Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ بزرگترین سردخانه ملی ذخیره پلاسمای کشوری با حضور جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون و مسئولان ارشد کشوری و استانی در استان قزوین کلنگ زنی شد.

با تلاش ها و پیگیری های انجام شده توسط اداره کل انتقال خون استان ، احداث سردخانه ملی ذخیره پلاسما که یکی از اماکن بسیار مهم و استراتژیک سازمان انتقال خون ایران برای تامین داروهای مشتق از پلاسمای مورد نیاز بیماران می باشد ، با اهدای زمین از سوی موقوفات شادروان مولاوردیخانی در استان قزوین آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سردخانه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع با ظرفیت ۱۰۰ هزار لیتر ساخته خواهد شد و پیش بینی می شود احداث و تجهیز آن بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

جمالی، مدیرعامل سازمان انتقال خون در این مراسم اظهارکرد: ساخت سردخانه پلاسما از نیازهای سازمان انتقال خون است تا بتوانیم با ذخیره سازی بیشتر به تقاضاها پاسخ دهیم و ساخت سردخانه در قزوین از کارهای ارزشمندی است که با کمک خیرین می تواند خدمات مناسبی به سایر استانهای کشور نیز ارائه کند.

وی بیان کرد: در کشور ظرفیت ذخیره سازی 200 هزار لیتر پلاسما فراهم شده و در صورت ساخت این سردخانه بخش مهمی از نیازهای کشور نیز تحت پوشش این مرکز قرار خواهد گرفت و استانهای همجوار مانند زنجان، گیلان، همدان و البرز هم می توانند خدمات بگیرند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تصریح کرد: حضور خیرین در این کار برای ما بسیار دلگرم کننده و امیدبخش است و با توان بالای شما بزرگواران انتظار داریم این سردخانه به سرعت ساخته شود و با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری برسد.

کد خبر 1613158

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین سازمان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا

روند ساخت یک مرکز صحی‌ در شهرک مهاجرین در گردیز مرکز ولایت پکتیا با حضور خلیل الرحمن‌ حقانی سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان آغاز شد.

این مرکز صحی‌ به‌ارزش ۳۷۵ هزار دلار امروز جمعه در ولایت پکتیا آغاز شده است.

حقانی در مراسم افتتاح این پروژه از ‎افغانستانی‌های مقیم خارج از کشور خواست که به افغانستان برگردند و در آبادی و پیشرفت کشور سهیم شوند.

گفته شده که طی چند ماه گذشته بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغانستانی به گونه اجباری از پاکستان اخراج شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد