Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@23:12:07 GMT

مبارزه با فساد مطالبه جدی قوه قضائیه

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۹۸۳۴

معاون اول قوه قضاییه گفت: تقویت سازکارها، هماهنگی و نظارت جدی بر متولیان مبارزه با فساد مطالبه جدی قوه قضاییه است. ناطقان: با اعلام روابط عمومی معاونت اول قوه قضائیه، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در جلسه شورای نظارتی مشورتی مجتمع قضائی امور اقتصادی با تأکید بر استمرار عملیاتی شدن شورای نظارتی مشورتی افزود: مدیریت مجتمع قضائی امور اقتصادی باید تقویت شود و در عین حال، نظارت جدی بر عملکرد مراجع قضائی و ضابطان اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: ریاست قوه قضائیه همواره بر مبارزه قاطع بر فساد و اتقان آرای دادگاه‌های مجتمع تأکید دارد و هماهنگی روزافزون درباره مبارزه با فساد در کنار نظارت مستمر و کارآمد در فرایندهای قضائی مطالبه جدی وی است و در این راستا آسیب‌شناسی و بازنگری در دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور گفت: با بررسی شرایط کنونی و شرایط زمان تأسیس مجتمع قضائی امور اقتصادی و فلسفه تشکیل این مجتمع، می‌توان گفت که ضرورت‌های تشکیل این مجتمع به قوت خود باقی است و در کنار آسیب‌شناسی و رفع ایرادها، کار این مجتمع در بخش دادسرا و دادگاه بایستی با قدرت ادامه یابد.

منتظری اظهارداشت: تمرکز این مجتمع باید بر پرونده‌های خاص و مهم اقتصادی باشد و از ارجاع پرونده‌های غیرمرتبط به آن باید خودداری شود و رسیدگی دقیق، سریع، قاطع و تخصصی همواره باید در دستور کار مجتمع قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت: رسیدگی‌های مجتمع قضائی امور اقتصادی باعث دلگرمی مردم شده است و بسیاری از مفسدان تصور نمی‌کردند که پای آنها روزی به دادگاه باز شود اما با همت قضات این مجتمع و قاطعیت دستگاه قضائی، امروزه تعداد زیادی از آنان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و این روند حتماً باید با جدیت تداوم یابد.

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در دستورالعمل تشکیل مجتمع قضائی امور اقتصادی شورای مشورتی – نظارتی پیش‌بینی شده که هم شأن مشورتی و هم شأن نظارتی دارد و در بعد مشورتی می‌تواند موضوعات مبارزه با فساد را بررسی و آسیب‌شناسی کند و حتی پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات و رویه‌ها را به دستگاه‌های تقنینی و نظارتی ارائه کند و لازم است از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با هماهنگی انجام شده با دادسرا اقدامات خوبی درباره رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در حال انجام است و این هماهنگی روز به روز افزایش خواهد یافت و در سال آینده شاهد اقدامات تحولی و مثبت در این زمینه خواهیم بود.

منبع: مشرق برچسب ها: مبارزه ، فساد ، قوه قضاییه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مبارزه فساد قوه قضاییه مبارزه با فساد قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از دادگستری هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضائی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، ساعتی پیش وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضائی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‏ حقوق‏ عامه‏ از یکی از مراکز مهم تجاری صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضائی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بی واسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • واکنش‌ها به نجات بابک زنجانی از اعدام؛ درس بابک زنجانی به متهم فساد «چای دبش»
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور