Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود سه هفته پیش بود که، خبر کاهش 5 هزار قلم کالا را اعلام شد؛ موضوعی که برای هیچ کس باورپذیر نبود. اما برای اولین بار در تاریخ اقتصادی ایران، قیمت بیش از 5 هزار قلم کالا از حدود یک تا 61 درصد کاهش یافت؛ البته قرار است این تعداد به بیش از 6 هزار قلم کالا برسد.

به گزارش برنا، این جدول شامل نام و قیمت پنج هزار قلم کالاست که ضمن درج قیمت پیشین آن‌ها، قیمت تولیدکننده و قیمت نهایی مصرف‌کننده را نیز دارد و در نهایت میزان کاهش نرخ آن‌ها از زمان اجرای این طرح را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم آن است که این کاهش قیمت در خصوص 5 هزار قلم کالا و نه 5 هزار نوع کالا است؛ به این معنی که 5 هزار قلم کالای مشمول کاهش قیمت در مجموع در 34 گروه کالایی قرار دارند.

همچنین این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که طرح خرید شفاف از حدود 3 ماه پیش آغاز شده و تا تابستان 1401 ادامه خواهد داشت.

در طرح خرید شفاف برای ایجاد شفافیت و رقابت‌آفرینی، محصولات و کالاهای پرگردش (سرمایه‌ای و مصرفی) در چهار مرحله مشمول طرح درج قیمت تولید‌کننده شدند.

 

کاهش قیمت ۵۰۰۰ هزار قلم کالا از یک تا 61 درصد

در رابطه با این گزارش، قیمت خرمای بسته بندی شده که ۵۴۰۰۰ تومان بود با کاهش ۲۶/۳ درصدی اکنون به قیمت ۳۹۷۸۰ تومان به فروش می‌رسد. 

همچنین، تی‌بگ ۱۰۰ عددی که به مبلغ ۱۰۶ هزار ۷۰۰ تومان به فروش رسیده بود اکنون پس از درج قیمت تولید کننده با کاهش ۳۴/۵ درصدی به مبلغ ۶۹هزار ۹۴۰ تومان به فروش می‌رسد. 

آب معدنی ۵۰۰ سی سی که سابقا ۴۰۰۰ تومان قیمت داشت، اکنون با کاهش ۴۱/۵ درصدی ۲۳۴۰ تومان فروخته می‌شود. 

کولر آبی ۷۰۰۰ با قیمت ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان اکنون با کاهش ۲۰/۹ درصدی به قیمت ۵ میلیون ۹۹۸ هزار و ۸۴۰ تومان فروخته می‌شود. 

چای خارجی ۵۰۰ گرمی که به مبلغ ۱۳۸ هزار و ۹۵۰ تومان قیمت گذاری شده بود اکنون با کاهش ۴۳/۷ درصدی به رقم ۷۸ هزار و ۱۷۰ تومان رسیده است‌. 

مایع سفیدکننده ۷۰۰ گرمی که ۹۰۰۰ تومان قیمت مصرف کننده روی کالا درج شده بود اکنون با کاهش ۱۵/۶ درصدی به قیمت ۷هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد. 

و روغن موتور که مغازه ها ۳۲۰ هزار تومان فروخته شده بود اکنون با کاهش ۲۰/۷ درصدی به قیمت ۲۵۳ هزار ۷۹۰ تومان عرضه می‌شود. 

اگر مردم با کالایی مواجه شدند که قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف کننده روی آن درج نشده، می‌‌توانند با شماره 124 (بازرسی و نظارت سازمان حمایت) تماس بگیرند. 

براساس این جدول از زمان اجرای طرح خرید شفاف، قیمت ۵ هزار قلم کالا سیر نزولی داشته‌ است.

 

 

گزارش کاهش قیمت کالا ها، در اجرای طرح درج قیمت تولید کننده

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جدول رقابت سرمایه قیمت گذاری اکنون با کاهش هزار قلم کالا تومان به فروش کاهش قیمت درج قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول

هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۸ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش مشرق، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز «۸ اردیبهشت ۱۴۰۳» با رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه طرح قدیم به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه با رقم ۲۴ میلیون و ۴۰۰ تومان معامله شد، ربع‌سکه ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون ۷۰۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه معامله شد.

همچنین براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۳ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی