Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، صادق ستاری‌فرد چهارشنبه شب در سفر به شهرکرد در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری افزود: این فضاهای آموزشی با همکاری مجلس شورای اسلامی و در راستای نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در آموزش و پرورش اجرا خواهد شد و پیش بینی می‌شود تا چند سال آینده همه مدارس فضای ورزشی درون مدرسه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، هم اکنون بیش از چهارهزار و ۶۰۰ فضای ورزشی در سطح مدارس کشور فعال است که با یک برنامه‌ریزی خوب و مشارکت نهادهای مختلف از جمله بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد کرامت، و حمایت خیران فضای ورزشی درون مدسه‌ای با رویکرد محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت و توجه به نقاط محروم توسعه داده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به اجرای طرح آزادسازی و مردمی‌سازی‌ مجموعه‌های‌ آموزشی و ورزشی(طرح شهید خرازی) در سطح کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در حوزه تربیت بدنی و تعلیم و تربیت به نحوی اداره شود که همه آحاد مردم به یک اندازه از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و اجرای این طرح در راستای اجرای شدن اصل سوم قانون اساسی است که تربیت بدنی رایگان برای همه مردم در همه سطح باید فراهم شود.

ستاری فرد افزود: در این طرح همه دستگاه‌های اجرایی، نهادها، بانک‌ها و مووسسات موظف هستند که اماکن ورزشی خود را برای استفاده عموم قرار دهند تا عدالت ورزشی در سطح جامعه برقرار شود.

وی یادآور شد: در گام دوم این طرح نیز تمام مدارس در تمام ساعت های روز و روزهای تعطیل نیز برای استفاده خانواده‌ها فعال خواهند بود تا در وقت نیاز خانواده‌ها و محله، مدرسه در خدمت محله باشد و مهارت‌های زندگی در مدارس آموزش داده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متولی توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص مهارت‌های زندگی در سطح کشور است که در سند تحول بنیادین نیز به توانمندسازی خانواده و ایجاد ارتباط بین خانواده با نهاد تعلیم و تربیت تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور هشت میلیون نفر بیسواد و یک میلیون نفر بازمانده از تحصیل شناسایی شده است، گفت: در سند تحول بنیادین به ایجاد عدالت آموزشی و ورزشی در  مدارس مورد تاکیدقرار گرفته است.

ستاری فرد به تربیت تمام ساحتی معلمان و دانش‌آموزان به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های سند تحول بنیادین اشاره کرد و ادامه داد: دوره‌های آموزشی برای معلمان باید در ۶ ساحت مختلف برگزار شود و فقط به فکر ارتقاء تخصص معلمان نباشیم.

وی اظهارداشت: مدیر مدرسه بایدپیشرو باشد و از ظرفیت شورای مدرسه، عوامل موثر، خانواده، رسانه و جامعه محلی برای تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان استفاده کند که برای دستیابی به این امر به محتوا نیاز دارد.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، در هدف عملیاتی ۲۱ سند تحول بنیادین از کتاب محوری بر برنامه محوری تاکید شده است و تولید محتوا در قالب کتاب، برنامه و بسته آموزشی مورد تصریح قرار گرفته است.

وی افزود: هم اکنون تولید محتوای فاخر در همه ساحت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، حلقه گمشده نظام تعلیم و تربیت است و باید تولید محتوای چندرسانه‌ای انجام شود.

ستاری فرد گفت: مدرسه کانون پیشرفت محله است و تقویت هر مرکز دیگر به غیر مدرسه، ضد سند تحول بنیادین است و باید تمام زیرساختهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در مدارس برای تربیت تمام ساحتی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: کیفیت بخشی به نظام تعلیم وتربیت از طریق زیرساخت و فضای ورزشی،آموزشی و پرورشی ایجاد می‌شود و باید همه امکانات از جمله کتابخانه، فضای ورزشی و سایر امکانات در مدارس فراهم شود.

برچسب‌ها مدارس زنگ ورزش معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس زنگ ورزش معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش مدارس زنگ ورزش معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فضای ورزشی ستاری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از توزیع بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار پاکت شیر رایگان در مدارس استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، افشین امیریان امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد متفکر شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: جای شهید مطهری امروز بسیار خالی است، امروز نیاز بسیاری در زمینه اقناع و گفت‌وگو با نسل جدید وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در هر زمینه‌ای که دشمنان به مسائل مختلف ایران و اسلام حمله کردند، کتاب‌ها نوشت، عنوان کرد: این شهید بزرگوار سخن بسیار متفکرانه‌ای دارند در خصوص معلمان و فرمودند که من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت. این مسئله، مسئله مهمی در تعلیم و تربیت است.

امیریان با اشاره به اینکه معلمان ما باید تربیت نسلی جست‌وجوگر و متفکر را دنبال کنند، عنوان کرد: تربیت نسل جدید آن چنان مهم است که مقام معظم رهبری هم در این خصوص فرمودند که آسیب‌های اجتماعی را خود دانش‌آموزان باید به دنبال رفع آن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امتحانات نهایی پیش روی ما است، افزود: جان‌مایه و محوریت امتحانات نهایی و سوابق تحصیلی این است که همه چیز کتاب است و کتاب درسی خود آموزش و پرورش محوریت است. طرح امتحانات نهایی صرفا از داخل خود کتاب درسی است. برای همین از طراحان سوال در کشور تعهد گرفته شده که طراحی سوالات فقط باید از خود کتاب درسی باشد.

امیریان با اشاره به اینکه شعار محوری هفته معلم امسال، «همه مدیون توییم» است، بیان کرد: شاخصه اصلی قطعا «ایران قوی، مدرسه قوی، معلم قوی» است و این بدان معناست که ایران قوی از مسیر مدرسه قوی می‌گذرد و مدرسه قوی نیز از مسیر معلم قوی می‌گذرد، برای همین است که تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع شیر در مدارس استان، بیان کرد: در مجموع تاکنون بیش از 3 میلیون و 800 هزار پاکت شیر در 34 نوبت در مدارس ابتدایی استات توزیع شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه نیز ادامه خواهد داشت، 22 میلیارد و 800 میلیون تومان مجموع هزینه خرید شیر برای توزیع در مدارس بوده است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی