Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قاسم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراجع علمی می‌گویند ۷۵ درصد مردم به امیکرون مبتلا شده‌اند، اما با وجود این به دلیل انجام واکسیناسیون آمار فوتی‌های امیکرون نسبت به دلتا بسیار کمتر بوده است.

او عنوان کرد: امیکرون سه زیر سوش دارد نوع ۱ ایران را درگیر کرده است و سوش نوع ۲ در کشور کمتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: باید توجه داشت برخی کشورها مثل آلمان با وجود اینکه پیک امید را زودتر از ما شروع کرده بودند، اما هم اکنون نمودار شان صعودی است. این موضوع نشان می‌دهد که اگر از دستورالعمل‌های بهداشتی دوری کنیم سوش دوم اومیکرون می‌تواند ما را درگیر کند.

برجویی‌فرد تاکید کرد: امیکرون این خاصیت را دارد که فردی که نوع ۱ را گرفته است نوع ۲ آن را هم بگیرد.

او عنوان کرد: آمار قابل توجه مسافران نوروزی که وارد استان خواهند شد نشان می‌دهد که اگر ما سهل انگاری کنیم ممکن است در فرایند تعطیلات عید نوروز مانند پارسال وارد پیک جدید شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: "دلتا کرون" ترکیب امیکرون و دلتا پدیده‌ای است که پیش‌بینی می‌شود شاید فرایند بعدی امیکرون باشد. یعنی کشندگی بالای دلتا و شیوع گسترده امیکرون.

برجویی‌فرد  با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی به آموزش و پرورش که متولی اسکان نوروزی است، بیان کرد: در این بسته پیشنهادات به وضوح داده شده و سرانه مشخصی اعلام شده است. برای مثال اگر مدرسه ۱۵ کلاس دارد به ازای هر کلاس اجازه اسکان ۵ نفر را دارد.

او در خصوص اجتماعات و نمایشگاه‌های بهاره گفت: با توجه به این که کسبه در طول ۲ سال گذشته دچار رکود شده بودند مانع برگزاری نمایشگاه نشدیم، اما تقاضا کردیم بازه زمانی برگزاری طولانی باشد. زمان پیشنهادی بین ساعت ۱۶ تا ۲۳ اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه  امسال اختیار مراکز تجمیع واکسیناسیون به استان‌ها واگذار شده است،  گفت: ابتکار ما این بوده است که امسال مرکز تجمیع واکسیناسیون در همه شهرستان‌های استان را فعال کرده‌ایم و در شهر بوشهر با توجه به شرایط خاص ۲ مرکز تجمیع در نظر گرفته شده است.

برجویی‌فرد زمان کاری مراکز تجمعی واکسیناسیون در نوبت عصر از ساعت ۱۶ الی ۲۲  اعلام کرد و افزود: در نوبت صبح نیز از ساعت ۷ تا ۱۴ مراکزی فردا مشخص و اطلاعات لازم از طریق فضای مجازی اعلام خواهد شد.

او گفت: در شهر بوشهر برای ۶ روز اول از ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین یک دستگاه آمبولانس اتوبوس با قابلیت ایستگاه سلامت و واکسیناسیون آماده شده است تا خدمات لازم را به مردم ارائه دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۶ دوز واکسن در استان بوشهر تزریق شده است که ۸۱۲ هزار مورد دوز اول، ۷۳۴ هزار دوز دوم و ۲۸۸ هزار دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

برجویی‌فرد ادامه داد: در واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال موفق بودیم. آمار واکسیناسیون از ۱۲ سال به بالا در نوبت اول ۸۴ درصد، نوبت دوم ۷۶ درصد و نوبت سوم ۳۴ درصد است.

او با بیان اینکه در پیک میزان واکسیناسیون کاهش می‌یابد عنوان کرد: آمار واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال در استان بوشهر ۶.۹ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی افراد که دارای نقص ایمنی و بیماری خاص هستند با گذشت سه ماه از واکسن دوز سوم می‌توانند دوز چهارم را دریافت کنند.

برجویی‌فرد عنوان کرد: دریافت دوز پنجم برای سفرهای بین‌المللی است و قابلیت انجام را دارد، اما با داشتن شرایط خاص مثل پاسپورت، ویزا و بلیط سفر.

او افزود: در روزهای نخستین کرونا حساسیت‌های زیادی روی برندها واکسن وجود داشت، اما آمارهایی که اکنون از مجلات معتبر دنیا منتشر شده نشان می‌دهد که بین واکسن‌های مختلف تفاوت‌ها بسیار ناچیز و در حدود ۲ تا ۳ درصد است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کرونا ویروس بیماری کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برجویی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز