Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@20:59:55 GMT

صدرالدین زاهد از بازی در دکتر نون انصراف داد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۶۱۶۶

صدرالدین زاهد از بازی در دکتر نون انصراف داد

به گزارش همشهری آنلاین، او که ده ماه پیش بازی در نقش دکتر مصدق را در این نمایش شروع کرده بود، در اینستاگرامش به طور رسمی‌ اعلام کرده که دیگر در این نمایش نقشی نخواهد داشت. او نوشته است: «من روز شنبه بیست و یکم اسفند ماه انصراف خود را از بازی در نمایش دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دارد، که در آن نقش دکتر محمد مصدق را بازی می‌کردم، به گروه بازیگران این نمایش اعلام کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تشریح این امتناع لازم می‌دانم از گروه بازیگران این نمایش که می‌دانم در این شرایط سخت بازیگری در تئاتر چگونه تن به این کار داده‌اند، عذرخواهی کنم.»

صدرالدین زاهد که از بازیگران قدیمی ‌و از اعضای کارگاه نمایش بوده، در ادامه نوشته است: «من به پیشنهاد تلفنی ‌هادی مرزبان بعد از خواندن اقتباسی که توسط دلارا نوشین و محمد وفایی از رمان شهرام رحیمیان انجام داده بودند، بعد از خواندن خود رمان و به دلیل علاقه و ارادت بسیاری که به شخص دکتر محمد مصدق داشتم، قبول کردم. تمرین‌ها با مهدی  فخیم‌زاده در نقش دکتر اسفندیار نون به نتیجه رسید که اقای امین زندگانی جایگزین ایشان شدند. مدتی هم با ایشان بر صحنه تئاتر شهر تمرین می‌کردیم که باز هم تمرین‌ها بعد از نیامدن ایشان چند جلسه‌ای با آقای فرهاد آییش انجام شد...که به این جلسات هم به دلیل گرفتاری‌های عدیده آقای آییش به تمرین‌های جدی تر نرسید تا این که بالاخره قرعه فال به نام آقای حامد کمیلی افتاد که تا چند روز دیگر در فروردین ماه ارائه نقش می‌کند.»

«دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» که بر اساس داستانی از همین نام از شهرام رحیمیان اجرا می‌شود، ماجرایی عاشقانه و سیاسی دارد و در خلاصه داستان آن آمده: «اسفندیار و ملک‌تاج از کودکی چنان به هم علاقه‌مند بودند که دقیقه‌ای از یکدیگر جدا نمی‌شدند و عشق آتشین آن دو به ازدواج انجامید. حال در کودتای ۱۳۳۲از اسفندیار (دکتر نون) که از یاران نزدیک و وفادار دکتر مصدق است، خواسته می‌شود مصاحبه‌ای ضد نخست وزیر انجام دهد که با مخالفت او مواجه می‌شود. اسفندیار به زندان می‌افتد و ساواک برای انجام مصاحبه به انواع شکنجه متوسل و هر بار با مقاومت دکتر نون رو به‌رو می‌شود تا اینکه پای ملک‌تاج به میان می‌آید و جدال میان عشق و وفاداری به نخست وزیر آغاز می‌شود.» پیش‌ترهادی مرزبان اعلام کرده بود این نمایش از هفته اول فروردین سال ۱۴۰۱ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

کد خبر 664680 برچسب‌ها محمد مصدق نمایش مجموعه فرهنگی تئاتر شهر تئاتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد مصدق نمایش مجموعه فرهنگی تئاتر شهر تئاتر دکتر نون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان و رییس ستاد اجرایی استانی هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، درباره میزبانی استان از جشنواره گفت: یکی از پایه‌های مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه تئاتر ایثار است که هشتمین دوره جشنواره ملی تئاتر ایثار از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ اردیبهشت در استان گلستان برگزار می‌شود. همه موضوعات طرح‌شده در نمایش‌های این جشنواره، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تکریم شهدا و خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران است.

وی یادآور شد: در هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار شاهد تلفیقی از حضور هنرمندان ایثارگر و غیرایثارگر هستیم. در این دوره از جشنواره ۸ گروه نمایش صحنه‌ای و ۱۰ گروه نمایش خیابانی از سراسر کشور در استان گلستان حضور دارند.

اسدی تاکید کرد: برای نخستین بار، این دوره جشنواره علاوه بر میزبانی شهر گرگان، به صورت غیرمتمرکز در دیگر شهرستان‌های استان گلستان نیز برگزار و نمایش‌ها در آن شهرستان‌ها از جمله گنبد، رامیان و بندر گز نیز اجرا می‌شوند. این امر موجب بهره‌مندی و اثرگذاری فرهنگی بیشتر در دیگر نقاط استان می‌شود. ضمنا تدابیری اندیشیده شده که گروه‌های نمایشی در مساجد نیز اجرا داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز در جدول اجرایی جشنواره کارگاه‌های آموزشی در سراسر استان برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید استان گلستان درباره همراهی سایر نهاد‌های استان در برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار، گفت: با عنایت و همراهی استاندار محترم استان جناب آقای دکتر زنگانه، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظامی استان در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر و بالا‌بردن کیفیت اجرایی جشنواره همراهی و همکاری دارند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری محمد کرم‌الهی، از ۲۵ الی ۲۸ اردیبهشت امسال در استان گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • اتفاق باورنکردنی در تمرین پرسپولیس: عبدالکریم دست گلر جوان را شکست!
  • عبدالکریم، دست گلر پرسپولیس را شکست!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان