Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:38:14 GMT

تنها 30 درصد از مخازن سدهای خراسان‌شمالی آب دارند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۶۸۳۴

تنها 30 درصد از مخازن سدهای خراسان‌شمالی آب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید عقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی ظهر امروز در گفت‌وگو با رسانه ها، اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت دوم فروردین ماه، روز جهانی آب و همچنین اطلاع رسانی از حجم ذخایر سدها در سال‌های کم بارش اخیر، بازدید عموم مردم از سد شیرین دره در شهرستان مانه وسملقان و سد بارزو در شهرستان شیروان به مدت پنج روز از اول تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ برای عموم مردم آزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: حجم ذخایر آب سدهای استان به شدت کم شده است و در شرایط کنونی به صورت میانگین فقط ۳۰درصد مخازن سدهای استان آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی افزود: ورود آب به مخازن سدهای استان از مهرماه گذشته تاکنون ۲۲ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد کاهش داشته است.

مرتضوی بیان کرد: حجم ذخیره آب سد شیرن دره در شرایط کنونی۳۶ میلیون متر مکعب است و مخزن این سد توان ذخیره بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب را دارد.

وی حجم ذخیره آب مخزن سد بارزو در شیروان را نیز ۱۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این در حالی است که توان ذخیره آب توسط مخزن این سد ۹۲ میلیون متر مکعب است.

مرتضوی در انتها گفت: گنجایش مخزن سد بیدواز اسفراین نیز ۴۸ میلیون متر مکعب است در حالی که اکنون تنها سه میلیون متر مکعب آب در آن وجود دارد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سد شیرین دره خراسان شمالی سد بارزو خراسان شمالی مخازن سد های استان خراسان شمالی میلیون متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر