Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:40:34 GMT

حال ناخوش تالاب شادگان از تخلف های انسانی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۶۷۵۰

حال ناخوش تالاب شادگان از تخلف های انسانی

محمدجواد اشرفی گفت: سازمان محیط زیست اجازه اکتشاف نفت در تالاب شادگان را داده، اما اجازه این کار با رعایت الزامات و برنامه زمان‌بندی داده شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آنچه محرز است عملیات شناسایی مخازن نفتی در حوزه سرزمینی بزرگ که تالاب بین‌المللی شادگان بخشی از آن است، در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرفی گفت: حضور نیروی انسانی در این تالاب می‌تواند امنیت محیطی پرندگان مهاجر را کاهش دهد که در این مرحله این مساله بزرگترین مخاطره است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد تالاب بین‌المللی شادگان نیز به عاقبت تالاب هورالعظیم مبتلا شود، گفت: باید با زمان پیش برویم و فعلا نمی‌توانیم بگوییم چنین چیزی پیش روی آینده تالاب شادگان است یا خیر.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در پاسخ به اینکه آیا این سازمان بر خلاف میل خود اجازه استخراج نفت از تالاب شادگان را داده یا خیر؟ گفت: بالاخره باید مخازن و ذخایر نفتی کشور شناسایی شوند، اما در صورتی که اجازه داده شود با روش‌های غیر صحیح نفت استخراج شود به گونه‌ای که موجب تخریب تالاب شود، می‌توانیم بگوییم مجبور شده‌ایم این اجازه را بدهیم، اما در حال حاضر برای صدور اجازه استخراج نفت از تالاب شادگان مجبور نبوده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تالاب شادگان تالاب شادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی

دانشمندان چینی با استفاده از کربن استخراج‌شده از گل‌های صدتومانی قرمز، الماس ۳ قیراطی تولید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند. آن‌ها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با مردم شادگان +فیلم
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • تصاویر زیبای پرندگان در تالاب میانکاله
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • فرآیند استخراج طلا از رم های قدیمی کامپیوتر (فیلم)
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند