Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:57:13 GMT

عملیات اجرایی محور گچساران به گناوه متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۶۲۳۰

عملیات اجرایی محور گچساران به گناوه متوقف شد

گروه استان‌ها_عملیات اجرایی پروژه پر سر و صدای جاده گچساران به بندر گناوه دوباره متوقف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازگچساران، بیش از 5 سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه جاده گچساران به گناوه گذشته و از آن جایی که قرار بود این پروژه طی مدت 3 سال به اتمام برسد و با وجود تلاش‌های مسئولان ارشد دو استان کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر برای از سر گیری پروژه اما متأسفانه عملیات اجرایی این جاده دوباره متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده گچساران به گناوه به طول 118 کیلومتر یک پروژه ملی و راهی قدیمی و شریانی در جنوب غربی کشور بوده که 53 کیلومتر آن در محدوده استحفاظی استان کهگیلویه و بویراحمد و 65 کیلومتر دیگر در محدوده استحفاظی استان بوشهر قرار دارد.

تعریض و بهسازی جاده‌های مواصلاتی گچساران، باباکلان به بی‌بی‌حکیمه به گناوه در قالب 8 قطعه شامل 5 قطعه از جاده گچساران تا روستای بی‌بی‌حکیمه و 3 قطعه نیز در حوزه استان بوشهر اجرا می‌شود و عملیات اجرایی این پروژه از اواخر بهمن‌ماه 95 آغاز شد و طی یک برنامه زمانبندی شده قرار بود ظرف مدت 3 سال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

عملیات اجرایی این پروژه ملی و حیاتی حوزه جنوب کشور در یک مقطع زمانی به دلیل شکایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم متوقف شد. در سفر گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد صحبت‌هایی با استاندار بوشهر برای حل مشکلات پیش روی این پروژه انجام گرفت اما دیری نپایید که شرکت آب و فاضلاب شهرستان بهبهان دوباره سبب متوقف‌شدن این پروژه حیاتی شد تا تکمیل این جاده پرتردد همچنان به درازا کشیده شود.

این پروژه که شهرستان‌های گچساران و چرام را به محور دهدشت پاتاوه در کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌کند اسفندماه امسال پس از شکایت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم متوقف شد.

جاده گچساران به گناوه بخاطر پرتردد بودن و اینکه یک جاده حیاتی و شریانی بوده و استان‌های جنوبی کشور را به استان‌های میانی کشور متصل می‌کند پس نیازمند ساماندهی، توسعه و نیز ارتقاء سطح ایمنی بوده و می‌بایست هرچه زودتر موانع پیش روی آن برداشته شده و تکمیل شود.

اسفندماه امسال پس از بازدید استانداران دو استان کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر از روند عملیات اجرایی این پروژه ملی، برای همکاری شرکت توزیع نیروی برق هر 2 استان تأکید شد و از سویی قرار شد مسئولان ارشد سه استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر برای تأمین اعتبار این جاده ملی تلاش بیشتری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد پس از این نشست هماهنگی از برطرف شدن موانع پیش روی احداث جاده گچساران به گناوه خبر داده و حتی وعده داد که این طرح در سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد اما با گذشت تنها چند روز از این موضوع، عوامل اجرایی احداث این جاده متأسفانه خبر از توقف دوباره آن دادند.

با تأیید خبر توقف دوباره عملیات اجرایی جاده گچساران به گناوه از سوی روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، عدم همکاری شرکت آب و فاضلاب شهرستان بهبهان در استان خوزستان عامل اصلی تعطیلی دوباره این پروژه مهم و حیاتی است.

محمدرضا عابدی افزود: موانع قبلی پیش روی احداث این پروژه با تعامل و همکاری استانداران کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر برطرف شده بود اما عدم همکاری آب و فاضلاب بهبهان سبب توقف چند باره این طرح شده است.

وی با اشاره به مزایای احداث جاده گچساران به گناوه، تصریح کرد: با احداث این جاده، دسترسی به تأسیسات نفت و گاز در 4 استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان و فارس به راحتی امکانپذیر است و از سویی دیگر بخاطر نبود مسیر جایگزین در این چند استان، از گذشته تاکنون این مسیر برای عبور مسافران نیز استفاده می‌شود.

عابدی عنوان کرد: قرار گرفتن تلمبه‌خانه نفت گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در نزدیکی بندر گناوه و حتی عبور لوله‌های نفتی هر 4 استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان و فارس و نیز استفاده روزانه کارکنان بهره‌برداری شرکت نفت در مجموع این جاده را به یکی از شلوغ‌ترین جاده‌های منطقه مبدل کرده است.

وی با بیان اینکه عدم استاندارد جاده فعلی، ترافیک سنگین و بیش از حد، وجود خطوط لوله در کناره‌های جاده، عرض بسیار کم، وجود پیچ‌های خطرناک و نیز دره‌های عمیق موجب شده که هرساله به ویژه در ایام تعطیلات نوروز آمار بالایی از سوانح جاده‌ای در این محور رخ دهد، گفت: تکمیل این جاده می‌تواند از جانباختن و یا زخمی‌شدن شمار زیادی از مسافران جلوگیری کند.

عابدی خاطرنشان کرد: کوتاه‌شدن مسیر بین 3 استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان، کاهش آمار تلفات و سوانح جاده‌ای، اصلاح کردن طرح هندسی مسیر و افزایش سرعت طرح به یکصد کیلومتر در ساعت باتوجه به بهسازی و تعریض محور و نیز کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه عبوری از این جاده از دیگر مزایای تکمیل این پروژه مهم کشوری است.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد 53 کیلومتر از مسافت پروژه حیاتی و ملی جاده گچساران به گناوه در حوزه استحفاظی این استان تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و امیدواریم تا پایان نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

سید علی احمدزاده، افزود: احداث جاده ملی گچساران به گناوه به لحاظ استراتژیکی برای هر دو استان کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر بسیار مهم است و با تکمیل این محور غرب استان بوشهر از جمله گناوه و دیلم از بن‌بست بودن خارج شده و با خط مستقیم جاده‌ای به مرکز کشور وصل می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص مشکل برق این جاده رایزنی‌های لازم با استاندار خوزستان برای حل مشکل انجام شده از طرفی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با خوزستان در ارتباط بوده تا پایه‌های برق جمع‌آروی شده و پیمانکار عملیات اجرایی را ادامه دهد.

احمدزاده با اشاره به میزان اعتبار حدفاصل این پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: 53 کیلومتری که در استان کهگیلویه و بویراحمد است به 180 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و هزینه 5 کیلومتری که در استان بوشهر قرار دارد پس از بررسی‌های کارشناسی برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: در دیدار با استاندار بوشهر تصمیم بر این شد که در یک اقدام مشترک با استان بوشهر و در دیدار با وزیر راه و شهرسازی برای کل پروژه گچساران به گناوه اعتبار گرفته شود.

استاندار فارس: نقاط حادثه‌خیز جاده‌های مواصلاتی استان بیشتر کنترل شودوضعیت راه‌های کشور؛ مسیر جنوب - شمال جاده چالوس بازگشایی شدوحیدی: استانداران از تمام ظرفیت برای کاهش حوادث جاده‌ای استفاده کنند

احمدزاده با بیان اینکه ماده 23 پروژه هنوز اخذ نشده و قرار شد معاونان هماهنگی امور عمرانی هر دو استان کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر از طریق سازمان برنامه و بودجه پیگیر اختصاص ماده 23 شوند، خاطرنشان کرد: جهت تأمین اعتبار این پروژه مهم ملی از سازمان برنامه و بودجه تا مجلس شورای اسلامی تلاش می‌شود.

انتهای پیام/544/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد جاده گچساران به گناوه عملیات اجرایی بهره برداری استان بوشهر متوقف شد پیش روی جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری از تردد و رانندگی رانندگان خودرو های شوتی در جاده شد.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ یاسوج یکی از راه‌های فقرزدایی را انفاق دانست و افزود: در انفاق نباید خسیس و بخیل باشیم، به گونه‌ای که نباید خانواده شخص انفاق کننده خود نیازمند باشند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های پاک برای خداوند عالم شریکی قائل نیستند، اظهار کرد: بالاترین گناه شرک بوده که قابل بخشش نیست و انسان مشرک هرگز وارد بهشت خداوند نخواهد شد. انسان در نزد خداوند دارای عزت بوده و نباید خود را به گناه آلوده کند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه انسان‌های پاکدامن خود را به گناه و زنا آلوده نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: پاکدامنی صفت برجسته‌ای است که انسان‌های مومن باید در این راستا تلاش کنند. انسان مومن و شایسته باید مراقب چشم، گوش و دامن خود باشد که به گناه و فساد آلوده نشود.

حسینی با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل تصریح کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیر ساخت‌ها را فراهم کنند.

وی خواستار جلوگیری از رانندگی رانندگان شوتی در جاده شد و تاکید کرد: این افراد علاوه بر جان خود، انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، ادامه داد: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش بینی شده باشد.

حسینی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، عنوان کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، اظهار کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت‌بار بود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، بیان کرد: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

حسینی با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، تاکید کرد: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، یادآور شد: متاسفانه علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شده است.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه باید در کنار علم، تزکیه نفس هم باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، اظهار کرد: امروز بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰ هزار نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شده‌اند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

حسینی ضمن تبریک روز کار و کارگر با اشاره به اینکه اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد، تصریح کرد: کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آن‌ها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

امام جمعه یاسوج کار را سرمایه عظیمی برای رشد و پیشرفت جامعه دانست و گفت: امروز زندگی جامعه وابسته به کار کارگران بوده و اگر زحمات آن‌ها نباشد، امورات جامعه تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسینی فعالیت کارگران و تلاش‌های آنها را باعث زنده و پویایی جامعه دانست و بیان کرد: به همین دلیل است که پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود «بر دست کارگر بوسه می‌زنم»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • ورود فرمانده کل ارتش ایران به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران