Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:04:06 GMT

لزوم تهیه سند سازگاری با کم آبی در اسدآباد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۷۰۵۴

لزوم تهیه سند سازگاری با کم آبی در اسدآباد

ایسنا/همدان سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان بر لزوم تهیه سند سازگاری با کم آبی در شهرستان اسدآباد و شرح وظایف دستگاه های مختلف در این طرح تاکید کرد.

محمد ضروری در دیدار با فعالین و سازمان های مردم نهاد در حوزه آب شهرستان اسدآباد با اشاره به ضرورت مشارکت مردمی در بحث صرفه جویی و حفاظت از منابع آبی اظهار کرد: سمن ها به عنوان پل ارتباطی از نقش موثری در تعامل و ارتباط  بین مردم و دستگاه های اجرایی در  عرصه حفاظت از منابع آب برخوردار بوده و می توانند با اطلاعات و آمارهای دقیق شرایط را برای مردم شرح دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضروری یاد آور شدحرکت به سمت کشت‌های کم آب بر، کشت های مطمئن با روش های به روز با توجه به نیاز بازار،توسعه کشت‌های گخانه‌ای از نقش موثری در حفاظت منابع آبی برخوردار بوده ضمن اینکه در این عرصه همراهی و همگامی همه دستگاه های اجرایی و سمن ها نیز ضرورت دارد.

مدیر منابع آب شهرستان اسدآباد هم وابستگی این شهرستان به منابع آب زیرزمینی را بیش از ۹۵ درصد دانست و گفت: پرونده ۲۴حلقه چاه غیر مجاز در اسدآباد به دادستان ارجاع شده است.

اظهری از نصب ۷۷۷ کنتور هوشمند بر روی روی چاه های مجاز کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: ۹۶ درصد پرونده چاه های کشاورزی در اسدآباد اصلاح و تعدیل شده و این شهرستان در این زمینه رتبه اول را در استان حائز شده است.

مدیرعامل خانه حامی کشاورز شهرستان اسدآباد  هم با اشاره به کسری مخازن و فرونشست ها در اسداباد تصریح کرد: فرصت کمی داریم، وضعیت و آمارها نشان از وضعیت نامطلوب دشت اسداباد دارد،منابع آبی دارایی ماه هستند و نباید آن‌ها را از دست بدهیم.

محمد احمدی با بیان اینکه درخواست داریم  در حوزه آب از نیروهای سمن ها که با علاقه و بی توقع پای کار هستند، استفاده شود، افزود: چرا باید در شهرستان اسدآباد کشت های پر آب بر  روند افزایشی و کشت کلزا  روند کاهشی داشته باشد؟

وی بر لزوم توجه به اقدامات ترویجی در این عرصه تاکید کرد و یاد آور شد: باید همه به سمت حفاظت از منابع آبی پیش رویم بدین ترتیب،در بخش های ترویج، نظارت، مشارکت، آموزش ... در حوزه آب پای کار هستیم ضمن اینکه  این اقدامات تنها با مشارکت مردم محقق خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها تنش آبی سند سازگاری با کم آبی دشت اسدآباد استانی اقتصادی کنتور هوشمند چاه کشاورزی شهرستان اسدآباد منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد

ایسنا/مازندران رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد.

 عباس پوریانی امروز در گفت‌و با خبرنگاران افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.
وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.
پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • برگزاری اولین جلسه سازگاری با کم آبی در سال 1403
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد