Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز یافته‌های این بررسی که هنوز داوری همتا نشده است، در تضاد در با بررسی‌های قبلی است که نشان داد بود واکسن این شرکت در پیشگیری از عفونت‌ها در کودکان ۶ تا ۱۶ ساله در هنگام غلبه سویه دلتا ۷۴.۵ درصد موثر است.

کشورهای به طور فزاینده‌ای در مواجهه با سویه در گردش اُمیکرون دوزهای یادآور یا تقویتی واکسن‌های کرونا را تجویز می‌کنند که به گفته سازمان جهانی بهداشت می‌تواند تا حدودی از حفاظت ناشی از واکسن‌های موجود بگریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اغلب واکسن‌ها هنوز در برابر عفونت‌های شدید موثرند.

این بررسی در شیلی همچنین نشان داد که واکسن سینوواک در پیشگیری از بستری شدن ۶۴.۶ درصد و در پیشگیری از پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه به علت کووید ۶۹ درصد اثربخشی دارد.

یک بررسی بوسیله پژوهشگران در نیویورک در ماه فوریه نشان داد که واکسن شرکت فایزر در میان موج کرونای اُمیکرون توانایی‌اش در پیشگیری از عفونت در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را از دست داده است. این بررسی نشان داد که دو دوز واکسن فایزر/بیونتک در میان کودکان ۵ تا ۱۱ ساله فقط ۳۱ درصد اثربخشی دارد، در حالیکه اثربخشی آن در کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله ۵۹ درصد بود.

در حال حاضر فقط واکسن فایزر/بیونتک مجوز سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و داروی آمریکا را برای کودکان ۵ سال به بالا دارد.( واکسن مدرنا مجوز این دو سازمان را برای کودکان ۱۲ ساله به بالا گرفته است.)

کد خبر 664732 برچسب‌ها كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها

پس از رایگان شدن پوشش بیمه‌ای پنج دهک ابتدایی جامعه و اقدامات دولت و وزارت بهداشت جهت دسترسی به خدمات درمانی با قیمت ارزان، «درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال» نیز از اواخر سال گذشته نهایتا هم اجرایی شد و بر اساس این مصوبه تمام اقدامات تشخیصی و درمانی و بستری و جراحی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی برای سنین زیر هفت سال دارای پوشش بیمه، رایگان انجام می‌شود؛ در این گزارش چگونگی اجرای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان کودکان مفید به تصویر کشیده شده است.

دریافت 71 MB

خبرنگار: زهرا روزبروزی/ تصویربردار و تدوینگر: احمدرضا زنگنه

دیگر خبرها

  • دریادار سیاری: تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان