Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:27:56 GMT

طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه ایلام برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۷۰۶۲

ایسنا/ایلام مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان ایلام از برگزاری طرح آرامش بهاری به صورت ویژه در ۱۲ بقعه‌ی متبرکه و امامزاده‌های استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی عزیزی» در نشست خبری با موضوع طرح «آرامش بهاری و ضیافت الهی» در نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: اوقاف به عنوان دستگاه متعلق به مردم  بسیار مظلوم واقع شده است و آنطور که باید حمایت‌های لازم از این اداره نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف خصوصا دستگاه‌های خدمات رسان باید حمایت‌های لازم را خصوصا در این ایام داشته باشند، گفت: در سطح استان ایلام ۵۴ بقعه متبرکه وجود دارد و در ایام نوروز اداره کل اوقاف در بقاع‌های متبرکه میزبان مهمانان نوروزی خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان ایلام با بیان اینکه طرح آرامش بهاری به صورت وِیژه از ۲۸ اسفند  در حدود ۱۲ بقعه برگزار و ۲۰ متخصص در رشته‌های مختلف به این اماکن اعزام می‌شوند، گفت: این طرح در پایان روز ۱۳ فروردین پایان می‌یابد.

عزیزی تصریح کرد: در استان ایلام۱۷۰ زائر سرا و ۱۶ سوئیت بزرگ داریم و  با دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان هماهنگ شده تا در بقاع‌ شلوغ امنیت و آرامش را ایجاد کنند.

وی دیگر برنامه را طرح «قرار دوازدهم» اعلام کرد و گفت: در این طرح در دوازدهم هر ماه قمری در سراسر کشور و استان ایلام بسته‌های مختلف و کمک‌های مومنانه در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

عزیزی در خصوص طرح «شمیم خدمت» هم گفت: در این طرح در غرفه‌هایی جهت عرضه تولیدات کارگاهی با هدف اشتغالزایی و فروش محصولات ایرانی برگزار می‌شود و  در اخذ سند مالی هم ۲۰ سهمیه داشتیم که خوشبختانه توانستیم ۲۳ سهمیه را کسب کنیم که چیزی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امسال وقف‌های خوبی در استان صورت گرفته است،گفت: امسال دو وقف منفعتی در استان داشتیم که یک منزل مسکونی در شهر ماژین و دیگری و دومی در شهر ایلام بوده است.

عزیزی با بیان اینکه بهره‌وری امسال بالای ۵۰ درصد بوده است،تصریح کرد: ساختمان امام‌زاده «عباس» سیروان تکمیل شده و آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

وی درباره آخرین وضعیت شبستان امامزاده علی‌صالح(ع) گفت: به دلیل کمبود منابع مالی این افتتاح به تعویق افتاده است چون نیاز به ۸۰۰ متر فرش دارد که هنوز برای آن تامین نشده است که این نیاز به حمایت خیّرین و مردم دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام استان ایلام آرامش بهاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه

اکبر مهتدی حقی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار اخبار و فیلم مربوط به قطع یک اصله درخت آزاد در بقعه آقا رکابدار شهرستان آستانه اشرفیه اظهار کرد: اخیراً به دلیل تفاسیر غیر فنی و غیر تخصص فنی و حقوقی فیلمی با موضوع قطع درخت آزاد در بقعه متبرکه آقارکابدار در منطقه کیسم شهرستان آستانه اشرفیه منتشر شده که لازم است توضیحاتی جهت آگاهی بخشی با استناد موازین حقوقی و تخصصی ارائه شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اجازه قطع تک درخت آزاد بقعه متبرکه آقا رکابدار واقع در روستای کیسم بالا در این شهرستان بیان کرد: پیرو درخواست هیأت امنای بقعه زیارتی آقا رکابدار و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستانه اشرفیه به عنوان مدیر و متولی مساجد و بقاع متبرکه شهرستان برای قطع یک اصله درخت آزاد قطور و خطر ساز با توجه به تجربه سقوط مشابه درختان در بقعه متبرکه مزبور اجازه قطع این درخت صادر شده است.

حقی تصریح کرد: کارشناسان اداره منابع طبیعی پس از بازدید و بررسی فنی و کارشناسی خطر ساز بودن درخت مزبور و احتمال سقوط به دلیل پوسیدگی و شکستگی در ناحیه یقه و تنه و وزن نسبتاً زیاد تاج درخت و همچنین نزدیکی آن به محل ساختمان زیارتگاه و احتمال بالای خطرات جانی و مالی و عدم منع و معاذیر قانونی نسبت به صدور مجوز قطع تک درخت مزبور وفق قوانین کرده و مراتب جهت تأیید مرجع محترم قضائی به دادسرای عمومی شهرستان ارسال شد.

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست متولی بقعه متبرکه و عدم هرگونه معاذیر قانونی و همچنین دلایل فنی ذکر شده و تأیید مرجع قضائی یک اصله درخت خطر ساز از گونه آزاد قطع و مشاهده شد که درخت مزبور به سن دیرزیستی کامل رسیده و از ناحیه ریشه، کنده و بخش قابل توجهی از تنه کاملاً توخالی و پوسیده بوده و تشخیص فنی کارشناسان در خطر ساز بودن آن کاملاً صحیح بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به موازین قانونی اجازه قطع درختان خطر ساز اضافه کرد: قطع درختان خطر ساز در راستای حفظ جان افراد و پیشگیری از خسارتهای مالی آن هم در مورد زیارتگاه متبرکه مزبور وفق دستورالعمل‌های سازمانی، همواره از تأکیدات مؤکد مقامات سازمانی و استانی بوده است و کوتاهی و اهمال در چنین موارد و خدای ناخواسته در صورت وقوع هر گونه اتفاق ناگوار مصداق ترک فعل و وفق قوانین مربوطه مشمول مجازات و جبران خسارت خواهد بود.

به گفته حقی در مورد تک درخت مزبور هیچ‌گونه اطلاع رسانی، اخطار و یا تابلو و یا مکاتبه با اوقاف یا منابع طبیعی شهرستان در خصوص مشمول بودن درخت مزبور به عنوان میراث طبیعی از سوی اداره محترم میراث فرهنگی و گردشگری یا سایر دستگاه‌های متولی رؤیت و واصل نشده است.

کد خبر 6100087

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه «آبی» در باگالری
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • جشن روز دختر در ایلام برگزار می شود
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • دوره تربیت مربی درجه ۳ در استان ایلام برگزار می‌شود
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود