Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسنادی که به تازگی فاش شده نشان می‌دهد که آمریکا از زندانیان برای آموزش تکنیک‌های شکنجه به بازپرس‌های خود در افغانستان استفاده می‌کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اسناد تازه فاش شده دولت آمریکا نشان می‌دهد که سازمان سیا در یک بازداشتگاه مخفی خود در افغانستان از یک زندانی برای آموزش تکنیک‌های شکنجه به بازجوهای کارآموز استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات شکنجه «عمار البلوچی» زندانی 44 ساله کویتی در گزارش سال 2008 میلادی توسط بازرس کل سیا آمده است، این گزارش به تازگی به عنوان بخشی از پرونده دادگاه توسط وکلای البلوچی با هدف دریافت معاینه پزشکی مستقل جهت بررسی آسیب‌های برخاسته از شکنجه او فاش شده است.

بلوچی در دادگاه نظامی گوانتانامو به مشارکت در حملات 11 سپتامبر متهم شده است، اما این پرونده به مدت 10 سال در جلسات پیش از محاکمه بوده و به دلیل پرسش‌برانگیز بودن اقرار گرفتن پس از شکنجه از لحاظ قانونی در مناقشه قرار دارد.

براساس گزارش بازرس کل، سازمان سیا آگاه بوده که انتقال عمار البلوچی بازداشت شده در سال 2003 از بازداشتگاه پاکستان به سیاهچالی در شمال کابل "غیر قانونی" انجام شده است، زیرا در آن زمان او در حوزه قضایی پاکستان بوده و تهدیدی تروریستی محسوب نمی‌شد.

در این گزارش آمده است که بازجویان آمریکایی در شکنجه بلوچی از دستورالعمل‌های سیا نیز فراتر رفته و از روش‌های تایید نشده این سازمان نیز برای شکنجه بلوچی استفادده می‌کردند.

«گاردین» نوشت که این زندانی به عنوان یک وسیله زنده جهت آموزش تکنیک شکنجه به دیوار کوبیدن متهمان توسط کارآموزان بازجو استفاده می‌شد. در این تکنیک که از جمله دستورالعمل‌های "تکنیک بازجویی پیشرفته" و مورد تایید سیا است، بازجو فرد بازداشت شده را به سمت خود می‌کشد و سپس به سرعت درحالیکه حوله‌ای را در اطراف گردن وی پیچیده است، او را به دیوار کاذب می‌کوبد.

افشاگری یک زندانی گوانتانامو درباره شکنجه‌های شدید در بازداشتگاه‌های سیااختصاصی| در شعبه‌ی گوانتانامو در قلب افغانستان چه می‌گذشت؟/ روایت یک زندانی افغان از سیاهچال‌های بگرامبستن زندان گوانتانامو، راستی‌آزمایی خروج آمریکا از افغانستان

گزارش می‌افزاید که هیچ محدودیت زمانی برای جلسات کوبیدن به دیوار وجود نداشت، اما «معمولاً یک جلسه بیشتر از دو ساعت در یک زمان طول نمی‌کشید» اما بلوچی به دلیل اینکه برای آموزش شکنجه استفاده می‌شد برای مدت طولانی‌تری مورد شکنجه قرار می‌گرفت.

یکی از کارآموزان سابق به بازپرسان گفت: «همه کارآموزان بازجویی در صف قرار می‌گرفتند تا مربی بتواند توانایی آن‌ها در استفاده از این تکنیک شکنجه را تایید کنند.»

یک متخصص عصب‌شناس در اواخر سال 2018 میلادی پس از انجام ام‌آر‌ای از سر بلوچی متوجه «ناهنجاری‌هایی شد که نشان‌دهنده آسیب متوسط تا شدید مغزی» در بخش‌هایی از مغز او بود که بر شکل‌گیری و بازیابی حافظه و همچنین تنظیم رفتار تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان آموزش تکنیک برای آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها

فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها

دیگر خبرها

  • فیلم| تظاهرات یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • ویدیو/ کشف گورهای جمعی در بیمارستان ناصر؛ افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا