Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@08:51:38 GMT

ایده هایی برای داشتن پنجره جذاب تر

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۶۴۷۶

ایده هایی برای داشتن پنجره جذاب تر

فرقی نمی کند پنجره هایی بزرگ در خانه دارید، یا کوچک. آن ها زیبایی شناسی خاصی را برای منزل تان به ارمغان می آورند. پنجره ها به نور طبیعی اجازه ورود می دهند و فضایی فراهم می کنند که نمی توان آن را با هیچ لوازم روشنایی مرتبط با طراحی داخلی جایگزین کرد. آن ها دریچه لذت بردن ما از دنیای بیرون هستند، همزمان که امنیتی را ایجاد می کنند که به دنبال آنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این راهکارهای خلاقانه پیروی کنید تا پنجره هایی باصفا و خوشایند تر داشته باشید.

در ذهن هر پنجره خاطراتی باقی است. پنجره ها باخبرند از آن چه درون و بیرون خانه می گذرد. آن ها غم و شادی ما را دیده اند و همدم لحظه های ما هستند. چه بسیار نگاه ها که پنجره ها پیوند داده اند و چه بسیار تصویرها که به ثبت رسانده اند. آن ها پلی بین آغوش گرم خانه و دنیای بیرون اند و بدون آن ها، هیچ خانه ای کامل نیست. به همین دلیل است که زیبایی شان اهمیت دو چندانی دارد و جذابیت شان می تواند دل مان را خوش‌تر کند، روح مان را نوازش کند و چشیدن طعم نور را مزه‌دار تر. با داشتن ایده هایی برای پنجره هایی جذاب تر، لحظه هایمان را به یاد ماندنی کنیم. با این مطلب همراه باشید.

فرقی نمی کند پنجره هایی بزرگ در خانه دارید، یا کوچک. آن ها زیبایی شناسی خاصی را برای منزل تان به ارمغان می آورند. پنجره ها به نور طبیعی اجازه ورود می دهند و فضایی فراهم می کنند که نمی توان آن را با هیچ لوازم روشنایی مرتبط با طراحی داخلی جایگزین کرد. آن ها دریچه لذت بردن ما از دنیای بیرون هستند، همزمان که امنیتی را ایجاد می کنند که به دنبال آنیم. از این راهکارهای خلاقانه پیروی کنید تا پنجره هایی باصفا و خوشایند تر داشته باشید.

از پرده‌ی Shade استفاده کنید

پرده های Shade مثل پرده های معمولی از جنس پارچه هستند، اما مدرن تر و مینی‌مال‌تر اند و در معماری داخلی روز دنیا استفاده می شوند. خیلی از افراد آن ها را برای تزیین پنجره های خود بر می گزینند چون تنظیم آن ها آسان است. سایه های «بامبو» به تازگی در طراحی داخلی کاربرد زیادی پیدا کرده اند. همچنین می توانید از سایه های «رومی» استفاده کنید، چون وقتی به عقب کشیده می شوند، به زیبایی تا می خورند.

شیدهای رومی از خاص ترین انواع پرده های بالا رونده به شمار می روند. رومی یا رومن مناسب برای فضاهای Luxury است که تمایل دارید مدرن و با وقار به چشم بیایند. شید رومی در رنگ های گوناگونی ساخته می شود و با هر دکوراسیونی می تواند سازگار شود. از جنس پارچه است و به گونه ­ای طراحی شده  که با حرکت به سمت بالا، به صورت آکاردئونی تا می­ شود.

شید های رول نیز برای پنجره یو پی وی سی داخل بازشو مناسب هستند. این شیدها وقتی کاملا جمع می شوند در استوانه‌ای قرار می گیرند و هیچ بخشی از آن دیگر معلوم نخواهد بود و به این صورت از نور طبیعی به شکل کامل می توان بهره مند شد.

فوت کوزه گری درباره ابعاد پرده

اگر تصمیم به خرید پرده حریر را دارید لازم است اندازه آن را به صورتی محاسبه کنید که ۲ سانتی متر از کف منزل فاصله داشته باشد، ولی پرده مجلسی جالب تر است که تا حدی به زمین کشیده شود و به فاصله از کف خانه نیاز ندارد. توجه کنید که بهتر است عرض پرده را ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر بیشتر از اندازه عرض خود پنجره محاسبه کنید که منزل شما بزرگ تر به نظر برسد و پنجره جذاب تر. اگر دیوار و قاب پنجره فضای اضافی دارد، میل پرده را ۱۰ سانتی متر بیشتر از پنجره تهیه کنید و به شکل وسط چین آن را نصب کنید، تا پنجره بزرگ تر جلوه کند، یعنی ۵ سانتی متر از سمت راست و ۵ سانتی متر از سمت چپ بیرون بزند.

بین مجلسی و حریر، کدام پرده را انتخاب کنیم؟

پرده مجلسی را از موادی با ضخامت و وزن بیشتر تولید می کنند که بتواند در صورت نیاز، مانع از ورود نور خورشید در طول روز به منزل و اتاق شود. استفاده از این نوع پرده در گذشته بیشتر رواج داشت، چون کدل مجلسی برای خانه هایی با سبک طراحی داخلی تجملی بیشتر به کار می رود و بسیاری از صاحبان خانه ها سعی می کردند از این الگو پیروی کنند. این نوع پرده سقف تا کف خانه را می پوشاند. پرده مجلسی گران تر از پرده حریر است. پرده حریر را از پارچه سبک تر می سازند تا نور خورشید را بتوان همزمان با حفظ حریم خانه، به اتاق دعوت کرد. منازلی که مدل مجلسی را استفاده می کنند، از پرده حریر فقط در اتاق آشپزخانه به کار می گیرند. در سال های اخیر چون نورگیری آپارتمان ها کاهش یافته و سلیقه افراد به سبک دکوراسیون مدرن و مینیمالیسم تغییر کرده، پرده حریر برای تمام پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پنجره یو پی وی سی استفاده کنید

پنجره های دو جداره یو پی وی سی علاوه بر آن که عایق انرژی هستند، جلوی ورود آلودگی صوتی و گرد و خاک را به خانه می گیرند، بسیار زیبا و ساده اند. برندهایی داخلی مثل هافمن علاوه بر کیفیت، تلاش کرده اند طراحی ساده و مدرن را در پنجره های جدیدشان اجرا کنند و با نصب این نوع پنجره، طراحی داخلی خانه خود را تکمیل می کنید. پنجره دو جداره یک سیستم عایق است که بین دو صفحه شیشه‌ی آن گاز آرگون یا کریپتون تزریق می شود و این گاز در این فضا محبوس می شود.

پنجره دو جداره به دلیل داشتن پروفیل uPVC به پنجره یو پی وی سی معروف است که ماده ای است به خودی خود عایق. پنجره دو جداره عایق گرد و خاک و صدا نیز هست، اما همه تولیدکنندگان این ویژگی را علاوه بر عایق انرژی ندارند. هافمن پنجره ای برای شما فراهم می کند که تمام قابلیت های یاد شده را دارد و با پرداخت قیمت پنجره دوجداره یک قدم به داشتن پنجره جذاب تر نزدیک می شوید.

گیاهان سبز در کنار پنجره خود قرار دهید

قرار دادن گیاهان سبز رنگ در نزدیکی پنجره و پرده ترکیب جذابی با نور می سازد. از طرفی گیاهان به نور و هوا نیاز دارند و اطراف پنجره برای شان جای مناسبی است، از طرف دیگر داشتن رنگ سبز ارگانیک به همراه گلدان هایی به رنگ های خنثی مثل سفید و خاکستری، پالت رنگی شما را تکمیل می کند. دهه های گذشته، گل و گیاه در خانه ها به شکل خیلی شلوغی نگهداری می شد و اولویت افراد، تعداد بیشتر یا گیاهانی بود که یک دیوار را پوشش می دادند. اما در سبک های امروزی تمرکز بر سادگی و ابعاد و اندازه های کوچک تر بر گلدان و گیاهان است و در نتیجه، ترکیب نشدن رنگ سبز با دیگر رنگ های گل و گیاه را پیشنهاد می کنیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پنجره ایده پرده مجلسی پی وی سی طراحی داخلی یو پی وی سی پنجره هایی پرده حریر سانتی متر دو جداره پنجره دو پنجره ها جذاب تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساخته بابک نبی زاده به مناسبت روز خلیج فارس به‌صورت همزمان در شانزده منطقه از استان هرمزگان، اکران می شود.

این فیلم، در هفته ملی خلیج فارس روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷، به صورت رایگان و همزمان در سالن های مراکز کانون پرورش فکری استان هرمزگان اکران خواهد شد. پس از اکران، تماشاگران در فضای اسکای روم ارتباط تصویری با کارگردان و عوامل اجرایی خواهند داشت.

«اقیانوس پشت پنجره» در آخرین حضور بین المللی خود موفق به دریافت «جایزه بزرگ بهترین فیلم کودک» از جشنواره «لکنو» هند شده است و پیش از این نیز جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) را کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

کد خبر 6093073 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • بهترین صندلی در هواپیما برای مسافرانی که از پرواز می‌ترسند
  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • تصاویر یورش نیروهای پلیس به دانشگاه کلمبیا | ورود پلیس از پنجره های دانشگاه! + ویدئو
  • فیلم/ لحظه ورود پلیس از پنجره طبقه دوم دانشگاه کلمبیا
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • رنگ سال ۱۴۰۳ چیست؟
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس