Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:05:43 GMT

۶۳۰واگن در آستانه تزریق به ناوگان مترو

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۰۹۹۵۷

شهردار تهران گفت: ۶۳۰ دستگاه واگن مترو که سال های سال بود قرار بود از طریق فاینانس وارد شود با هموار کردن مسیر در آستانه تزریق به ناوگان مترو است. ناطقان: علیرضا زاکانی در آیین افتتاح ایستگاه متروی بوستان گفتگو و بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت و ۵۶ پروژه شهری منطقه ۲ با اشاره به افتتاح  ۲۷ پارک مادر و کودک در ۲۷ محله تهران که امروز (چهارشنبه) انجام شده است، گفت: امروز روز شهادت شهید مهدی باکری است آنچه که در خاطرات این شهید به دست می آید تجلی بندگی اخلاص و خدمت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید نخ تسبیح  تمام کارهایی که در حال انجام است را بتوان خدمت و نوکری مردم دانست.

وی افزود: تمام این افتتاح ها نمی تواند گوشه ای از بزرگی و عظمت مردم تهران را پوشش دهد.  ۶.۵ ماه از فعالیت ما در شهرداری می گذرد و در این مدت تحول در روح و کالبد شهر و تغییر نرم افزاری و سخت افزاری در شهر  را توأمان دنبال می کنیم. همکاران ما در شهرداری افق ۱۰ ساله را ترسیم و ۹۰ کلان پروژه را تعریف کردند. حرکت و پیشرفت همزمان در مسیر این پروژه‌ها در یک بازه زمانی مشخص امکانی را فراهم می کند که شهر ما چشم نواز باشد و مردم مان آرامش، سلامت و نشاط داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از این وجوه، حمل و نقل شهری است که شامل سه مقوله مترو، اتوبوس و تاکسی است. ناظر به این سه موضوع امروز صدو چهل و دومین ایستگاه مترو را افتتاح می کنیم. این ۷ خط فعال مترو ۲۵۰۰ واگن لازم دارد؛ اما دارای۱۵۰۰ واگن است که ۳۶۴ واگن  آن نیز از رده خارج شده و از این تعداد فعال نیز دو سوم آن نیاز به اورهال دارد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری در این ۶ ماه پیگیری کرد و به لطف الهی ۶۳۰ دستگاه واگن که سال های سال قرار بود از طریق فاینانس وارد شود با هموار کردن مسیر در آستانه تزریق به ناوگان مترو است. این واگن ها در آینده از خارج از تهاتر با نفت وارد می شود.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین ۷۰۰ واگن از واگن های موجود را از طریق تهاتر با املاک اورهال می کنیم، علاوه براین که ۱۰۵ واگن ساخت داخل از طریق تهاتر با نفت تهیه می شود و در داخل کشور نیز کار تامین  ۸ دستگاه واگن و یک رام قطار نهایی شده تا در خدمت مردم قرار گیرد.

زاکانی در ادامه تاکید کرد: در شهر تهران بنا بر یک برآورد و طبق برنامه سوم باید همه خطوط مترو ۲۰ ساله تکمیل شود و روزانه ۱۰ میلیون مسافر توسط مترو جابجا شوند، با تمهیداتی که در حال انجام است، بنا داریم در یک بازه ۵ ساله این ۴ خط را تکمیل کنیم و به لطف الهی بار حمل و نقلی تهران را بر دوش مترو قرار دهیم.

شهردار تهران افزود: ۶ ماه پیش و در شروع کار ما ۲هزارو۲۲۵ دستگاه اتوبوس به مدیریت شهری تحویل شد. در این مدت ۱۷۵ دستگاه خریداری شد.  ۵۰۰ دستگاه با تغییر مخازن بازسازی شد و  سرجمع ۷۰۰ دستگاه به ناوگان اضافه شده و در سال آینده نیز ۱۰۰۰ دستگاه از طریق وزارت کشور با تقبل ۲۰ درصد هزینه از سوی شهرداری وارد ناوگان اتوبوسرانی می شود.  هزارو۳۰۰ دستگاه نیز از طریق دیگر تزریق خواهد شد. ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی هم اضافه می شود و مجموعا ۲هزارو۳۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه می شود تا شهروندان در این ۲۱۰ خط با شرایط بهتری روبرو شوند.

وی تاکید کرد: در تاکسیرانی تلاش بر نوسازی تاکسی هاست. امیدواریم  ۱۰هزار دستگاه را نوسازی کنیم تا تکیه گاه اصلی مردم حمل و نقل و عمومی باشد، چرا که مشکل اصلی در تهران این است که ۷۵ درصد انتقال توسط خودروهای شخصی انجام می شود که آلودگی و ترافیک را در پی دارد.

شهردار تهران همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز گفت: سال آینده برنامه ما این است که خطوط  ۶ و ۷ را تکمیل کنیم و در کنار آن تکمیل خط پرند را داشته باشیم. ضمن اینکه با بارگذاری روی ایستگاه‌ها و تامین اعتبار بتوانیم عملیات اجرایی ۴ خط دیگر را نیز شروع کنیم و در این ۴ خط باقیمانده نیز  ۱۳۸ ایستگاه داریم. تا اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نیز دو افتتاح دیگر در مترو خواهیم داشت. امروز هم  ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت که ایستگاهی خاص با عمق ۴۶ متری است افتتاح شد که می تواند باعث تسهیل دسترسی شهروندان شود.


وی افزود: در کنار آن امیدواریم نوسازی اتوبوس ها  را انجام دهیم  و ۱۰۰۰ دستگاه‌ اتوبوس نیز از طریق وزارت کشور وارد ناوگان شود و از طرق دیگر نیز اتوبوس ها را تامین کنیم تا در ۲۱۰ خط اتوبوس به صورت کامل در خدمت مردم باشیم.


زاکانی عنوان کرد: در مترو کاری که انجام می دهیم تکمیل کردن ایستگاه ها است.


وی ادامه داد: در بخش تجهیزات  نیز ۷ خط فعلی مترو ۲هزار و ۵۰۰ واگن نیاز دارد تا سرفاصله حرکت قطارها به ۲.۵ تا ۳ دقیقه برسد. بحث پایانه های مترو را هم داریم مثلا در انتهای خط ۷ در ایستگاه ورزشگاه تختی باید امکانی برای پایانه فراهم کنیم. همچنین باید افزایش واگن ها را نیز در دستور کار قرار دهیم. منبع: ایسنا برچسب ها: واگن ، تزریق ، ناوگان مترو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واگن تزریق ناوگان مترو شهردار تهران ناوگان مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان

تین نیوز

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از کنترل و نظارت بر یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری این استان در قالب ۱۷۲ مانور، طی سال  ۱۴۰۲ خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، تیمور باقری اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ ،تعداد یک هزار و ۸۹۵ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری و مسافری طی ۱۷۲ مانور توسط این اداره کل مورد کنترل و نظارت قرار گرفتند. 

باقری افزود: از این تعداد، یک هزار و ۱۳ دستگاه کامیون، ۷۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۵۱ دستگاه سواری بوده است. 

وی تصریح کرد: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان باری و مسافری توسط این اداره کل با همکاری  پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

باقری با بیان اینکه در بحث کنترل های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستورکار قرار دارد ادامه داد:در بخش ناوگان باری هم اقداماتی از قبیل کنترل اسناد حمل(بارنامه)، بررسی فرار بار، کنترل تجهیزات ایمنی، کنترل مندرجات بارنامه، کنترل مدارک هویتی راننده و ناوگان، کنترل کالاهای بدون بارنامه و کنترل تناژ بار و کرایه حمل انجام می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد:نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • ناوگان متروی کرج به ۳۵۰ نیروی متخصص نیاز دارد
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته ای سه ونیم حادثه رسید
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • سهم سوانح ریلی در کشور به هفته‌ای سه ونیم حادثه رسید