Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احمد رسولی‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند که با حضور اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه طرح احداث جاده کمربندی جنوبی این شهرستان در طول ۱۲ سال گذشته دارای ردیف ملی نبوده اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه روزی، این پروژه در بودجه سال آینده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر اساس برآوردهای صورت گرفته اجرای این پروژه را نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و افزود: با توجه به وضعیت اعتباری دولت، وزیر جدید راه و شهرسازی با ورود بخش خصوصی به منظور اجرای این پروژه موافقت کرده و مقرر شد به ازای آن نفت یا زمین داده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه ادامه داد: بر همین اساس در ابتدای سال آینده نشستی با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به منظور اتخاذ تمهیدات لازم در راستای اجرای این پروژه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در طی این مدت با پیگیری‌های صورت گرفته فاضلاب شهر دماوند نیز در ردیف بودجه ملی قرار گرفت.

رسولی نژاد با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، گفت: در راستای توسعه و تجهیز بیمارستان حضرت فاطمه(س) دماوند، ۶ میلیارد تومان به منظور ایجاد بخش جراحی، بستری و توسعه آزمایشگاه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: ایجاد درمانگاه تخصصی در دماوند و رودهن نیز دو موضوعی است که مصوب شده و باید با جدیت توسط فرماندار پیگیری شود.

ساخت بیش از ۸هزار واحد مسکونی به اقشار کم درآمد جامعه در دماوند

سرپرست فرمانداری  شهرستان دماوند نیز در این جلسه گفت: امید است در طی ۴ سال با همت همه مسئولان در سطح شهرستان احداث ۸ الی ۱۰ هزار واحد مسکونی انجام شده تا در اختیار اقشار کم درآمد قرار دهیم.

رضا طاهرخانی اظهار داشت: وضعیت موجود در مسکن مهر در مجموعه راه و شهرسازی باید الگویی برای جهش مسکن ملی شود تا دیگر شاهد چنین  نواقصی نباشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه متقاضیان ثبت نام در این طرح‌ها از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه بوده و توان لازم برای هزینه مجدد را ندارند، مکان‌های مشخص شده برای طرح ملی مسکن باید در جلسه شورای مسکن شهرستان تایید و سپس به استان اعلام شود؛ نقاط کم هزینه و دارای دسترسی مناسب در سطح ۵ شهر باید انتخاب شود.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر تشدید نظارت‌ها توسط متولیان امر در سال آینده تصریح کرد: در بحث امنیت غذایی و تنظیم بازار تاکیدات لازم در کارگروه‌ها انجام شده و نظارتها به صورت روزانه صورت می‌گیرد.

طاهر خانی با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در بحث تنظیم بازار و اقلام اساسی در شب عید وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمام اقلام با قیمت‌های مصوب در سطح شهرستان توزیع خواهد شد؛ همچنین توزیع سیب و پرتقال نیز در جایگاه‌های مشخص شده از فردا در سطح شهرستان آغاز خواهد شد.

تکریم ارباب رجوع زینت بخش ادارات در نظام اسلامی است 

امام جمعه دماوند هم در این جلسه اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع زینت بخش ادارات در نظام اسلامی است و لازم است رؤسای محترم ادارات این موضوع را در بین کارمندان فرهنگ سازی کرده و تذکر دهند.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: بخاطر تشکیل میز خدمت در نمازهای جمعه از فرماندار محترم و روسای ادارات  تشکر کرده و تقاضا می‌کنم این میزهای خدمت مداوم و همیشگی باشد.

وی با اشاره به اینکه به ماه رمضان ماه بهار قرآن نزدیک میشویم، ادامه داد: از مدیران ادارات تقاضا داریم که در مورد ایجاد فضای متناسب با این ماه عزیز و اقامه نماز و آماده بودن نماز خانه ادارات اهتمام بورزند.

امام جمعه دماوند بیان داشت: از مدیران ادارات شهرستان تقاضا دارم در بحث امر به معروف و نهی از منکر در ادارات خود فعال بوده و در همه ادارات ما ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دایر باشد.

فتاح دماوندی همچنین تاکید کرد: ادارات درخصوص تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین  درسال جدید برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: در مورد به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد در کشاورزی و دامداری و صنایع غیر آلاینده و رفع موانع تولید، مدیران مربوطه برنامه ریزی  اقدامات لازم را برای سال آینده  انجام دهند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهرستان دماوند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهرستان دماوند مجلس شورای اسلامی شهرستان دماوند شهرستان دماوند سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور با موافقت نمایندگان اضافه شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابر روایت ایلنا، ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان ها و نهادهای تابعه و وابسته از طریق پرداخت های غیرمستمر کسر می گردد.

پیشنهاد یک نماینده درباره حقوق کارکنان وزارت کشور

در این میان، مالک شریعتی نماینده تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می آمد اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیسی نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

دیگر خبرها

  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند