Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@21:19:27 GMT

آشنایی با دستگاه برش لیزر

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۸۹۴۵

آشنایی با دستگاه برش لیزر

یکی از راه‌های جدید کسب درآمد در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های برش لیزر است که با آنها می‌توانید کسب‌وکار جدید خود را راه‌اندازی کنید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام روتک، دستگاه‌های برش لیزری انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای مزایا و کاربردهای متفاوتی هستند؛ علاوه بر دستگاه برش لیزری و حکاکی لیزر، دستگاه جوش لیزری نیز وجود دارد که کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه جوش لیزری است که در صنعت امروز مورد استقبال زیادی از سوی صنعتگران قرار گرفته است.

معرفی دستگاه جوش لیزری دستی

برای کارگاه‌های تولیدی که درگیر پردازش یا جوشکاری در مقیاس کوچک هستند، دستگاه‌های جوش دستی بهترین انتخاب هستند که فضای کوچکی را اشغال می‌کنند و باعث متنوع‌سازی محصولات جوش می‌شوند.

دستگاه جوش لیزری دستی از یک تفنگ جوش دستی برای جایگزینی مسیر نوری قبلی استفاده می‌کند و توانسته است حالت قبلی کار دستگاه جوش لیزری را متحول سازد. این حالت کار نه‌تنها برای قالب‌های جوشکاری، کلمات تبلیغاتی، ظروف آشپزخانه و سایر محصولات استفاده می‌شود، بلکه برای جوشکاری لیزری نیز مناسب است.

مشکلاتی از جمله زمان‌بر بودن و به‌کارگیری نیروهای انسانی که توسط فرایند جوشکاری سنتی ایجاد می‌شود، مدت‌هاست که به بهبود انعطاف‌پذیری جوش و الزامات پردازش دقیق ورق‌های فلزی دشوار بوده است.

ظهور جوش لیزری دستی به طور موثر فرایند جوشکاری پیچیده و نامنظم کابینت‌های آشپزخانه، آسانسور راه‌پله، قفسه، اجاق‌گاز، حفاظ در و پنجره فولادی ضدزنگ، جعبه توزیع برق، مبلمان فلزی و سایر صنایع را حل کرده است.

ویژگی‌های دستگاه جوش لیزری

۱. هد جوش لیزری دستی انعطاف‌پذیر و راحت است که می‌تواند جوشکاری در فضای بازتری را تحقق بخشد.

۲. حالت کار دستگاه جوش دستی، باعث می‌شود تا قطعه کار را بتوانید در هر زاویه و هر مکانی جوش دهید.

۳. برای جوش نقطه‌ای اتصالات پیچیده و تجهیزات مختلف مناسب است.

کاربردها

از دستگاه جوش لیزری دستی به طور گسترده در آشپزخانه‌ها، لوازم‌خانگی، تبلیغات، قالب‌ها، درب‌ها و پنجره‌های فولادی ضدزنگ، صنایع‌دستی، اقلام خانگی، مبلمان، قطعات خودرو و بسیاری از صنایع دیگر استفاده می‌شود.

کاربردهای جوشکاری در متریال‌های فلزی مانند ورق‌های آهن ضدزنگ نازک، صفحات آهنی و ورق‌های گالوانیزه می‌تواند کاملا جایگزین جوشکاری قوس الکتریکی سنتی و جوشکاری الکتریکی شود.

مزایا

این دستگاه مزایای زیادی مانند عملکرد ساده، خط جوش زیبا، سرعت جوش زیاد و بدون مواد مصرفی دارد. در ادامه مزایای بیشتری را در این دستگاه معرفی می‌کنیم:

۱. بهبود عیوب فرایند: جوشکاری لیزری دستی می‌تواند عیوب جوشکاری مانند ایجاد منافذ متراکم، ازبین‌رفتن سطح متریال و شکاف را در فرایند جوشکاری سنتی بهبود بخشد.

۲. اثر جوش خوب: سرعت بالای جوش، جوش صاف و زیبا پس از جوشکاری. هنگام عملیات، ناحیه تحت تاثیر حرارت جوشکاری بسیار کوچک است که باعث تغییر شکل کار، سیاه شدن و ردیابی مشکلات در پشت قطعه کار نمی‌شود، علاوه بر این، جوش با عمق زیاد، بسیار محکم و دارای ذوب کافی است.

۳. صرفه‌جویی در هزینه: اثر خوب جوش موجب کاهش زحمت فرایند، صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود. (۲ الی ۱۰ برابر سریع‌تر از جوشکاری سنتی، یک دستگاه می‌تواند از به‌کارگیری ۲ جوشکار در سال جلوگیری کرده و مواد مصرفی کمتری را ذخیره کند)؛ در نتیجه مواد مصرفی کمتر، عمر طولانی‌تر و هزینه نگهداری تجهیزات کم‌تر خواهد بود.

۴. عملیات ساده: جوشکاری دستی سبب شروع سریع، انعطاف‌پذیری، راحتی و افزایش فاصله جوشکاری خواهد شد.

۵. انعطاف‌پذیری بالا: این روش؛ روش مناسبی برای انواع جوش‌های پیچیده است که جوش هر بخشی از قطعه کار در هر زاویه را آسان خواهد کرد؛ علاوه بر این، دامنه کاربرد جوش لیزری را گسترش دهید.

محدودیت‌ها

دستگاه جوش لیزری دستی: نیاز به نگه‌داشتن آن توسط کاربر دارد و کار طولانی‌مدت باعث خستگی، از دست دادن نیروی کار می‌شود و برای جوشکاری قطعات بزرگ مناسب نیست.

استفاده از مسائل ایمنی: ابتدا، جوشکار باید تحت آموزش دقیق قرار گیرد؛ همچنین نور لیزر نباید به افراد یا اشیاء اطراف برخورد کند، در غیر این صورت باعث سوختگی جدی یا حتی آتش‌سوزی می‌شود.

دوم، اگرچه فرایند جوشکاری مستقیما روی قطعه کار عملیات انجام می‌دهد، اما بازتاب‌های نور در طولانی‌مدت روی چشم‌ها تأثیر مخربی می‌گذارد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه برش لیزر فرایند جوشکاری دستگاه ها قطعه کار برش لیزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه موزه عبرت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی و جنایت آن علیه مردم بی گناه است.
محمدرضا حسین نژاد افزود: محتوای این موزه باید از طریق رسانه و فضای مجازی برای استفاده حداکثری اطلاع رسانی شود.
وی در ادامه گفت: جوانان باید از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به ملت ایران مطلع شوند، اینکه چگونه ثروت جامعه در انحصار درصد کمی از جامعه بود و فاصله طبقاتی در آن دوران بیداد می‌کرد.
استاندارخراسان شمالی با تاکید بر فراهم کردن زمینه بازدید دانش آموزان از موزه عبرت، یادآور شد: مدیران شهرستانی زمینه را برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه عبرت فراهم کنند و وقایع گذشته برای آنان بازگو شود.
این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با ماشین سرکوب حکومت پهلوی و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب برپا شده و با روایت‌گری و تصویرسازی زندان‌های پیش از انقلاب که محل شکنجه مبارزان انقلابی بود در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد+مصاحبه
  • ◄ آشنایی با آبراه غیرطبیعی پاناما + فیلم
  • چگونه می توان از شر موهای ناخواسته گوش خلاص شد؟
  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • آشنایی با خانم معلم نخبه پژوهشی دامغانی
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج