Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:27:39 GMT

ایثارگران شاخص‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۷۹۸۶

ایثارگران شاخص‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند

به گزارش ایرنا، محمود پاکدل روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان زنجان، با بیان اینکه مولفه های قدرت ملی هر کشور، ضامن بقای آن است، افزود: در دوران قبل هر کشوری که نیروی نظامی بیشتری داشت، از قدرت بیشتری هم برخوردار بود، بعدها مسائل اقتصادی و موقعیت سوق الجیشی و برخورداری از دانش و فناوری هم به مولفه های قدرت اضافه شدند؛ همه این موارد ضامن قدرت هستند ولی اگر سرمایه اجتماعی کنار آنها نباشد، این مولفه ها کارآیی چندانی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی موجب اقتدار و قدرت ملی کشور می شود، افزود: آنچه در کشور خودمان هم شاهد بودیم همین عنصر سرمایه اجتماعی باعث شد تا ملت ایران هشت سال با دستان خالی در برابر کشورهای متخاصم که رژیم بعثی را پشتیبانی می کردند، بایستد. 

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم، اظهار داشت: امروز ایثارگران در جامعه ما از گروه های مرجع و قابل اعتماد هستند. 

پاکدل با بیان اینکه ۱۷۵ تن از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی از ایثارگران هستند، افزود: ایثارگران از اقشاری هستند که برای کار انگیزه دارند و جزو نخبگان جامعه به شمار می روند.

وی به ضرورت تلاش بیشتر برای تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران تاکید کرد و افزود: باید سعی مان این باشد که خدمات را به بهترین نحوه و با عزت و در اسرع وقت به جامعه ایثارگران ارائه دهیم. 

به گزارش ایرنا در این مراسم امیرعلی نیکبخش به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان معرفی و از خدمات علی کاظمی مدیرکل قبلی این بنیاد قدردانی شد. 

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران زنجان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران زنجان بنیاد شهید و امور سرمایه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۷۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی

به گزارش صدای ایران از ایرنا، حجت الاسلام عبدالله واحدی روز شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقات و امور خیریه کشور، افزود: پروژه پرورش ماهی سی باس در قفس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با ظرفیتی بالغ بر تولید سالانه پنج هزار تن ماهی آغاز بکار کرده و در مرحله نخست ۱۰ قفس تکمیل شده و یک میلیون قطعه بچه ماهی نیز ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه اولین ذخیره بچه ماهی‌ها در چهار قفس در اسفند ماه سال گذشته انجام شد، ادامه داد: ظرفیت این پروژه به میزانی برنامه‌ریزی و اجرا شده که علاوه بر تامین نیاز استان مرکزی، قابلیت ارسال به دیگر نقاط کشور نیز وجود داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به عرضه اولیه ماهی‌های پرورش داده شده با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار در پروژه پرورش ماهی در قفس این استان، بیان کرد: علاوه بر استان مرکزی راه‌اندازی شعبه‌های عرضه ماهی در استان‌های قم، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام واحدی هدف از اجرای پروژه ماهی در قفس را افزایش سرانه مصرف ماهی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف گوشت سفید به جای گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: طبع گرم، نداشتن بو، استخوان‌های درشت و عدم نیاز به طعم دهنده در طبخ ماهی، از مزایای ماهی سی‌باس است.

۳۹ شرکت مجری طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مهمترین دستاورد‌ها و پروژه‌های خود را در نمایشگاه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تهران در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • تعامل دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید ایلام بی‌نظیر است
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟