Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:06:22 GMT

تهدید افزایش ترددهای نوروزی را به فرصت تبدیل کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۸۹۵۹

تهدید افزایش ترددهای نوروزی را به فرصت تبدیل کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت بعد از ظهر چهارشنبه در سومین جلسه ستاد راهبردی تصادفات استان اظهار کرد: در نوروز سال ۱۴۰۱ با توجه به برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی شاهد افزایش ترددهای ورودی و خروجی از استان خواهیم بود که با برنامه‌ریزی مناسب باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط با نوروز این تهدید را به فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی هدف اصلی از برگزاری این جلسات برنامه‌ریزی برای کاهش میزان تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن می‌باشد که برای رسیدن به این هدف باید با اولویت بندی اقدامات مورد نظر را انجام دهیم.

وی ادامه داد: این کارها باید در دو سطح کلان و خرد (اجرایی) تعریف شوند که دو بانده کردن محورهای شریانی و اصلی را معاون عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهر سازی باید پیگیری کنند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: به دلیل اهمیت این موضوع یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مربوط به این حوزه است.

وی بیان داشت: احداث استراحتگاه‌ها در مسیر جاده‌های پر تردد و پیگیری انجام کار بزرگ اجرای راه آهن از مسیر چابهار به بیرجند و بیرجند به قاین ازجمله مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بانک‌ها با پیگیری‌های انجام شده ۲۰۰ میلیارد تومان برای این منظور اختصاص داده است، ادامه داد: ۱۳ نقطه حادثه خیز از بین رفته و پنج نقطه هم در دست اقدام است و برای رفع هشت نقطه بسیار خطرناک هم از وزیر راه و شهر سازی در خواست اعتبار برای این منظور کرده‌ایم.

وی در ادامه بر فرهنگ سازی مناسب برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، اصلاح هندسی جاده‌ها، تأمین روشنایی تاکید کرد و گفت: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد.

قناعت افزود: در نوروز ۱۴۰۱ هر استانی که میزان تصادفات و فوتی‌های آن کمترین میزان تصادفات کشور باشد به عنوان استان برتر انتخاب می‌شود و در استان هم هر شهرستانی که کمترین تصادفات را داشته باشد فرماندار و فرمانده انتظامی آن شهرستان تقدیر خواهند شد و دستگاه‌های امدادی را متولیان استان تشویق خواهند کرد.

کد خبر 5448835

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت تصادفات رانندگی حوادث چهارشنبه سوری بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا نوروز چهارشنبه آخر سال آمار کرونا گرگان آیت الله علوی گرگانی اردوهای راهیان نور عکس استانها مشهد شیوع کرونا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است

سرگئی شویگو امروز (جمعه) گفت، روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده و نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف ندارد.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه گفت: «روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است. ما نه منافع ژئوپلیتیکی و نه نظامی برای حمله به کشورهای این ائتلاف نداریم. ما  از مردم خود در سرزمین‌های تاریخی روسیه محافظت می‌کنیم.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه در ادامه صحب‌هایش افزود: «روسیه همواره حداکثر تلاش خود را برای حفظ ثبات استراتژیک و توازن قوا در جهان انجام داده است.»

شویگو در ادامه گفت، ادامه حملات نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا می‌تواند منجر به عواقب فاجعه بار شود. حملات مداوم نیروهای مسلح اوکراین به این نیروگاه هسته‌ای نگران‌کننده است.

وی افزود، ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در تلاش برای بازسازی سیستم امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه برای تسلط است. بازگشت اسلامگرایان رادیکال از خاورمیانه، شمال آفریقا به جنوب شرق آسیا، پیش نیازهایی را برای نقاط جدید فعالیت آنها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • یک حقوق‌دان: احتمالا حکم اعدام توماج صالحی لغو شود
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی