Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@21:28:15 GMT

زیارت ارزان عتبات برای زائر اولی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۹۹۳۳

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از اجرای طرح «زیارت ارزان‌قیمت عتبات عالیات برای زائر اولی‌ها» خبر داد. ناطقان: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب که به عراق سفر کرده است، در دیدار با آیت‌الله سیدمحمدتقی مدرسی از علمای کربلا، درباره طرح زیارت ارزان‌قیمت عتبات، گفت: این  طرح از اصفهان آغاز می‌شود و استان‌های دیگر نیز به نوبت در این طرح مشارکت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او همچنین ابراز امیدواری کرد در روزهای آینده مرز زمینی ایران و عراق باز شود و زائران بیشتری در کربلا حضور یابند.

نواب گفت: برای باز شدن مرز زمینی توجه به دو نکته ضروری است؛ با باز شدن مرزهای زمینی، خیل عظیم عاشقان امام حسین (ع) به سمت کشور عراق سرازیر خواهند شد، بنابراین لازم است زمینه‌ خدمت‌رسانی به زائران افزایش یابد.

او با یادآوری حضور پرشور مردم ایران در اربعین، در بیان نکته دومی که با بازگشایی مرزها باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد:‌ مسؤولان تلاش کنند حضور زائران برای زیارت عتبات عالیات "به تدریج" صورت گیرد.

آیت‌الله مدرسی نیز باز شدن مرز زمینی ایران و عراق برای حضور زائران ایرانی در کربلا را خواست خود عنوان کرد و با اشاره به شوق فراوان مردم ایران برای زیارت اماکن زیارتی در عراق، باز شدن مرز زمینی و حضور گسترده زائران برای زیارت مرقد امام حسین (ع) را ضروری دانست.

او همچنین بر لزوم خدمت‌رسانی مناسب به زائران تأکید کرد و افزود: شوق زائران برای حضور در اربعین در حال گسترش به مناسبت‌های دیگر است که به عنوان نمونه می‌توان به حضور پرشور در مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد.

آیت‌الله مدرسی در ادامه بیان کرد: لازم است امامزادگان نیز به قطب فرهنگی تبدیل شوند و هر جا که مرقد امامزاده‌ای وجود دارد، مردم حضور پرشوری داشته باشند.

این عالم دینی درباره تبدیل کربلا به قطب فرهنگی در جهان ابراز تمایل کرد و گفت: با تبدیل کربلا به قطب فرهنگی جهان، نه تنها در جوامع اسلامی، بلکه در دنیا شاهد ایجاد تحول خواهیم بود. منبع: ایسنا برچسب ها: زیارت ارزان ، عتبات ، زائر اولی ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زیارت ارزان عتبات زائر اولی ها زیارت ارزان باز شدن مرز مرز زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم

بارش باران در شهرهای نجف و کربلا، حال و هوای خاصی به حرم مطهر امام علی (ع) و حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی پناهگاه دوم زائران است/خدمت عاشقانه خادمیاران مشاور در حریم رضوی
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم