Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده فاطمه مقیمی عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با الف  تصریح کرد:  دولت محترم باید به این نکته دقت کند که اقتصاد ما همیشه نفتی بوده است و اگر در مسیر تحریم ها دچار مشکل شویم یا در بازار نفت با مشکلاتی مواجه شویم، این کسری بودجه را نباید از بودجه مالیاتی تأمین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی با بیان اینکه فعالیت بخش خصوصی همیشه مستلزم پرداخت مالیات بوده است، تاکید کرد: کسری بودجه بر بخش خصوصی فشار زیادی وارد می کند. خریدار یا مصرف کننده باید این هزینه را  جبران کند و اگر دولت مالیات را اضافه کند، اجحاف بزرگی در حق مصرف کننده واقعی یعنی مردم خواهد بود. بنابراین نحوه محاسبه مطلوب باید در نظر گرفته شود. 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تحریم ها در حال رفع شدن هستند، و نرخ ارز نیز به سمت تک نرخی شدن پیش می رود، برای گرفتن مالیات مجدد و مضاعف محلی از اعراب باقی نمی گذارد و این مالیات اضافه جامعه را با فشار بیشتری مواجه می کند. در چنین شرایطی برای از بین رفتن رکود اقتصادی جامعه باید تا حد زیادی پرداخت های دولت کاهش یابد. 

عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی در مورد ارزیابی عملکرد اتاق گفت: من نه به عنوان هیأت رییسه بلکه به عنوان شخصی که نزدیک به 4 دهه است که در بخش خصوصی کار اقتصادی انجام می دهم،  شاهد و ناظر این هستم که اتاق با تمام موجودیت خود در راه رفع مشکلات کسب وکارهای بخش خصوصی، با لابی ها، پیگیری ها و انتقادات لازم کارهای زیادی انجام داده است. همچنین آیین نامه‌های مختلفی را بررسی کرده است. 

مقیمی درباره حذف نرخ ارز 4200 تومانی، اظهار کرد: از نظر من یکی از مهمترین کارهایی که انجام شده است حذف نرخ ارز 4200 تومانی است. 

وی ادامه داد: جامعه باید این تک نرخی شدن ارز را در تمام ابعاد مشاهده کند. دولت باید مسأله اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه را از راه‌های دیگری تأمین کند. 

وی در پایان، خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بهترین نکته ای که من به جناب وزیر می گویم، انتخاب افراد مجرب در جایگاه‌ها و مسئولیت‌های حساس و حیاتی کشور است، تا شاهد بی نظمی‌ها در حوزه گمرک و صادرات و واردات و دیگر مسائل در این حوزه نباشیم.

منبع: الف

کلیدواژه: بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی