Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد و مدرس حوزه با اشاره به اینکه رژیم سعودی تقاص اعمال خود را پس خواهد داد، گفت: معیارهای ضد بشری جایگزین معیارهای واقعی در حمایت و دفاع از حقوق بشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به جنایت اخیر عربستان و اعدام جمعی از مسلمانان اظهار داشت: جنایت حکام سعودی در اعدام فجیع جمعی از مسلمانان و شیعیان هرچند جنایت جدیدی از سوی خاندان ظالم و حاکم بر این کشور نیست و هر از گاهی با ارتکاب چنین جنایاتی، عمق کینه‌توزی و عنادورزی خود را نشان می‌دهند اما آنچه دلها را به درد می‌آورد، تبعیض و تضییع حقوق شهروندی و تزویر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی است که به اسم حقوق بشر تشکیل شده‌اند ولی هیچگاه در این راستا عمل نکرده‌اند بلکه با سکوت خود راه برای چنین جنایاتی بازتر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معیارها در احترام به حقوق افراد عوض شده است
وی ادامه داد: نکته‌ای که بالعیان مشخص است، جایگزینی معیارهای ضد بشری به جای معیارهای واقعی در حمایت و دفاع از حقوق بشر است که این امر نشانگر آن است که شعار پوچ حقوق بشر غربی، یکی از اهرم‌های استکبار در توسعه‌ی ستم‌پیشگی بجای ظلم‌ستیزی است که این همان حقیقت پنهان سازمانهای مدافع حقوق بشر! است؛ سکوت این سازمان ها در قبال اعمال رژیم سفاک سعودی، دلیل آن است که پول و ثروت  این رژیم، سازمان های حقوق بشری را نیز فریفته است که اینگونه مهر سکوت بر لب زده‌اند و چشمانشان را در مقابل این فجایع بسته‌اند.

تبعیض، زشت‌ترین عمل در رفتار سازمان های مدافع حقوق بشر است
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: مطالعه و مرور اتفاقات حال حاضر جهان نشان می‌دهد، یکی از شنیع‌ترین رفتارهای سازمانهای حقوق بشری، تبعیض در میان ملت‌ها و بلکه تبعیض قومیتی در کشورها است.
وی اضافه کرد: مشاهده‌ و مقایسه رفتارهای این سازمان ها در دو‌ جنگ روسیه و اوکراین و جنگ عربستان با یمن، نمونه‌ی زنده‌ی این تبعیض‌هاست که در جهان به اصطلاح مدرن امروز در دیدگان جهانیان قرار گرفته است.

عمل سازمان های حقوق بشری، نتیجه‌ی علوم انسانی مبتنی بر مادی‌گرایی است
حجت الاسلام بنیادی عنوان کرد: اصرار جهان غرب در پیروی از علوم انسانی مادی‌گرا و منفعت‌محور، پایه‌ی تمام ستیزها و حق‌کُشی‌ها و انسان‌کشی‌ها است، بر همین اساس، اعتبار و اعتماد به اینگونه سازمان ها در میان ملل آزاداندیش و آزادیخواه جهان بطور کل از بین رفته است و یقیناً امیدی به اقدام آنها حتی در حد یک بیانیه محکومیت، نمی‌رود.

وی تصریح کرد: اگر محوریت احترام به حقوق انسان‌ها در تمام فعالیت‌های بشری در واقع و عمل پذیرفته شود و قبول کرد که «حفظ مال و جان و حیثیت افراد» سرفصل‌های دفاع عالمانه از بشر و حقوق آنها می باشد، ناخودآگاه وظیفه‌ی انسانی عالمان و مؤثرین در سراسر جهان به اذهان تبادر می‌کند که در این وانفسای سلطه‌ی مبتنی بر ستم، وظایف آنها چیست؟ بطور حتم گروهی که می‌توانند منشاء اثر در تغییر ماهیت و رویکرد اینگونه سازمان ها شوند، نخبگان و فرهیختگان آزاده و متعهد می‌باشند تا بواسطه جایگاهی که دارند، سدّی در مقابل نابرابری ها و ریختن خون مظلومان در جای جای جهان شوند.

رژیم سعودی تقاص اعمال خود را پس خواهد داد
این مدرس حوزه ادامه داد: ریخته شدن خون مظلوم، منشأء حرکت‌ها و نهضت‌های محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود و ظالمین و ستمگران هرگز بواسطه ظلم و خونریزی، به مقاصد نامشروع خود نمی‌رسند و مظلومین گریبان آنها را در همین دنیا خواهند گرفت و رژیم بی‌رحم سعودی نیز از این سنت، مستثنی نمی‌باشد و اثر اعمال پلید خود را خواهد دید، با این حال، تکلیف و رسالت کشورها و عالمان و اندیشمندان در حرکتی منسجم و جهانی می‌تواند راه را بر اجحاف و نادیده انگاشتن ستمگران و زورگویان و سازمان های جهانی و سیاستمدرانی که در مقابل این فجایع سکوت می‌کنند را مسدود کنند و حقوق بشر به معنای واقعی خود در جهان بروز و ظهور پیدا کند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان ها حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا

کمیساریای عالی حقوق بشر بدون توجه به دستگیری ۹۰۰ تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای اخیر سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاظم غریب‌آبادی؛ دبیر ستاد حقوق بشر در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به آمار منتشر شده پیرامون دستگیری 900 تن از دانشجویان و اساتید در آمریکا طی روزهای گذشته در جریان خیزش ضدصهیونیستی اظهار کرد: در حالی که طی روزهای اخیر شاهد برپایی تجمعات گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و بازداشت چندصد نفر از دانشجویان و اساتید آمریکایی در این رابطه هستیم، دفتر کمیساریای حقوق بشر طی همین مدت بدون کوچک‌ترین توجه و اعتنایی به اتفاقات رخ‌داده در آمریکا، سه بیانیه حقوق بشری علیه ایران صادر کرده است که این موضوع مؤید تناقضات و استانداردهای دوگانه در سازوکارهای حقوق بشری است.

غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید

به گزارش تسنیم،‌ ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از ارسال نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر خبر داد. غریب‌آبادی در این نامه از سرکوب خشونت‌آمیز تجمعات دانشجویی در آمریکا انتقاد کرد و خواستار محکومیت آن از سوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم