Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  سازمان جهانی بهداشت می‌گوید شمار موارد کرونا پس از یک ماه کاهش، از هفته گذشته در سراسر جهان شروع به افزایش کرده است و قرنطینه‌های عمومی در آسیا و ایالت جی‌لین‌چین برای مهار شیوع از جمله پیامدهای آن است.

به گفته این سازمان،ترکیبی از عوامل باعث افزایش موارد عفونت شده است، از جمله انتشار سویه بسیار واگیر اُمیکرون و خویشاوند آن، زیرسویه BA.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 و لغو شدن محدودیت‌های مربوط به فاصله‌گیری اجتماعی و بهداشت عمومی.

تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران گفت: «این افزایش‌ها با وجود کاهش انجام آزمایش در برخی از کشورها انجام می‌شود و بنابراین ما فقط نوک کوه یخ را می‌بینیم.»

مقامات بهداشت جهانی می‌گویند کاهش میزان‌های واکسیناسیون در برخی از کشورها تاحدی «ناشی از میزان بالای انتشار اطلاعات نادرست درباره آنها است.

عفونت‌های جدید کرونا در مقایسه با هفته پیش در جهان ۸ درصد افزایش یافت و ۱۱ میلیون مورد جدید و اندکی بیش از ۴۳۰۰۰ مرگ جدید در فاصله ۷ تا ۱۳ مارس (۱۶ تا ۲۲ اسفند) گزارش شده است. این نخستین افزایش جهانی کرونا از پایان ماه ژانویه است.

بیشترین افزایش در منطقه اقیانوسیه غربی سازمان جهانی بهداشت رخ داده است که شامل کره جنوبی و چین می‌شود و شمار موارد در آن در حد ۲۵ درصد و شمار مرگ‌ها در حد ۲۷ درصد افزایش یافته است.

برخی از کارشناسان همه با توجه به افزایش موارد کرونا در کشورهای اتریش، آلمان، سوئیس، هلند و انگلیس درباره بروز جدید موج دیگری از کرونا در این منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت ظاهرا زیرسویه BA.2 واگیرترین سویه کروناویروس تا به حال است، اما نشانه‌ای درباره اینکه بیماری شدیدتری ایجاد کند، به چشم نمی‌خورد و شواهدی درباره اینکه سویه‌های جدیدی دیگری باعث این افزایش شده باشند، وجود ندارد.

وضعیت شیوع کرونا در همه اروپا هم یکسان نیست. برای مثال دانمارک، شاهد یک اوج‌گیری ابتدایی موارد کرونا ناشی از BA.2 در نیمه اول ماه فوریه بود که به سرعت فروکش کرد.

کارشناسان می‌گویند ممکن است آمریکا نیز به زودی شاهد موج مشابهی از افزایش موارد عفونت احتمالا ناشی از BA.2  و نیز به علت کاهش محدودیت‌ها و افت کردن ایمنی مربوط به واکسن‌هایی باشد که چند ماه پیش تزریق شده‌اند.

کد خبر 664795 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان جهانی بهداشت موارد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح