Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@17:48:57 GMT

فرمانداری حق ورود به وظایف شورا را ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۰۰۸۸

فرمانداری حق ورود به وظایف شورا را ندارد

احمد سراج گفت: ورود هیات تطبیق فرمانداری به برخی وظایف و اختیارات این شورا غیر قانونی است و باید این روند اصلاح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، احمد سراج رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز روز چهارشنبه در سی و نهمین جلسه رسمی شورا در صحن علنی برخی ایرادات فرمانداری اهواز به لوایح این شورا را مغایر با قانون دانست و اظهار کرد: هیات تطبیق مصوبه‌های شورا در این فرمانداری، حق ورود به وظایف شورا را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از فرمانداری اهواز مبنی بر استناد نکردن به مواد قانونی برای رد مصوبه‌های این شورا در فرمانداری افزود: ایرادهای فرمانداری به مصوبه‌های شورا که به این شورا بازگردانده می‌شود بدون استناد به مفاد قانونی است و این روند باید اصلاح شود.   عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه قانون اجازه ورود فرمانداری در وظایف شورا را نمی دهد، گفت: شورای شهر اهواز باید به جای اصرار بر مصوبه های بازگشتی از فرمانداری برای ارجاع این مصوبه ها به هیات حل اختلاف، باید پیگیر رفع این مسیر اشتباه فرمانداری باشد.   رییس کمیسیون تحقیق،نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز نیز با اشاره به لایحه افزایش ۳۰ درصدی تعرفه بهای خدمات سالیانه آسفالت ادامه داد: وضعیت آسفالت معابر شهری اهواز بسیار نامناسب است.   سید محمد جواد رضوی افزود: آسفالت معابر اهواز با وضعیت کنونی به اندازه کافی به وسایل نقلیه آسیب می‌رسد به همین دلیل با اصل این لایحه مخالف هستم.   شورای اسلامی شهر اهواز در این نشست بررسی ایرادهای فرمانداری اهواز به چهار مصوبه این شورا را در دستورکار داشت که اعضای این شورا بر سه مصوبه خود اصرار کردند. در صورت اصرار شورا بر مصوبه خود، این مصوبه ها به جای بررسی در هیات تطبیق فرمانداری، در شورای حل اختلاف تعیین تکلیف می شود.   ایراد فرمانداری به مصوبه شماره ۲ از جلسه ۲۶ شورا (مصوبات شورای نامگذاری دوره ۱۶ جلسه ۴) پیرامون نامگذاری مجموعه گردشگری در حال بهره برداری در اهواز به نام "ریتاج" در جلسه این شورا مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورا بر مصوبه قبلی خود مبنی بر استفاده از این نام اصرار کرد. فرمانداری اهواز در حالی به این نام ایراد گرفته که این مجموعه گردشگری که در گام اول ۲۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در آن هزینه شده قرار است فردا پنجشنبه به بهره برداری رسد.   ایراد فرمانداری به مصوبه‌های شماره ۳ از جلسه ۳۶ شورا (فروش قطعه زمین به مساحت ۲۱۳.۲۱ مترمربع برای الحاق به پلاک ثبتی ۱۴۵۰۳/۵ در بخش هشت اهواز) به دلیل نقص مدارک مبنی بر متروکه بودن معبر مذکور،در این شورا بررسی شد و اعضا این موضوع را از دستور جلسه خارج کرده و مقرر شد مصوبه جدید در شورا با در نظر گرفتن ایرادات فرمانداری تصویب و به فرمانداری ارسال شود.   همچنین در این نشست ایراد فرمانداری به مصوبه شماره ۲ از جلسه ۳۷ شورا (اساسنامه شرکت خدماتی و عمرانی کارون اهواز) و ایراد فرمانداری به مصوبه شماره یک از جلسه ۳۷ شورا (اخذ مجوز تاسیس شرکت خدماتی و عمرانی کارون اهواز) مورد بررسی قرار گرفت. فرمانداری در نامه خود تحمیل بار مالی اضافی به شهرداری، وجود سازمان های موجود با شرح وظایف مشترک با این شرکت و همچنین اخذ مجوز تشکیل این شرکت از وزیر کشور این مصوبه شورا را رد کرده بود. اعضای شورا پس از بررسی انجام شده بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند.   لایحه تعرفه بهای خدمات سالیانه آسفالت دیگر لایحه‌ای بود که با تصویب دو فوریت آن در دستور کار امروز شورا قرار گرفت. پیشنهاد شهرداری افزایش ۹۰ درصدی تعرفه بهای خدمات سالیانه آسفالت نسبت به سال ۱۳۹۹ بود که این پیشنهاد در کمیسیون تخصصی شورا به افزایش ۳۰ درصد تقلیل یافت که در نهایت اعضای شورا در این جلسه این نظر کمیسیون شورا را به تصویب رساند.   این دومین نشست پیاپی شورای اسلامی شهر اهواز است که با تاخیر حدود ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.   انتهای پیام/    

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ایراد فرمانداری به مصوبه فرمانداری اهواز بر مصوبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر بررسی و بعد اعضای شورا در صحن به آن رای داده‌اند! - اخبار اجتماعی -

احمد علوی؛ عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر درباره ابهامات قرارداد‌های حمل و نقلی چین شهرداری تهران گفت: این تفاهم‌نامه پیش از اینکه مصوب شود در دو کمیسیون تخصصی شورای شهر تهران بررسی و بعد به صحن آمده بود.

وی با اشاره به اینکه بندها و متن این تفاهم‌نامه در مواردی در جریان این بررسی‌ها دچار  تغییر و تحول شد و مدیران شهرداری هم  تاکید کردند که متنی که به شورا ارائه شده با متنی که به صحن آمده متفاوت است، افزود: قطعا اگر قرار بود چنین نکاتی (ایراداتی که امروز به تفاهمنامه از سوی برخی از اعضا گرفته شد) مطرح باشد، باید در همان زمان که به‌صورت تخصصی در کمیسیون‌ها بررسی شد، اشاره می‌کردند.

قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه برخی از اعضای شورای شهر در صحن علنی و پس از چند ماه اعلام کنند که در قرارداد شهرداری  تخلف بوده، قابل پذیرش نیست.

علوی گفت: اعضای شورا بعد از تایید این دو کمیسیون در صحن به آن رای داده‌اند و امروز اگر در نحوه اجرا موضوعی بود، باید مطرح می‌کردند.

وی تاکید کرد:  درباره تخلفات اجرای تفاهم‌نامه نیز اگر مسئله‌ای وجود دارد، باید این مسئله به سازمان نظارتی ارائه شود و این سازمان‌ها درباره تخلف نظر بدهند؛ اگر اعضای شورای شهر معتقدند تخلفی شده باید به جای اینکه به صورت عام در صحن شورا، مطرح کنند به دستگاه‌های نظارتی اعلام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد