Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:14:17 GMT

دیپلماسی منطقه ای در آذربایجان غربی فعال شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۹۸۱۱

دیپلماسی منطقه ای در آذربایجان غربی فعال شده است

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: تعادل و توازن در شاخص‌های توسعه استان وجود ندارد.

محمدصادق معتمدیان امروز ۲۵ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه لازمه تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی بهره وری و سرمایه گذاری است، گفت: آذربایجان غربی در حوزه های مختلف ازجمله،معادن، مرز ، آب ، کشاورزی و بسیاری از بخش های مختلف دارای ظرفیت‌های فراوانی دارد اما همچنان استان در بسیاری از شاخصها دچار عقب‌ماندگی‌های است و متاسفانه شاهد تعادل و توازن در شاخص‌های توسعه استان نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ریل گذاری مناسبی برای توسعه آذربایجان غربی انجام نشده است که می طلبد در مسیر توسعه یافتگی استان ظرفیت ها شناسایی و با گسترش روابط و جذب سرمایه گذار شاهد رشد اقتصادی وپیشرفت در شاخصهای توسعه ای استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به احیا و رفع مشکلات واحدهای تولیدی در اولویت کاری استان است، گفت: طی بازدیدهایی که در قالب بازدید یکشنبه های صنعت انجام می‌شود مشکلات واحدهای تولیدی استان در بخشهایی که عمدتا مربوط به حوزه بانک‌ها ، سرمایه در گردش، بیمه، امور مالیاتی و سایر دستگاههای زیر ساختی است،مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این راستا بیش از ۹۰واحد تولیدی راکد استان طی سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

معتمدیان افزود: بخش عمده‌ای از نارضایتی ها در استان مربوط به انباشت مشکلات شهرستان هاست که در جهت رفع این مشکلات ، طی سفر به شهرستانهای مختلف استان و بازدید میدانی ،مشکلات با تیمهای تخصصی اقتصادی بررسی و در قالب مصوبات جهت اجرا به دستگاهها ابلاغ می شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری رسانه ها در استان، از مهمترین دغدغه‌های رسانه های آذربایجان غربی را توسعه استان عنوان کرد و از رسانه‌ها خواست ضمن رصد مسائل و اخبار کشورهای منطقه ، مشکلات و مسائل استان را در سطح ملی مطرح و با معرفی ظرفیت‌های استان در مسیر توسعه استان یاری رسان مجموعه دولت باشند.

استاندار یکی از اولویت‌ها و برنامه‌ها در استان ساماندهی مرزها و پایانه‌های مرزی برای گسترش فعالیت دیپلماسی منطقه است ، اظهار کرد: مرزها به عنوان مهم‌ترین پیشران توسعه در استان هستند و پایانه های صادراتی از جمله نخجوان، ترکیه، عراق ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش تبادلات هستند اما تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و تاثیر آن در معیشت مردم منطقه و درآمد انها نمود نیافته است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط بین المللی با کشورهای همسایه با بیان اینکه یکی از مطالبات دولت از استانداران مناطق مرزی توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است، تصریح کرد: درهمین راستا با سفرهایی که طی سال جاری به اقلیم کردستان و اربیل و ترکیه انجام شد، دیپلماسی منطقه ای در استان فعال شده است و برنامه های خوبی در راستای ۲۴ ساعته شدن مرزها ، گسترش تبادلات مرزی و گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه انجام شده است.

معتمدیان  با تاکید براهمیت جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان، افزود: یکی از دلایل کاهش سرمایه‌گذاری در استان این است که ارائه خدمات به سختی و با پروسه طولانی انجام می‌شود که راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری با هدف سرعت  بخشی به ارائه خدمات ایجاد شده است و نیازمندیم برای جذب سرمایه گذار ضمن معرفی جاذبه های استان، سرعت خدمات دهی و ارائه  امکانات به سرمایه‌گذاران تسریع یابد و زیر ساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

استاندار آذربایجان غر بی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: امیدواریم این سفر پس از ماه مبارک رمضان انجام شود.

معتمدیان در خصوص زمان افتتاح طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شده و  کارهای تکمیلی برای افتتاح طرح در حال انجام است و امیدواریم در بهار آینده شاهد افتتاح این طرح باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دیپلماسی منطقه آذربایجان غربی سرمایه گذاری توسعه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفته گذشته تعداد ۴۴ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۱۷ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۲۷۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۴۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۲۶ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه ودانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۰ درصد به خود اختصاص داد و نیز در این هفته سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

به گفته این مدیر بورسی شاخص کل بازار بورس استان نیز با ۳۹ هزار و ۴۰۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون ۲۶۴ هزار و ۹۱۷ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۱۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی