Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله عباسی امروز (چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه) در دیدار معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به ظرفیت‌های توسعه‌ای گیلان اشاره کرد.

او گردشگری را مولفه جدایی ناپذیر اقتصاد مردم گیلان دانست و بر لزوم توسعه گردشگری به نحو مطلوب و سازگار با طبیعت تأکید کرد.

استاندار گیلان گفت: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، بهبود شبکه‌های حمل و نقل حاصل از گردشگری و تعاملات فرهنگی و اجتماعی از موضوعات مهم در مسیر توسعه اقتصاد گردشگری ا‌ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای عباسی صنایع دستی گیلان را به عنوان عنصری هویتی و ریشه دار در فرهنگ و هنر مردم این دیار را برشمرد که نیازمند توجه، تقویت و شناسایی چالش‌ها است.

او ظرفیت اشتغال در بخش صنایع دستی را قابل توجه خواند و لزوم قرارگیری صنایع دستی در زنجیره اقتصاد بومی گیلان به ویژه اشتغال خانگی را مورد تأکید قرار داد.

استاندار گفت: می‌توان از ظرفیت سواحل گیلان که امروز با عزم جدی دولت سیزدهم رهاسازی شده است، به عنوان فرصت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی و ارائه تولیدات بومی استفاده کرد.

به گفته آقای عباسی ورود کالا‌های چینی و تولیدات استان‌های دیگر در نمایشگاه صنایع دستی گیلان توجیهی ندارد و صیانت از میراث فرهنگی، تلاشی در مسیر حفظ هویت و میراث نیاکان است.

تقویت بازار‌های فروش و عرضه محصولات صنایع دستی

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان نیز در این نشست به ظرفیت‌های گسترده استان گیلان در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی اشاره و بر لزوم جذب همکاری‌های همگانی در حفاظت و پاسداشت از این میراث ارزشمند تأکید گرد.

جواد واحدی گفت: انتظارات از استان گیلان با توجه به پتانسیل‌های موجود و معرفی به عنوان پایلوت گردشگری بسیار بالا است و امیدواریم با رفع کمبود‌های موجود و تلاش‌های معاونت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری گیلان شاهد توسعه هرچه بیشتر در طرح‌های زیرساختی این استان باشیم.

به گفته او تقویت بازار‌های فروش و عرضه محصولات صنایع دستی و ایجاد فضای بروز در بازار‌یابی محصولات هنرمندان ایرانی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان

در ادامه این نشست ولی جهانی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان معرفی شد.

آقای جهانی ۲۰ دی ماه امسال با صدور حکمی، به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب شده بود.

او متولد ۱۳۵۱، فارغ التحصیل دکترای باستان شناسی، استاد دانشگاه و مشاور فرهنگی پژوهشکده گیلان شناسی است.

کتاب‌های متعددی در زمینه باستان شناسی، تاریخ و گردشگری، مقالات متعدد علمی - پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی تالیف کرده است.

سرپرستی ۴۰ فصل بررسی و کاوش باستان شناسی در محوطه‌های تاریخی و باستانی گیلان، معاونت معرفی آموزش اداره کل میراث فرهنگی، معاونت میراث فرهنگی اداره کل، دبیری شورای فنی اداره کل، ریاست مرکز باستان شناسی استان، ریاست اداره ثبت آثار، پژوهشگر برتر میراث فرهنگی گیلان و دبیری همایش‌های علمی و اجرایی از جمله سوابق اجرایی مدیرکل جدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری گیلان گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی گیلان باستان شناسی میراث فرهنگی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس