Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:51:58 GMT

بیست و پنجم اسفند به نام کوهنورد گچسارانی نامگذاری شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۰۳۲۰

بیست و پنجم اسفند به نام کوهنورد گچسارانی نامگذاری شد

البرز زارعی کوهنورد ۳۸ ساله گچسارانی و  عضو تشکل مردمی سبزگامان بود که روز دوازدهم خردادماه پارسال به عنوان نیروی داوطلب در عملیات اطفای حریق کوه‌های دیل در این شهرستان دچار سوختگی شدید شد و پس از چند روز به دلیل شدت جراحت های وارده جان باخت.

مجید نظری عصر امروز در همایش گرامی داشت یاد و خاطره البرز زارعی، اظهار داشت:تلاش می شود هر ساله با برگزاری برنامه های گرامی داشت البرز زارعی، افزون بر زنده نگه داشتن نام  او، مشارکت شهروندان برای حفظ جنگل ها و مراتع افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: مشارکت همگانی در سرزندگی و نشاط جنگل های زاگرس خون بهای البرز زارعی طبیعت دوستی است که برای نجات درختان زاگرس جان خود را از دست داده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران بیان کرد: البرز دوستدار طبیعت بود و علاوه بر حفاظت از عرصه های طبیعی و جنگلها ، هرساله  ده ها اصله نهال در طبیعت کاشته و به حفظ و گسترش جنگل های زاگرس همت می گمارد که  رفتار او  باید الگویی برای سایر شهروندان باشد.

ضرورت رفتار مسوولانه با طبیعت

رییس تشکل مردمی سبزگامان گچساران نیز در این باره گفت: شهروندان با رفتار مسوولانه با محیط زیست و طبیعت رهروان ثابت قدم البرز زارعی باشند.

جواد نارکی با اشاره به اینکه در آتش سوزی های عرصه های طبیعی احتمال فرار گونه های حیات وحش وجود دارد اما درختان ایستاده می میرند، خواستار حساسیت  شهروندان برای پیشگیری از آتش سوزی های جنگل ها و مراتع شد.

وی به وسعت جنگل ها و مراتع و محدودیت نیروهای منابع  طبیعی هم اشاره و تاکید کرد: صیانت از عرصه های طبیعی گچساران نیازمند مشارکت مردم و مسوولان است.

لزوم آگاهی بخشی  برای حفظ عرصه های طبیعی

مدیر همایش گرامی داشت البرز زراعی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش به منظور زنده نگه داشتن نام و خاطره البرز زارعی به عنوان فداکار راه طبیعت در این  شهرستان برگزار شده است.

صدیقه حیدری به ضرورت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی عمومی برای صیانت از جنگل ها و مراتع اشاره کرد و افزود: دوران دانش آموزی بهترین فرصت برای تربیت نسلی مسوولیت پذیر به منظور حفاظت از جنگل ها و مراتع است. 

 ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل های این شهرستان را به خود اختصاص داده اند.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد گچساران منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد گچساران منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گچساران منابع طبیعی جنگل ها و مراتع عرصه های طبیعی البرز زارعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک رکورد خاص و روحیه‌بخش در اختیار استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر به مصاف تراکتور می‌رود و از لحاظ آماری هفته بیست و پنجم برای آنها معمولا با شکست‌ناپذیری همراه بوده و عملکرد خوبی داشته‌اند.

آنها در 15 سال اخیر شکستی را در هفته بیست و پنجم تجربه نکردند و 8 پیروزی 7 تساوی سهم آنها بوده و عملکرد خوبی داشتند و این موضوع از لحاظ روحی روانی می‌تواند اعتماد به نفس بیشتری به آنها بدهد.

استقلالی‌ها در 7 دوره ابتدایی لیگ 3 بار در هفته بیست و پنجم شکست خوردند و آمار ضعیفی در این زمینه داشتند اما از فصل 8 لیگ برتر تاکنون شکست‌ناپذیر بودند و در بازی با تراکتور به دنبال ادامه‌دار بودن این رکورد خواهند بود.

آبی‌ها در حالی به مصاف تراکتور می‌روند که سه امتیاز این مسابقه از هر زمان دیگری برای آنها اهمیت دارد و می‌تواند سرنوشت قهرمانی این تیم را رقم بزند و در صورت شکست دادن تراکتور و رقم خوردن نتیجه دلخواه در بازی پرسپولیس-سپاهان ادامه فصل را با اعتماد به نفس بیشتری به میدان بروند.

دیدار تراکتور و استقلال ساعت 17:00 روز پنج‌شنبه در ورزشگاه یادگار به میزبانی سرخپوشان تبریز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • تساوی تراکتور و استقلال در ایستگاه بیست و پنجم
  • گزارش زنده: هوادار ۰- صنعت نفت ۰
  • ترکیب استقلال برای بازی با تراکتور اعلام شد
  • ترکیب تراکتور برای دیدار با استقلال مشخص شد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • یک رکورد خاص و روحیه‌بخش در اختیار استقلال!
  • شمس آذر 2-1 پیکان؛ اوج هیجان در قزوین؛ پیروزی، تساوی و دوباره پیروزی!