Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:25:17 GMT

درخواست جمعی از نمایندگان برای اولویت بررسی یک طرح

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۸۳۹۵

درخواست جمعی از نمایندگان برای اولویت بررسی یک طرح

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس از درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی با اولویت طرحی خبر داد که هدف آن جلوگیری از افزایش ۱۰ درصدی حق السهم و حق الامتیاز دولت برای شرکت‌های مخابراتی بدون دسترسی نهایی است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اظهار کرد: حدود سه ماه قبل، طرح دوفوریتی در مجلس برای شفاف شدن تبصره 6 بودجه سال 1400 درباره اخذ 10 درصد پرداخت حق السهم و حق الامتیاز بیشتر توسط شرکت‌های مخابراتی به دولت تهیه شد، با این طرح پیشنهادی 2 فوریتی مجلس که بر اساس تبصره 1 و 2 ماده 100 آیین نامه داخلی است تعداد شرکت های مشمول افزایش 10 درصدی حق السهم و حق الامتیاز دولت محدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تبصره 6 بودجه سال 1400، کارورهای ارائه دهنده خدمات مخابراتی شامل 10 درصد پرداخت حق السهم به دولت شده اند.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برداشت از تبصره 6 این بود که همه اپراتورهای مخابراتی مشمول این افزایش پرداختی به دولت می شوند که این موضوع هزینه های زیاد و غیرمنطقی را به شرکت‌های دارای پروانه خدمات ارتباطی ثابت (servcco) و اپراتورهای مجازی موبایل(mvno ) تحمیل می‌کند. این اتفاق، باعث شد که برخی از شرکت های ICT در پیگیری از مجلس، خواستار شفاف شدن موضوع شوند.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: با مشارکت بخش خصوصی و مجلس شورای اسلامی استفساریه ای آماده و منجر به طرحی دو فوریتی شد که در این استفساریه شرکت‌هایی که شبکه دسترسی و زیرساخت ندارند، مشمول قانون نمی شوند و به این ترتیب 28 شرکت servcco و 3 شرکت mvno از شمولیت این قانون خارج خواهند شد.

در این رابطه سهیل یحیی‌زاده، رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استفساریه تبصره 6 بودجه سال 1400 دی ماه سال جاری با امضای 35 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تقدیم هیات رییسه شد که در اولویت قرار نگرفت، اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست بررسی با اولویت این طرح استفساریه را به هیات رییسه تقدیم کردند . این موضوع در رابطه با پروانه شرکت هایی است که شبکه دسترسی نهایی ندارند و جز شرکت های خرد و کارآفرین در بخش تامین اینترنت و به ویژه اینترنت ثبات به شمار می روند.یکی از علل اصلی تهیه این استفساریه، مشکلاتی است که در حوزه اشتغال برای شرکت ها به وجود می آید و هزاران نفر شغل خود را از دست خواهند داد.

رئیس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار است این طرح به صورت دو فوریتی در صحن مجلس بررسی شود، اظهار کرد: در خواست بررسی با اولویت این طرح مربوطه با امضای بیش از 60 نماینده به هیات رییسه مجلس تقدیم شد تا مانع از ایجاد مشکلات زیاد برای کارآفرینان کسب و کارهای اینترنتی شود.این استفساریه مربوطه به شرکت های بدون شبکه دسترسی نهایی است، شرکت های بدون شبکه دسترسی نهایی، روی شبکه اپراتور میزبان خدمات خود را ارائه و در بازار نیز در بخش خرده فروشی به خوبی ایفای نقش می کنند، بنابراین اگر استفساریه با اولویت بالا بررسی شود و در صحن مجلس رای کسب کند مسائل مربوط به این شرکت ها، مرتفع می شود.

وی ادامه داد: باید در راستای توسعه این شرکت‌ها گام برداریم و از آن‌ها حمایت کنیم چرا که شرکت‌های کارآفرین هستند و نیازهای ارگان‌ها، سازمان‌ها و مجموعه‌ها را به صورت تخصصی مرتفع می‌کنند.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس یازدهم شورای اسلامی مجلس یازدهم شورای اسلامی فراکسیون راهبردی مجلس مجلس شورای اسلامی دسترسی نهایی شبکه دسترسی حق السهم شرکت ها تبصره 6

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید

جلسه علنی نوبت عصر امروز برای ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول از ساعت ۱۴:۳۰ شروع شد منتهی تعداد نمایندگان برای اخذ رای به حد نصاب نرسید.

حدود ۴۰ دقیقه تذکرات کتبی قرائت شد ولی باز هم به خاطر به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان برای رای گیری، امکان بررسی جداول وجود نداشت.

بر این اساس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بحث بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود.

در جلسه علنی نوبت صبح امروز جدول شماره ۵ مربوط «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه سال۱۴۰۳» به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس با جدول شماره ۸ مربوط به «برآورد تملک دارایی‌های مالی» مخالفت کردند لذا این جدول برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟