Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) در چارچوب سفرهای خود به کشورهای خلیج فارس وارد ابوظبی پایتخت امارات شد و با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت و گو کرد. 

بر اساس این گزارش، «محمد بن زاید» و «جانسون» در مورد همکاری‌های آینده امارات و انگلیس و ثبات بازارهای جهانی نفت گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این پیوند، سخنگوی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «جانسون» و شیخ «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی درباره فرصت‌ها برای توسعه همکاری بین انگلیس و امارات در زمینه امنیت انرژی، فناوری‌های سازگار با محیط زیست (تکنولوژی سبز) و تجارت گفت و گو کردند. 

وی افزود: آن‌ها همچنین بر لزوم تقویت همکاری قوی در زمینه‌های امنیتی، دفاعی و اطلاعاتی در مواجهه با تهدیدهای فزاینده جهانی توافق کردند. 

بر اساس گزارشی که شبکه «فرانس ۲۴» منتشر کرد، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس سفر خود به کشورهای خلیج فارس که شامل امارات و عربستان است را از ابوظبی آغاز کرد و هدف اصلی آن تشویق کشورهای تولیدکننده نفت برای کمک به کاهش قیمت‌ها پس از حمله روسیه به اوکراین است. 

در شرایطی که اروپا به دنبال کاهش وابستگی خود به نفت خام روسیه است «جانسون» قرار است برای دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به ریاض برود. 

«جانسون» پیش از ترک کشورش برای انجام این سفر گفته بود که عواقب حمله وحشیانه و غیرقابل توجیه روسیه، بسیار فراتر از اروپا خواهد بود. 

جانسون گفت: ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی جدید برای جبران تاثیر تحریم‌های اعمال‌شده بر روسیه بر روی مصرف کنندگانی که در حال حاضر ضعف ناشی از افزایش تورم  و هزینه‌های زندگی را احساس می‌کنند، نیاز است. 

وی پیش از آغاز سفرش به کشورهای حاشیه خلیج فارس با بیان اینکه جهان باید از نفت و گاز روسیه جدا شود و وابستگی به نفت و گاز روسیه را خنثی کند، افزود: عربستان و امارات شرکای بین‌المللی اصلی در این تلاش هستند.  

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: ما با آن‌ها برای تضمین امنیت منطقه ای، حمایت از تلاش‌های بشردوستانه و دستیابی به ثبات بلندمدت در بازارهای جهانی انرژی کار خواهیم کرد. 

بر اساس اعلام دفتر جانسون، امارات و عربستان بزرگترین شرکای اقتصادی انگلیس در منطقه هستند و در سال ۲۰۲۰ ارزش مبادلات تجاری انگلیس با ابوظبی حدود ۱۵.۹ میلیارد دلار و با ریاض در ۱۳.۹ میلیارد دلار افزایش یافت.

برچسب‌ها انگلیس آسیای غربی نفت بوریس جانسون امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس آسیای غربی نفت انگلیس آسیای غربی نفت بوریس جانسون امارات متحده عربی نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون گفت و گو محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

بیشتر بخوانید: تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228431 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد