Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه، در مراسم یادواره ۶۰۰ شهید اصناف استان فارس و شهید شاخص سال ۱۴۰۰ اصناف کشور، شهید نوازالله رنجبر، با تاکید بر اهمیت رعایت موارد شرعی در حوزه‌های مختلف اصناف، اظهار داشت: در گذشته، اول فقه و بعد تجارت مرسوم بود که در این راستا لازم است وظایف شرعی خود را در صنوف مختلف انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیه با بیان اینکه کشور نیازمند ایجاد اشتغالزایی است، افزود: باید کمک کنیم تا با تولید و تقویت تولیدکنندگان ایرانی بتوانیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم که یکی از مهمترین اقدامات در این زمینه مبارزه با قاچاق کالا است تا اقتصاد ملی رونق بگیرد.

استاندار فارس در رابطه با اهمیت کاهش نرخ تورم با تکیه بر توان تولید ملی، اظهار داشت: باید اهل معامله عاشقانه با خدا باشیم تا بتوانیم با حمایت اصناف، تجار و بازاریان در حوزه های مختلف تولید و اشتغال سهم بسزایی داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز با بیان اینکه اصناف جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارند، مطرح کرد: اصناف کشور در بخش‌های مختلف عرضه محصولات و خدمات و همچنین مدیریت حوزه کسب و کار به دستگاه‌های اجرایی کمک کرده‌اند.

حمیدرضا ایزدی، گفت: نظام عرضه و تقاضا در یک فرآیند تعریف شده نیازمند مدیریت است که ساختار اصناف و اتحادیه‌ها در مشاغل گوناگون نیز تعهد دولت را به انجام وظایف قانونی خود تسهیل کرده است. 

ایزدی با اشاره به نقش‌آفرینی اصناف، تجار و بازاریان در بخش تولید و خدمات، اظهار داشت: فعالیت‌ اصناف و اتحادیه‌ها باید نظام‌‌مند و با یک نگاه توسعه‌یافته باشد؛ چراکه افزایش نرخ تولید و اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی نظام و انقلاب محسوب می‌شود که بایستی به صورت هدفمند پیگیری شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس نیز با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اصناف در دوران دفاع مقدس خدمات مالی و انسانی خود را همواره در طبق اخلاص گذاشتند و صنوف خدماتی، تعمیری و … به جبهه‌های حق علیه باطل کمک مستمر داشتند.

سید محمود هاشمی، افزود: اصناف فارس برای رفتن به جبهه‌ها و ارائه خدمات ثبت‌نام می‌کردند و شهدای اصناف از پاکان و بزرگان مرز و بوم ما هستند که امروز شاهد برگزیده شدن یکی از شهدای اصناف فارس به عنوان شهید شاخص اصناف کشور هستیم که مایه مباهات است.

وی اضافه کرد: باید به اصناف به عنوان فعال حوزه اقتصاد نگاه تخصصی داشت و اصناف در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته و به وظیفه خود در قبال اسلام و انقلاب عمل کرده‌اند.

هاشمی تاکید کرد: اقتصاد پایدار هر کشوری در گروی اقتصاد خرد است و اصناف تشکیل دهنگان این اقتصاد خرد هستند که باید با نگاه ویژه به آن‌ها فرصت رشد اقتصادی کشور را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: حق اصناف برخورداری از آرامش در سال ۱۴۰۱ هستند و در خصوص تصمیم گیری برای اصناف باید از اتاق‌های اصناف و متخصصان این حوزه استفاده موثر به عمل آید.

هاشمی با تقدیر از مقام شامخ شهداء، بیان کرد: کاسب حبیب خداست و در خدمت مردم و نظام همواره پای کار بوده و میدان داری می کند و شهدای اصناف گویای این حقیقت هستند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید شاخص 1400 شهید اصناف نرخ بیکاری کاسبی رشد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا گفت: سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا و افتتاح یک یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در این کشور که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های قبل درگیر یکسری مسائل سیاسی با برخی کشورهای غربی بودیم اما از بسیاری از همسایگان و کشورهایی که مقداری آنطرف‌تر از همسایگان ما هستند غافل شدیم؛ اینکه رئیس جمهور رئیسی بعد از ۱۶ سال به سریلانکا سفر کرد را به فال نیک می‌گیرم.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تاکید رئیس جمهور بر در  اولویت قرار داشتم ارتباط با کشورهای همسایه گفت: سیاست اعلامی از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با همسایگان‌مان خویشاوند هستیم سیاستی کلیدی و خوب است و سفرهای اخیر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا در این راستا تعریف می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال انجام کارهای بزرگی در حوزه‌های برق، نیروگاه و سد سازی در سریلانکا است و هم آنچه که هم مقامات سریلانکا و هم ما در ایران انتظار داریم این است دو کشور رابطه‌ای پایدار و مستحکم داشته باشد. سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

درخشان با بیان اینکه «امیدوارم سفر رئیس جمهور به سریلانکا فواید بسیاری برای دو کشور داشته باشد»، عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی میان مردم دو کشور می‌تواند به عنوان یک عامل استحکام بخش به روابط دو کشور باشد؛ همچنین توانایی ما در حوزه‌های مختلف فنی، عمرانی و دانشگاهی عامل دیگری برای نزدیکی ملت‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد