Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی بعداز ظهر امروز در جلسه کمیسیون کارگری خراسان‌جنوبی، اظهارداشت: کار و کارگری ارتباط مستقیمی با تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی دارد.

وی ادامه داد: مسؤولان باید تلاش کنند تا مشکلات این حوزه را رفع و رجوع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شعار امسال را بر مبنای اقتصاد و تولید نام‌گذاری کردند، گفت: یکی از راه‌های پشیتبانی و مانع‌زدایی تولید حمایت از قشر کارگر است.

طالبی با بیان اینکه زمانی که قشر کارگر حمایت‌های متولیان امر و کارفرمایان را ببینند با دلگرمی در سطح حوزه کاری خود فعالیت می‌کنند، یادآور شد: و این امر سبب می‌شود تولید و اقتصاد رونق پیدا کند.

وی افزود: اگر در کارگاه یا معدنی با مشکلات حق و حقوق خود مواجه باشند با یأس و ناامیدی کار می‌کنند و این امر راندمان تولید را دچار مشکل می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارگر ستون فقرات اقتصاد و تولید است، اضافه کرد: چناچه ستون فقرات نباشد مابقی از هم می‌پاشد.

طالبی با بیان اینکه ارتقاء سطح مهارت‌آموزی‌ها و ارتقاء سطح دانستنی‌ها در کارگری حق دیگر کارگران است، متذکر شد: حوزه تأمین اجتماعی برای حق و حقوق کارگر که قانون مشخص کرده آموزش‌های لازم را بدهد تا کارگر در جریان حق و حقوق خود قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به بیمه، بهداشت و درمان کارگران توجه ویژه و خاص شود، گفت: ما باید بیمه آن‌ها را آنچنان که حق آن‌ها است پرداخت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به بهداشت و درمان کارگران یادآور شد: بیمارستان‌های تأمین اجتماعی که خدمات ویژه به کارگران ارائه می‌دهند باید فعال باشند و کادردرمان و تجهیزات نیز کامل باشد.

طالبی امنیت شغلی کارگر را از موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: در برخی از موارد کارفرما قراردادها را به حداقل می‌رساند تا بیمه را کامل پرداخت نکند و در صورت اعتراض کارگر او را تهدید به اخراج می‌کند.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن کارگر باید مورد توجه کارفرما و متولیان مسکن قرار گیرد، اضافه کرد: در حوزه مسکن ملی اقدامات خوبی صورت گرفته و  بنیاد مستضعفان نیز در این حوزه فعالیت خوبی انجام داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: ایجاد روابط عادلانه میان کارگر، کارفرما و دولت و روابط کار و کارگری است که باید مورد توجه باشد.

طالبی با اشاره به جلساتی که در یک ماه گذشته برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این جلسات تلاش کردیم تا حداقل نصف معوقات کارگری را به نتیجه برسانیم که در برخی از موارد به سبب کمبود منابع دولتی و اعتباری به نتیجه نرسیده و با تلاش ویژه محقق می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبی خراسان جنوبی معاون اجتماعی استاندار بیمه امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی معاون سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران در این اجتماع، مشکلات معیشتی، درمان، مسکن و نبود امنیت شغلی را عمده معضلات جامعه کار و کارگری نام برد و خواستار عدالت اجتماعی برای قشر شریف کارگران شد.

دریابیگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور مبنی بر تجدید نظر مسئولان در تعیین حقوق مناسب کارگران و بازنشستگان گفت متاسفانه حقوق فعلی کارگران و بازنشستگان خرج و هزینه پانزده روز یک ماه این قشر شریف را کفایت نمی‌کند.

ساداتی رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به ضرورت ارتقای مهارتی کارگران در مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت در مازندران ۷۵ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده وجود دارد که ۴۲ هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه ساختمانی هستند و ۳۳ هزار نفر فاقد بیمه در نوبت بیمه شدن قرار دارند.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، ارائه خدمات مناسب به کارگران و بازنشستگان را وظیفه سازمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان نام برد و یادآور شد در مازندران دو میلیون و ۳۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود در مازندران بالغ بر۱۰۰ هزار واحد کارفرمایی فعال وجود دارد که ارائه خدمات غیر حضوری از اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان است و از خرداد ماه امسال همه امورات تامین اجتماعی در حوزه بیمه کارگران کاملا هوشمند و غیرحضوری خواهد شد.

لازم به یادآوری است، قرائت قطعنامه و تجدید میثاق کارگران با شهدا و امام راحل و تجدید بیعت با رهبری بخش پایانی مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر در استان مازندران بوده است.

دیگر خبرها

  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند