Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@18:50:04 GMT

سلامت بدن با نوشیدن آب تصفیه شده

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۷۴۵۳

سلامت بدن با نوشیدن آب تصفیه شده


آب مایه حیات است و دلیل اصلی امکان زندگی بر روی کره زمین بخاطر وجود آب است. بدون تردید بدون حضور آب امکان زندگی برای هیچ موجودی، مخصوصا انسان، امکان پذیر نیست. بیشتر حجم بدن ما از آب تشکیل شده است. بدن ما روزانه مقداری از آب خودش را طی فرایندهایی مانند عرق کردن، تنفس، ادرار و ... از دست می‌دهد. اگر این میزان از دست رفته را معادل 6 لیوان در نظر بگیریم، لازم است با مصرف روزانه آب این میزان از دست رفته را برای ادامه روند طبیعی بدن جایگزین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور آب برای آغاز و ادامه اکثر واکنش ها بدن ضروری است. درواقع مولکول های آب نقش کلیدی را در فرایندهای متابولیسم بدن دارند. آب عملکرد بسیار مهمی در دفع سموم ، رفع مشکلات پوستی و تعادل انرژی در بدن دارد. اما تمامی این موارد در پی مصرف آب سالم و پاک حاصل می‌شود. نوشیدن آب ناسالم و آلوده نه تنها به سلامتی شما کمکی نخواهد کرد، بلکه باعث ایجاد انواع بیماری های مختلف و ناراحتی ها در سلامتی شما می‌شود.

از جمله مطمئن‌ترین راه هایی که می‌توان بواسطه آن آب پاک و خالص بدست آورد، تهیه دستگاه تصفیه آب است. این دستگاه ها بوسیله تکنولوژی که دارند تمام آلودگی ها و مواد زائد موجود در آب را از بین می‌برند و در آخر آبی سالم در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه به نکاتی در رابطه با سم زدایی بدن با استفاده از مصرف آب تصفیه شده می‌پردازیم.

سم زدایی و جلوگیری از بیماری های خطرناک با تهیه دستگاه تصفیه آب

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، نوشیدن آب تصفیه شده و سالم به طور قابل توجهی از ابتلا شدن به بیماری های خطرناکی مانند سرطان، تورم مفاصل، بیماری های قلبی و … جلوگیری می‌شود. با تهیه تصفیه آب پاک آب و فراهم نمودن آب سالم و پاک می‌توانید خود را از ابتلا به این بیماری ها ایمن نمایید.


علاوه بر آن در نرمه و غضروف استخوان، نوعی مایعی شفاف رنگ وجود دارد که آب یکی از ترکیبات مهم آن است. وظیفه‌ی این مایع، چرب کردن، کاهش اصطکاک و حرکت راحت مفاصل است. زمانی که میزان آب کافی در این قسمت وجود نداشته باشد، اصطکاک بیشتری در مفاصل هنگام حرکت ایجاد شده و احتمال مبتلا شدن به ورم مفاصل را بیشتر می‌گردد.

در نتیجه هرچه آب بیشتری بنوشید، بدنتان دربرابر انواع بیماری ها بیشتر مقاوم خواهد شد. البته بدن، آب زیاد و اضافی را به صورت ادرار دفع می‌کند. اما همین نیز عمل باعث سم زدایی می‌شود. درواقع وظیفه سم زدایی بدن بر عهده ی کلیه ها می‌باشد که این عمل نیز تنها با حضور آب امکان پذیر است.

در صورتی که این سموم به مقدار کمتری در بدن باقی بمانند، خطر ابتلا به انواع سرطان کم می‌شود. همچنین آب باعث دفع بهتر نمک از بدن می‌گردد. در صورت تجمع این نمک در بدن، بیماری های فشار خونی بروز پیدا می‌کنند.

افزایش کارایی مغز و کاهش وزن با مصرف آب سالم

در طی آزمایشات بالینی که در رابطه با اثرات آب تصفیه شده بر بدن صورت گرفته به این نکته دست یافتند که در پی کم شدن آب بدن، عملکرد حافظه کوتاه مدت مغز کم شده و این مورد میتواند آسیب جدی به توانایی تمرکز بزند. با استفاده از دستگاه تصفیه آب آکوا به راحتی خواهید توانست علاوه بر مصرف آب پاک و سالم از ابتلا به چنین مشکلی در سیستم مغز و اعصاب خود جلوگیری کنید.


درواقع آب، مایعاتی که در مغز وظیفه حمل پروتئین و آنزیم‌ها دارند را رقیق‌تر کرده و به عملکرد آنها کمک می‌کند. هنگامی که میزان آب بدن کاهش یابد، مایعات حامل مواد مغذی برای رساندن محموله خود، کندتر عمل کرده و عملکرد مغز دچار آسیب می‌شود. علاوه بر آن آب، رادیکال های آزاد موجود در مغز که باعث خرابی سلول ها می‌شود را در خود حل می‌کند.

موضوع دیگری که در رابطه با نوشیدم آب پاک وجود دارد، کمک به کاهش وزن است. بسیاری از انسان ها با اینکه به میزان کافی غذا می‌خورند اما در طول روز به دفعات زیادی دچار گرسنگی می‌شوند. به این حالت، گرسنگی کاذب گفته می‌شود. باتوجه به آنکه آب هیچ گونه کالری و چربی در خود ندارد. بررسی ها حاکی از آن است که گرسنگی کاذب با نوشیدن یک لیوان آب سالم میتواند رفع شود. علاوه بر آن نوشیدن آب متابولیسم بدن را نیز افزایش می‌دهد. با استفاده از این ترفند اگر روزانه تا 6 لیوان آب سالم بنوشید، در سال تقریبا نزدیک به یک کیلوگرم وزن کم خواهید کرد.

خرید دستگاه تصفیه آب اورجینال

البته تمام موارد و مزایایی که درباره آب ذکر شد، تنها در پی مصرف آب سالم و تصفیه شده حاصل می‌شود. باتوجه به افزایش روز افزون آلودگی های آب های لوله کشی شهرها، تنها راه دسترسی به آب پاک خرید دستگاه تصفیه آب است. با خرید تصفیه آب خانگی از مجموعه پاک آب میتوانید آب خالص و بدون هیچگونه آلودگیی را برای منزل خود تهیه کنید و در این راه سلامت خود و خانواده‌تان را حفظ نمایید. متاسفانه نمونه های تقلبی دستگاه تصفیه در بازار بسیار است، به همین منظور تهیه و خرید آن از مجموعه معتبری مانند پاک آب ضروری است.

البته نباید در نوشیدن آب نیز زیاده روی نکنید و تنها کاری که باید انجام دهید، جایگزینی میزان آب از دست رفته از بدن با آب سالم است. یک فرد متوسط روزانه حدود 2 الی 3 لیوان آب را از طریق تنفس، 1 لیوان را در پی تعرق و 3 الی 4 لیوان را از طریق ادرار از دست می‌دهد. با این نتیجه بدن روزانه حدودا به 6 الی 8 لیوان آب نیاز دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: آب تصفیه شده دستگاه تصفیه آب آب تصفیه شده بیماری ها نوشیدن آب لیوان آب سم زدایی آب سالم مصرف آب آب پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشمر گفت: این خانواده خیر سلامت مبلغ یاد شده را برای خرید یک دستگاه اسلیت لمپ که در انجام معاینات چشم کاربرد دارد به حساب مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واریز کردند.

 دکتر جواد یزدانی افزود :  قیمت این دستگاه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با توجه به مشارکت یک میلیاردی این خیرنیک اندیش، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در خرید این دستگاه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مشارکت نموده است.

وی بیان کرد : شماره حساب‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان کاشمر در صندوق همت کاشمر به شماره ۴۶۱۰ و در بانک ملی ایران به شماره ۰۱۴۴۱۰۴۴۱۰۰۰۱ است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

دیگر خبرها

  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌