Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عومر بارلیو، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به یعقوب شبتای، فرمانده پلیس این رژیم دستور داد، در یورش‌هایی که به مسجد الاقصی انجام می‌شوند، نباید جان اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به خطر بیفتد.

به گزارش روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، گالی باهاراف میارا، مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بارلیو اجازه صدور چنین دستوری را برای فرمانده پلیس ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باهاراف میارا در پیامی خطاب به بارلیو تاکید کرد: اعضای کنست مشمول قانون مصونیت هستند که تقریبا آزادی کاملی برای رفت‌وآمد را برای آنها فراهم می‌کند.

مشاور حقوقی تل‌آویو افزود: نخست‌وزیر تنها کسی است که می‌تواند ورود به مسجد الاقصی را به دلایل امنیتی محدود کند و آن هم تنها پس از گرفتن نظر سرویس امنیت داخلی (شاباک) انجام می‌شود.

او در پاسخ به مشاوره حقوقی تل‌آویو اظهار کرد: پلیس اسرائیل باید برای جلوگیری از به خطر افتادن جان اعضای کنگره اقدامی انجام دهد.

روزنامه عبری آحارونوت در ادامه درباره علت صدور چنین دستوری از سوی بارلیو برای پلیس رژیم صهیونیستی توضیحی نداد اما یک سند امنیتی اسرائیلی که شبکه عبری "کان" ماه گذشته آن را افشا کرد، نسبت به بالا گرفتن تنش‌ها در اراضی فلسطینی‌ها در ابتدای ماه رمضان آتی هشدار داده بود.

این سند در واقع نامه‌ای است که آوی بلوت، فرمانده گروه "یهودا و سامره" (کرانه باختری) در ارتش رژیم صهیونیستی خطاب به فرماندهان نظامی ارسال کرده بود.

بلوت در این نامه تاکید کرد: مواد آتش‌زا از قبل وجود دارند و تنها کبریت برای روشن کردن آتش تنش‌ها در کل منطقه کم است.

اعضای افراطی کنست در یورش‌هایی که شهرک نشین‌ها با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی انجام می‌دهند، مشارکت دارند.

پلیس اسرائیل از سال ۲۰۰۳ با وجود مخالفت مرکز اوقاف اسلامی در قدس اشغالی، به شهرک‌نشین‌های افراطی اجازه می‌دهد به مسجد الاقصی یورش بیاورند.

طبق اعلام وزارت اوقاف فلسطین، در سال گذشته میلادی ۳۴ هزار و ۵۶۲ شهرک‌نشین به این مسجد یورش بردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسجدالاقصی اسرائیل پلیس اسرائیل رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، همزمان با حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و یورش‌های پیاپی ارتش این رژیم به منطقه‌های مختلف کرانه باختری، تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به حریم مقدس مسجدالاقصی نیز ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در سومین روز از عید یهودی موسوم به «پسح» تاکنون بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست حریم مبارک مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده شهرک‌نشینان صهیونیست در ورودی «باب القناطین» مسجدالاقصی آیین‌های یهودی را اجرا کرده‌اند.

اوقاف اسلامی فلسطین نیز ضمن تایید این خبر از اجرای آیین‌های یهودی از سوی شهرک‌نشینان در محوطه مسجدالاقصی خبر داد و اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی مانع از حضور فلسطینیان در این محل مقدس شده است.

کد خبر 6088320

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • یورش دوباره صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد