Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:25:06 GMT

آلومینیوم اراک ۱۳ تراکتور ۱۲

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۷۱۳۰

آلومینیوم اراک ۱۳ تراکتور ۱۲

به گزارش ایرنا، آخرین برد آلومینیوم اراک در هفته نهم مقابل فجر سپاسی در اراک با نتیجه یک بر صفر رقم خورده و آخرین برد تراکتوری ها نیز با نتیجه ۲ بر صفر مقابل نفت مسجد سلیمان در تبریز بوده و همین باخت ها و تساوی های متوالی در دو تیم منجر به تغییر سر مربیان تیم ها شده و تراکتور در هفته بیستم و آلومینیوم اراک در هفته بیست و دوم سرمربیان خود را کنار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارطغرل ساغلام پس از برکناری زوونیمیر سولدو و مهدی رحتمی پس از برکناری رسول خطیبی، هدایت تیم های تبریزی و اراکی را برعهده گرفته اند و در واقع هر دو سرمربی جدید در آغاز راه در تیم های جدید خود هستند.

تراکتوری ها پس از آنکه در هفته دهم مقابل نفت مسجد سلیمان صاحب برتری شدند در ادامه ۶ باخت در کارنامه ثبت کردند و در ۶ بازی مساوی کردند و از ۱۲ بازی گذشته خود تنها ۶ امتیاز به دست آوردند و همین امر موجب درجا زدن آنها در رده سیزدهم جدول رده بندی شد.

در طرف مقابل، آلومینیوم اراک پس از برتری مقابل فجر سپاسی در هفته نهم، در هفت بازی مساوی شدند و همانند تراکتور نتیجه ۶ بازی را واگذار کردند و این نتایج این تیم را از رده سوم جدول به رده دهم پایین کشید که منجر به تغییر سرمربی در هر دو تیم شد.

فاصله امتیازی دو تیم در جدول رده بندی ۹ امتیاز و فاصله رده بندی دو تیم سه رده است و تراکتوری ها بیش از اراکی ها به سه امتیاز این بازی برای فاصله گرفتن از ته جدول دارند و از دست  دادن فرصت برای شاگردان ساغلام که در هفته های گذشته عملکرد بسیار ضعیفی داشته اند در این بازی و بازی های باقیمانده، ممنوع بوده و تنها گزینه تراکتور در این بازی ها، برد و در بدترین شرایط کسب تساوی است.

آلومینیوم اراک در این بازی میزبان است و با توجه به برد ۲ بر صفر در دیدار رفت و برخورداری از امتیاز میزبانی، از شانس بیشتری نسبت به تراکتور برخوردار است، آلومینیوم در بازی های خانگی، با کسب ۱۷ امتیاز از ۱۱ بازی در رده هفتم است و تراکتور با ۱۲ امتیاز از این تعداد بازی در رده یازدهم قرار دارد، اما در بازی های خارج از خانه، تراکتور از ۱۱ بازی تنها پنج امتیاز گرفته و در انتهای جدول است و عملکرد بسیار بدی در بازی های خارج از خانه در طول این فصل داشته است.

تیم‌های تراکتور و آلومینیوم تاکنون چهار بار در لیگ‌ برتر و جام‌ حذفی به‌ مصاف هم رفته‌اند در پنجمین تقابل دو تیم ارطغرول ساغلام و سیدمهدی رحمتی روی نیمکت‌ خواهند نشست تا تعداد هفت مربی به ازای پنج بازی ثبت شود که در این میان رسول خطیبی در چهار تقابل‌ قبلی روی نیمکت هر دو تیم نشسته است و البته علیرضا منصوریان نیز سابقه مربیگری در هر دو تیم را در کارنامه دارد.

مربی آلومینیوم در نشست قبل از بازی گفت: فریب جایگاه تراکتور را نمی‌خوریم.

وحید فاضلی اظهار کرد: ابتدا دو نکته می‌خواهم بگویم از کادر فنی قبلی و در راس آن‌ رسول خطیبی تشکر می‌کنم. این رفت و آمدها در فوتبال پیش می‌آید ولی مهم این است که قدردان و بااخلاق باشیم. من هم برای بار سوم افتخار همکاری با آلومینیوم را داشته‌ام. نکته دوم، باید از اعتماد هیات مدیره آلومینیوم نسبت به کادر فنی جدید تشکر کنم.

وی افزود: بازی برای هر دو تیم حساس است. هر دو تیم، تیم‌های ریشه‌داری هستند. تراکتور کادر فنی و بازیکنان خوبی دارد. ما فریب جایگاه آن‌ها را نمی‌خوریم و شناخت خوبی از تراکتور داریم. شرایط ما هم باتوجه به نتایج‌ مان، ویژه است اما می‌خواهیم با یک نتیجه خوب به تعطیلات برویم.

مربی آلومینیوم درباره تجربه حضور در تراکتور گفت: من دو هفته پیش که در تمرینات تراکتور بودم، فکر نمی‌کردم دو هفته آینده در اراک باشم. این‌ها، ‌ چیزهایی است که فوتبال را جذاب می‌کند. ما شناخت خوبی از تراکتور داریم ولی مربی جدید به تراکتور آمده و سائلام مربی خوبی است. شرایط بازی فردا کاملا متفاوت است. هدف ما این است که سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

فاضلی توضیح داد: در فوتبال پیش می‌آید که تیمی به بن‌بست می‌رسد. تمام تمرکز آقای رحمتی و کادر فنی این بود که به لحاظ روحی و روانی بازیکنان را به شرایط بهتری برسد. این تیم توانسته فولاد و پرسپولیس را ببرد پس می‌تواند این نتایج را تکرار کند. بازگشت به شرایط قبلی زمان‌بر است اما قطع به یقین مطمئن باشید در این ۴۸ ساعت، فقط ۱۶ ساعت خوابیدیم و تمام تلاشمان این است که شرایط را بهبود ببخشیم.

ساغلام: رده جدولی بیانگر وضعیت تراکتور است

ارطغرل ساغلام اظهار کرد: بازی مهمی داریم. شرایط تیم‌مان در جدول لیگ واضح است. متاسفانه تراکتور مجبور شده در این فصل با مشکلاتی دست و پنجه نرم کند که از ابتدای فصل ادامه داشته و تقریبا شرایط الان با شرایط چهار فصل قبل که به تراکتور آمدم، مشابه است.

وی افزود: در نتیجه اتفاقاتی که تاکنون افتاده را نمی‌توان کاری کرد اما باید زمان پیش رو را مدیریت کنیم. می‌دانیم کارمان راحت نیست اما طرفداران‌ مان نگران نباشند، ان‌شاءالله به کمک خدا مانند قبل از این کار سربلند بیرون خواهیم آمد. به همین دلیل بازی قبل از عید برای ما مهم است. هدف‌مان برد مقابل آلومینیوم است تا بتوانیم خودمان را از پایان جدول جدا کنیم و عید نوروز را با انرژی آغاز کنیم. هم‌چنین بارقه امیدی به همه نشان دهیم.

سرمربی تراکتور گفت: تقریبا دو هفته است که با تیم کار می‌کنیم. در این مدت زمان از بازیکنان‌مان نسبت به کاری که با آن‌ها انجام دادیم، جواب‌های معقولی دریافت کرده‌ایم. مخصوصا در مورد انجام هر دو فاز حمله و دفاع پیشرفت کردیم. در فاز دفاعی اگر بتوانیم از اشتباهات فردی فاصله بگیریم، کارمان را بهتر انجام می‌دهیم. از بازیکن در عقب‌ترین نقطه زمین تا مهاجم نوک، مسئولیت دفاعی را پذیرفته‌اند. طبیعتا در مدت زمان پیش رو باید چند بازی را ببریم. بر همین اساس مجبوری در فاز تهاجمی، زمانی که توپ دست ماست، بازی را رهبری کنیم. در این زمینه هم در نیمه دوم بازی با فولاد، همان چیزی شد که ما می‌خواستیم.

ساغلام درباره تغییرات نیمکت دو تیم در آستانه این دیدار، گفت: نبردن طولانی مدت هر دو تیم، فشار مضاعفی به آن‌ها وارد می‌کند. آلومینیوم تیم دونده‌ای است. باتوجه به تغییر سرمربی، بازیکنان می‌خواهند با بازی‌شان به رحمتی خوش‌آمد بگویند و بازی خوبی رقم بزنند. از طرفی تراکتور تیمی بود که تا این اواخر تدافعی‌تر بود و موقعیت‌سازی نمی‌کرد اما ما سعی کردیم این موضوع را تغییر بدهیم. ما می‌دانیم فقط دویدن و جنگیدن برای بردن کافی نیست. تا جایی که شرایط اجازه دهد ما سعی می‌کنیم فوتبال بازی کنیم. ما سعی می‌کنیم به همه نشان دهیم که نکاتی در تراکتور تغییر کرده و فوتبال تماشاگرپسندتری به نمایش خواهیم گذاشت.

وی افزود: در این مسیر سعی می‌کنیم با بازیکنان‌مان صحبت کنیم که چطور با توپ کار کنند. فراتر از همه این‌ها، گل‌زنی یک امر متفاوت در فوتبال است و کیفیت‌های دیگری را می‌طلبد. امیدوارم و آرزو می‌کنیم موقعیت‌هایی که هفته قبل به دست آوردیم و نتوانستیم استفاده کنیم، فردا به دست بیاوریم و بتوانیم استفاده کنیم.

دیدار آلومینیوم اراک و تراکتور ساعت ۱۵ فردا در اراک و با قضاوت تیم داوری عبدالنبی پورخلف، حمید نادری و امید افخمی، وحید زمانی برگزار می شود.

برچسب‌ها فوتبال آذربایجان شرقی تبریز تراکتور تبریز آلومینیوم اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال آذربایجان شرقی تبریز فوتبال آذربایجان شرقی تبریز تراکتور تبریز آلومینیوم اراک آلومینیوم اراک دو تیم کادر فنی بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شانس قهرمانی تراکتور از بین رفت/ کورسوی رسیدن به نایب قهرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال روز گذشته با انجام ۷ دیدار پیگیری شد که دو تیم بالای جدولی استقلال تهران و پرسپولیس موفق شدند به ترتیب ذوب آهن و نساجی را با نتایج مشابه دو بر یک شکست دهند تا به کورس خود برای تصاحب جام قهرمانی ادامه دهند.

در جدول و تا پایان هفته بیست و ششم، استقلال ۵۷ و پرسپولیس ۵۶ امتیازی هستند و به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند. تنها ۴ هفته تا پایان فصل بیست و سوم زمان باقی است و هر تیم حداکثر ۱۲ امتیاز می‌تواند به اندوخته خود در جدول اضافه کند. با فرض بر اینکه تراکتور هر ۴ دیدار باقی مانده خود را پیروز شود، سرخ‌های تبریزی که اکنون ۴۴ امتیازی هستند، جمع امتیازاتشان به عدد ۵۶ خواهد رسید که باز هم یک امتیاز از استقلال کمتر دارند و به این ترتیب هیچ شانسی برای قهرمانی در این فصل ندارند.

همچنین رسیدن به جایگاه دوم جدول هم برای تراکتور خیلی سخت است و پرسپولیس و سپاهان باید در دیدارهای باقی مانده خود شکست بخورند تا تراکتور بتواند با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم بایستد.

تراکتور در جام حذفی حضور دارد و هواداران این تیم امیدوارند تا قهرمانی جام حذفی از آن تراکتور شود تا سرخ‌ها در فصل آینده رقابت‌های آسیایی حضور داشته باشند.

کد خبر 6098963

دیگر خبرها

  • برگزاری بازی تراکتور و گل گهر با حضور تماشاگران
  • «آلوز» به صدر برگشت/ تلاش هافبک پرتغالی برای رسیدن به رکورد گذشته
  • فراز، رودرروی صخره سخت قعرنشینان لیگ
  • اکبرپور: با آقا مجتبی خیلی پیشرفت کردیم
  • پیام تهدیدآمیز شاگردان مطهری برای سپاهان
  • درخواست تراکتور برای تعویق بازی با گل‌گهر
  • درخواست تعویق یک روزه بازی تراکتور و گل گهر از سوی مسئولان تبریزی
  • شانس قهرمانی تراکتور از بین رفت/ کورسوی رسیدن به نایب قهرمانی
  • پیکان درخانه باخت و نگران سقوط شد
  • پیکان 0-1 آلومینیوم اراک؛ دشت 3 امتیازی از تهران با ضربه سر حاجی عیدی