Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید ترکی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۶ هزار و ۸۰۰ صندلی از مجموع این صندلی‌ها برای قطارهای از مبدا اراک به مشهد و بقیه از از قطارهای عبوری از مسیر راه‌آهن این شهر به سمت مشهد مقدس تامین شده‌است.

وی تامین ارایه خدمت و ایجاد رفاه حداکثری برای مسافران نوروزی را از برنامه‌های اولویت دار راه‌آهن اراک عنوان کرد و ادامه داد: در راستای افزایش رفاه حداکثری برای مسافران نوروزی تعداد و کیفیت سالن‌ها و ظرفیت قطارها در نوروز امسال افزایش یافته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل راه آهن اراک یاد آور شد: ستاد نوروزی راه‌آهن این شهرستان از بیست و چهارم اسفندماه آغاز و تا بیست و چهارم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و افزایش رضایتمندی و رفاه حداکثری مسافران در ستاد نوروزی در دستور کار راه آهن قرار دارد.

ترکی گفت: پیش فروش بلیط قطار از هشتم اسفندماه آغاز و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار صندلی در راه‌آهن کشور برای جابه جایی مسافران نوروزی در سطح کشور تامین شده‌است.

وی افزود: ۵۰ درصد فروش بلیط قطارها در نوروز امسال به صورت اینترنتی و ۵۰ درصد از طریق دفاتر در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفته‌است.

سرپرست اداره کل راه آهن اراک خاطرنشان کرد: برگزاری آیین استقبال نوروزی، برپایی سفره هفت سین، زیباسازی و نظافت ایستگاه‌ها، ضدعفونی کوپه قطارها و ایجاد فضاهای مناسب برای مسافران در ستاد نوروزی امسال در دستور کار راه‌آهن این شهرستان قرار دارد.

ترکی افزود: آیین فرهنگی و مذهبی، ایین بدرقه مسافران، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در ایستگاه اراک و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در ایستگاه قطار این شهرستان از برنامه‌های اداره کل راه آهن اراک در ستاد نوروزی امسال است.

وی ادامه داد: در راستای افزایش رضایتمندی و رفتار هرچه مناسب تر کارکنان اداره کل راه آهن اراک با مسافران نوروزی کلاس‌هایی برای کارکنان این اداره کل برگزار شده‌است.

سرپرست اداره کل راه آهن اراک خاطرنشان کرد: تمامی سالن‌ها و کوپه‌های قطارها در راستای مقابله با ویروس کرونا پیش از سوار شدن مسافران ضدعفونی و کوپه‌ها مهر و موم می شوند.

ترکی با یاد آوری آغاز به کار سامانه امید در راه‌آهن اراک گفت: مسافران در این سامان برای مقابله با انتقال ویروس کرونا، از ابتدای خرید بلیط تا سوار شدن به قطار مورد رصد قرار می گیرند.

وی ادامه داد: شهروندان می توانند انتقادات و نظرات خود را برای افزایش هرچه بیشتر خدمت رسانی راه آهن جمهوری اسلامی به مسافران از طریق شماره تلفن ۰۲۱۵۱۴۹ در طول سفر و بعد از سفر به راه‌آهن اطلاع رسانی کنند.

سرپرست اداره کل راه آهن اراک یاد آور شد: ۵۴۰ هزار و ۸۴۲ مسافر در ۱۱ ماه امسال توسط راه‌آهن این شهرستان به نقاط مختلف کشور جابه جا شده‌اند که تعداد این مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۶ درصد افزایش یافته‌است.

ترکی اظهار داشت: پیش بینی می شود تعداد مسافران نوروزی نیز در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یابد که برای افزایش خدمت رسانی به مسافران تدابیر لازم توسط راه آهن این شهرستان اندیشیده شده‌است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا امسال توسط راه آهن اراک به نقاط مختلف کشور حمل شده که نسبت به سال گذشته با وجود عدم حمل مازوت توسط راه‌آهن این شهرستان تغییری نداشته‌ است.   

سرپرست اداره کل راه آهن اراک گفت: راه آهن این شهرستان در مدت سه ماه گذشته حمل مازوت  نداشته‌است.

ترکی با یادآوری صادرات کالا توسط راه آهن اراک به مقصد کشور ترکیه و کشورهای سی ای اس افزود: راه آهن این شهرستان از آمادگی کامل برای حمل محصولات صادراتی پتروشیمی و شمش آلومینیوم به خارج از کشور برخوردار است.

سرپرست اداره کل راه آهن اراک گفت: توسعه خطوط ریلی و دهکده لجستیک در راستای افزایش حمل و نقل ریلی از برنامه اداره کل راه آهن این شهرستان در سال آینده است.

حوزه راه آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اراک استان مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران راه آهن این شهرستان مسافران نوروزی برای مسافران توسط راه آهن ستاد نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

فرماندار آبیک از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد. - اخبار استانها -

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟