Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@23:35:55 GMT

کووید۱۹تبدیل به یک بیماری فصلی میشود

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۹۴۵۰

به گفته محققان، انتظار می‌رود کووید ۱۹ مانند اکثر ویروس‌های تنفسی که در ماه‌های زمستان اوج می گیرند، به یک بیماری فصلی تبدیل شود. ناطقان: به نقل از هلث لاین، دکتر «روشل والنسکی»، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا، گفت: «انتظار داریم کووید ۱۹ به یک بیماری فصلی تبدیل شود که با تغییر آب و هوا می‌آید و می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به هر حال، سایر ویروس‌های کرونا که باعث سرماخوردگی می‌شوند، در طول ماه‌های زمستان حمله می‌کنند و در ماه‌های گرم‌تر ساکن می‌شوند.

همین امر در مورد سایر عفونت‌های تنفسی مانند آنفلوانزا، گلودرد استرپتوکوکی و ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) صادق است. این ویروس‌ها در تمام سال پخش می‌شوند اما معمولاً در زمستان افزایش می‌یابند.

اپیدمیولوژیست ها می‌گویند که بعید است اقدامات سخت گیرانه مانند قرنطینه و محدودیت ظرفیت در مکان‌های خاص بازگردد. اما استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی ممکن است در طول موج‌های آینده همچنان توصیه شود.

محققان اذعان دارند همانطور که در دو سال گذشته مشاهده کرده‌ایم، موارد کووید ۱۹ در طول ماه‌های زمستان که معمولاً انتقال ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش می‌یابد افزایش یافته است.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که محیط‌های گرم و مرطوب مانع از زنده ماندن ویروس کرونا می‌شود، در حالی که آب و هوای سردتر با میزان رطوبت پایین‌تر ممکن است به گسترش ویروس کمک کند.

همچنین شواهد نشان می‌دهد مناطق دارای آلودگی هوا، با نرخ بالاتر موارد کووید ۱۹ همراه با افزایش شدت بیماری و مرگ مرتبط است. منبع: مهر برچسب ها: کووید19 ، بیماری فصلی ، تبدیل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کووید19 بیماری فصلی تبدیل بیماری فصلی کووید ۱۹ ویروس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال