Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دادستانی استان قزوین در روزهای نوروز ۱۴۰۱ برای افزایش میزان بازدارندگی جریمه صرف واحدهای صنفی اخلالگر در بازار مرغ را نمی‌پذیرد و سازمان تعزیرات باید به سمت رفتارهای بازدارنده‌تری مانند پلمب برود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نشست ستاد کنترل خروج مرغ از استان قزوین عصر امروز با حضور محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین و رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و قرارگاه امنیت غذایی استان در سالن جلسات باغستان این سازمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان قزوین در این جلسه با تأکید بر لزوم تشدید فعالیت‌های نظارتی گشت‌های قرارگاه امنیت غذایی اظهار داشت: تولید مرغ به اندازه کافی در استان قزوین اتفاق می‌افتد؛ اما معضل اساسی ما این است که در حوزه توزیع و فروش گرفتار دلالان و واسطه‌ها می‌شویم که به همین خاطر گروه‌های بازرسی قرارگاه باید در گشت‌های خود با قاضی تعزیرات حضور یابند.

قاسمی اضافه کرد: وقتی قاضی سازمان تعزیرات حکومتی حضور داشته باشد، امکان صدور حکم پلمب یا دستگیری در محل وقوع تخلف امکان‌پذیر می‌شود و به این شکل می‌توان یک بازدارندگی قوی در نظارت بر بازار توزیع مرغ ایجاد کرد.

وی ادامه داد: دادستانی استان قزوین در روزهای نوروز 1401 برای افزایش میزان بازدارندگی جریمه صرف واحدهای صنفی اخلالگر در بازار مرغ را نمی‌پذیرد و سازمان تعزیرات باید به سمت رفتارهای بازدارنده‌تری مانند پلمپ و ارجاع پرونده به دستگاه قضائی برود.

عادی شدن نظارت‌ها منوط به عادی شدن وضعیت بازار است

دادستان مرکز استان با بیان اینکه گروه‌های بازرسی و نظارت نباید از شدت بازرسی خود در روزهای آتی بکاهند، گفت: زمانی بازرسان قرارگاه حق دارند که روند بازرسی و نظارت میدانی را عادی کنند که وضعیت بازار عادی شده باشد. بنابراین تا آرام شدن بازار شب عید باید پای کار بود و به متخلفان اجازه جولان نداد.

قاسمی افزود: اتاق اصناف استان قزوین باید با سرکشی به عملکرد تک‌تک اتحادیه‌های صنفی از آنها بخواهد که یک تیم برای نظارت بر هر کدام از دسته‌ها و رسته‌های صنفی مهیا کنند. چرا که اگر نظارت بر کسبه و صنوف به صورت تخصصی باشد، بر میزان اثرگذاری و بازدارندگی آن افزوده خواهد شد و از طرفی هم اعتماد جنبه پیشگیرانه این نوع نظارت بیشتر است.

توزیع‌کنندگان مرغ خارج از شبکه به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین هم در این نشست از فعالیت شیفتی کشتارگاه‌های مرغ و طیور در روزهای تعطیلات عید خبر داد و گفت: در این زمینه به مراکز توزیع و عرضه عمده و خرد مرغ هم دستور داده شده که در روزهای تعطیلات عید هر روز باز باشند و با توزیع به موقع مرغ اجازه ایجاد التهاب در این بازار را به افراد سوء استفاده‌گر ندهند.

رضا افلاطونی با تأکید بر ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ توسط کشتارگاه‌ها تصریح کرد: گشت‌های نظارت بر تولید و توزیع مرغ را ایجاد کرده‌ایم و از زمانی که مرغ در کشتارگاه تولید می‌شود تا زمانی که توزیع می‌شود، تحت نظارت مستقیم بازرسان و ناظران قرارگاه امنیت غذایی قرار دارد.

وی از حضور 140 بازرس و ناظر در اجرای طرح نظارت بر توزیع مرغ خبر داد و اضافه کرد: وظیفه اصلی این بازرسان و تیم‌های نظارتی این است که قیمت مرغ عرضه‌شده در بازار را لحظه به لحظه رصد کنند و به هیچ احدی اجازه قاچاق و توزیع گوشت مرغ خارج از شبکه را ندهند.

فروش مرغ تنظیم بازار به رستوران‌های قزوین ممنوع شداستاندار قزوین: با اخلالگران بازار مرغ برخورد سختی می‌کنیماستاندار قزوین: پخش و فروش مستقیم مرغ از کشتارگاه ممنوع شد

افلاطونی ادامه داد: در همه مبادی خروجی استان قزوین تیمی متشکل از بازرسان قرارگاه امنیت غذایی و ناجا حضور دارند تا هیچ محموله مرغی بدون مجوز از مرزهای استان قزوین خارج نشود. در ضمن اگر توزیع بیرون از شبکه مجاز را مشاهده کنیم، متخلف را با کمک نیروی انتظامی دستگیر کرده و تحویل مقامات قضائی می‌دهیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین قیمت مرغ قوه قضائیه کشاورزی بازار استانداری قزوین قیمت مرغ قوه قضائیه کشاورزی بازار قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین بازار مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۰۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم موحدی آزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه نمونه کشفیات و دستاورد‌های انتظامی، سامانه کنترل و نظارت مرکز فرماندهی هرمزگان افزود: پیشرفت هر چه بیشتر نیروی پلیس در زمینه هوشمند سازی و نصب تجهیزاتِ رصدِ برخط محور‌های مواصلاتی و جایگاه‌های سوخت، برای کنترل و مهار جرایم، موجب کاهش تنش‌های احتمالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی

وی از تلاش همه جانبه نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی قدردانی کرد.
دادستان کل کشور گفت: با توجه به قابلیت مشاهده موقعیت دقیق جغرافیایی محل جرم از طریق سامانه پایش تصویری، راه اندازی این سامانه موجب کاهش جرایم و تصادفات، انجام موفق ماموریت ها، برقراری امنیت مطلوب و کاهش مراجعات مردمی به پلیس می‌شود.

دیگر خبرها

  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • ️جریمه میلیاردی برای نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق در قزوین
  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای «طرح نور» فراجا
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد