Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:57:35 GMT

وظیفه خطیر روحانیت در استقرار جامعه مهدوی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۰۵۳۱

وظیفه خطیر روحانیت در استقرار جامعه مهدوی

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان به وظیفه خطیر روحانیت در استقرار جامعه مهدوی اشاره کرد و گفت: استقرار جامعه مهدوی نیازمند کسب توشه معنوی و علمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره علامه حلی که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت منجی عالم بشریت، اظهار کرد: در آیه ۵۵ سوره نور خداوند متعال به کسانی‌که ایمان و عمل صالح انجام دهند وعده داده است که حاکم بر زمین خواهند شد همان‌طور که در مقاطعی از گذشته حاکمیت جهان از آن مؤمنین و صالحین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایمان و عمل صالح لازمه حاکمیت صالحان است و این وعده تخلف‌ناپذیر خداوند است، افزود: آن دینی که خداوند می‌پسندد آن دین مستقر خواهد شد و معلوم می‌شود که سیاست، قدرت و همه امکانات باید در خدمت دین باشد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه سیاست ابزاری برای حاکمیت دین خداست و وظیفه عموم مردم تلاش برای حاکمیت دین و استقرار جامعه مهدوی است و در این راستا وظیفه روحانیت سنگین‌تر است، افزود: بدیهی است که برای حاکمیت دین خدا و فراهم آوردن استقرار جامعه مهدوی نیازمند کسب توشه معنوی و علمی هستیم و باید برای نیل به آن دانش لازم را تحصیل کرده و در نشر آموزه‌های دینی تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه برای استقرار جامعه مهدوی هم باید مزین به علم و دانش و مکارم اخلاقی باشیم و هم آن‌را در جامعه گسترش دهیم، گفت: هر کس خودش را در معرض پیشوایی مردم قرار می‌دهد باید در وهله اول خودش را تعلیم و تأدیب کند تا بتواند دیگران را به معنویت سوق دهد.

وی بر لزوم استمرار طلاب در پژوهش‌ها تأکید کرد و افزود: معارف اسلامی را باید فراتر از کشور در جهان گسترش دهیم که در این راستا می‌توانیم شخصیتی مانند علامه حلی را که هم فقیه و هم متلکم بود به گونه‌ای که پادشاهان مغول را شیعه کرد، الگوی خود قرار دهیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه سلطان محمد خدابنده با نام دیگری در مغول مشهور بود که در عصر علامه حلی و در سایه معارف اسلامی مسلمان شد، اظهار کرد: هر چند مغول به ظاهر سرزمین را گرفتند اما مغلوب فرهنگ اسلامی شدند تا جایی که علامه حلی کتاب منهاج‌الکرامه را به سلطان محمد خدابنده به‌عنوان یکی‌از پادشاهان مغول می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و با اشاره به اینکه در زمان علامه حلی برای اولین بار سکه‌ای با نام عَلیُ وَلیُ‌الله ضرب شد، گفت: امروز دسترسی به کتب، منابع و اساتید فراهم است و می‌توان به بهره‌گیری از این فرصت، پژوهش‌های علوم و معارف اسلامی را گسترش داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نماينده ولي فقيه در استان فرهنگ اسلامی علامه حلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیر در استقلال ماندنی شد

 مدیرعامل باشگاه استقلال به کارش در جمع آبی پوشان ادامه خواهد داد.

به گزارش "ورزش سه"، واگذاری 85 درصدی سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انتخاب نماینده ویژه توسط این شرکت برای حضور در هیئت مدیره آبی‌ها این احتمال را به وجود آورد که شاید علی خطیر هم از مدیرعاملی این باشگاه برود، اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

علی خطیر که در ابتدای فصل مدیریت باشگاه استقلال را در دست گرفته، امسال با چالش‌های زیادی مواجه بوده، اما کارش را ادامه داده و در حال حاضر نیز در راس مدیریت صدرنشین لیگ برتر است.

علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز در نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام، تاکید کرد که علی خطیر به کارش در مدیرعاملی این باشگاه ادامه خواهد داد و حداقل تا یک ماه و نیم آینده (پایان فصل) تغییری اتفاق نمی‌افتد.

تغییرات در هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام آبی‌ها نیز به این زودی اتفاق نمی‌افتد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نظر دارد تا پس از پایان فصل چنین کاری را انجام بدهد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درخواست بازیکنان استقلال خطیر را فراری داد شکایت از صفحات جعلی مدیرعامل استقلال

دیگر خبرها

  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی