Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای نظارتی – مشورتی مجتمع قضایی امور اقتصادی به ریاست معاون اول قوه قضاییه و با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان - جلسه شورای نظارتی – مشورتی مجتمع قضایی امور اقتصادی به ریاست معاون اول قوه قضاییه و با حضور دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران و رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مصدق با تأکید بر استمرار عملیاتی شدن شورای نظارتی – مشورتی گفت: مدیریت مجتمع قضایی امور اقتصادی بایستی تقویت شود و در عین حال، نظارت جدی بر عملکرد مراجع قضایی و ضابطان اعمال شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق گفت: رئیس قوه قضاییه همواره بر مبارزه قاطع بر فساد و اتقان آراء دادگاه‌های مجتمع تأکید دارند و هماهنگی روزافزون در خصوص مبارزه با فساد در کنار نظارت مستمر و کارآمد در فرآیند‌های قضایی مطالبه جدی ایشان است و در این راستا آسیب شناسی و بازنگری در دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه دادستان کل کشور گفت: با بررسی شرایط فعلی و شرایط زمان تأسیس مجتمع قضائی امور اقتصادی و فلسفه تشکیل این مجتمع، می‌توان گفت که ضرورت‌های تشکیل این مجتمع به قوت خود باقی است و در کنار آسیب‌شناسی و رفع ایرادات، کار این مجتمع در بخش دادسرا و دادگاه بایستی با قدرت تمام ادامه یابد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: تمرکز این مجتمع بایستی بر پرونده‌های خاص و مهم اقتصادی باشد و از ارجاع پرونده‌های غیرمرتبط به آن بایستی خودداری شود و رسیدگی دقیق، سریع، قاطع و تخصصی همواره باید در دستور کار مجتمع باشد

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز گفت: رسیدگی‌های مجتمع قضایی امور اقتصادی باعث دلگرمی مردم شده است و بسیاری از مفسدین تصور نمی‌کردند که پای آن‌ها روزی به دادگاه باز شود، اما با همت قضات این مجتمع و قاطعیت دستگاه قضایی، امروزه تعداد زیادی از آنان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و این روند حتماً بایستی با جدیت تداوم یابد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در این جلسه گفت: در دستورالعمل تشکیل مجتمع قضائی امور اقتصادی شورای مشورتی – نظارتی پیش بینی شده که هم شأن مشورتی دارد و هم شأن نظارتی و در بعد مشورتی می‌تواند موضوعات مبارزه با فساد را بررسی و آسیب شناسی کنند و حتی پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات و رویه ها را به دستگاه‌های تقنینی و نظارتی ارائه کند و لازم است از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با هماهنگی انجام شده با دادسرا اقدامات خوبی در خصوص رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در حال انجام است و این هماهنگی روز به روز افزایش خواهد یافت و انشاءالله در سال آینده شاهد اقدامات تحولی و مثبت در این زمینه خواهیم بود.

همچنین، دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری در اصلاح دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوط به مجتمع قضایی امور اقتصادی خاطر نشان کرد طی چند ماه اخیر ۱۱ جلسه هماهنگی و نظارتی با قضات دادسرای ویژه امور اقتصادی برگزار شده و کلیه پرونده‌های مهم مجتمع به صورت روزانه پیگیری و رصد می شوند.

در ادامه این جلسه مواردی از دستورالعمل تشکیل مجتمع قضایی امور اقتصادی اصلاح شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: معاون اول قوه قضاییه مبارزه با فساد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون اول قوه قضاییه مبارزه با فساد مجتمع قضایی امور اقتصادی معاون اول قوه قضاییه مبارزه با فساد کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: نهضت لایروبی و جمع آوری نخاله‌ها در سطح مسیل‌ها و زباله‌ها در سطح حاشیه شهر‌ها با پیگیری استاندار ایلام در طول سال گذشته در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه بر این اساس لایروبی مسیل‌ها در سطح نقاط مختلف شهری استان انجام شد، افزود: در سال گذشته که بیشترین بارش‌ها را داشتیم خوشبختانه به دلیل این اقدامات پیش‌گیرانه هیچ‌گونه خسارتی در حوزه سیل نداشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: برنامه‌های علمی و بازدید‌های تخصصی از نقاط مختلف شهر ایلام که از نظر سیلاب آسیب پذیر هستند با حضور کارشناسان و مشاوران و پیگیری شهرداری در قالب یک طرح علمی و تحقیقاتی مشخص شده است و مشاور این طرح پای کار بوده که نیاز است که در راستای حذف این نقاط آسیب پذیری اقدامات جدی انجام شود.

هژبری با بیان اینکه مسیل‌های شهر ایلام یکی از چالش‌های عمده پیش روی مدیریت بحران استان بوده است، افزود: بر این اساس ۱۸ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی این مسیل‌ها با مساعدت معاون اول رییس جمهور اختصاص یافته است که باید ۵۰ درصد از طریق برنامه و بودجه باید و ۵۰درصد هم از طریق وزارت نیرو تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با است ه به اینکه امسال به واسطه افزایش پوشش گیاهی در پی بارش‌های مناسب باید بحث اطفای حریق در سطح مراتع و تجهیز استان به امکانات جلوگیری و اطفای حریق مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: منابع آبی استان نیز مورد تاکید و پایش است که لازم است در این حوزه نیز اقدامات لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد