Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@15:01:13 GMT

رایزنی رئیس جمهور قرقیزستان با سفرای 21 کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۶۰۰۰

رایزنی رئیس جمهور قرقیزستان با سفرای 21 کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در مراسمی استوارنامه‌های سفرای تعدادی از کشورهای خارجی فعال در این کشور را دریافت کرد.

«گابریلا گلیل» سفیر آلمان، «کاستریوت روبو» سفیر آلبانی، «گیلرمو آلخاندرو پوئنته اوردوریکا»  سفیر مکزیک، «سید احمد البکای حمادی» سفیر موریتانی، «جان میکال کویستاد» سفیر پادشاهی نروژ ، «چاچاوان ساکورنسین» سفیر پادشاهی تایلند، «ایرینا مانگوله» سفیر لتونی، «آدم محمد محمود» سفیر اتیوپی، «محمد مطهر آلشابی» سفیر یمن ، «مارکو آلبرتی» سفیر ایتالیا، «هنری وانتیگم» سفیر پادشاهی بلژیک، «زلیکو سامارگیا» سفیر بوسنی و هرزگوین، «اریک آووسو بواتنگ» سفیر غنا، «مادالینا لوپو» سفیر رومانی، «توموس تیرس» سفیر استونی، «فرانک هانس داننبرگ کاستلیانوس» سفیر دومینیکن، «آلن هامسون» سفیر کانادا، «سالی لیمانی» سفیر مقدونیه شمالی، «خورخه اوربیولا لوپز دیمونته نگرو» سفیر اسپانیا، «افتالیا کاکیاپولو» سفیر یونان و «سعید محمد العاریکی» از امارات متحد عربی استوارنامه‌های خود را به جباراف تقدیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم رئیس جمهور آغاز رسمی فعالیت‌های دیپلماتیک سفرا در قرقیزستان را تبریک گفت و برای آنها در خدمت مسئولانه آرزوی موفقیت کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌‌های حرفه‌ای آنها نتایج مثبتی در تقویت و توسعه روابط و همکاری‌های بین کشوری به همراه خواهد داشت و به آنها اطمینان داد که روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک می‌توانند بر حمایت و نگرش خیرخواهانه نهادهای دولتی و مردم قرقیزستان حساب کنند.

«جباراف» در سخنان خود تاکید کرد که سیاست خارجی قرقیزستان ثابت، قابل پیش بینی، عمل گرا و با هدف ارتقای منافع ملی در همکاری‌های بین المللی در چارچوب دیپلماسی دوجانبه و چندجانبه است.

رئیس جمهور اطمینان داد که همکاری با کشورهای خارجی مطابق با اصول به رسمیت شناخته شده روابط بین دولتی و حقوق بین الملل، مندرج در منشور ملل متحد و با توجه کامل به تعهدات متقابل موجود در قالب‌های دوجانبه و چندجانبه ادامه خواهد یافت.

وی در پایان گفت: ما مصمم هستیم به خط کلی با همه کشورها برای تشدید تماس‌های سیاسی و دیپلماتیک، توسعه تجارت و سرمایه گذاری، همکاری‌های فرهنگی و بشردوستانه ادامه دهیم. امیدوارم با مشارکت فعال سفرا، روابط بین کشورها مملو از محتوای جدید، پروژه‌های سودمند متقابل، ابتکارات مفید و در مجموع به نفع مردم کشورها و به نفع امنیت بین المللی به طور پویا توسعه یابد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور قرقیزستان پذیرش استوارنامه سفرای خارجی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد