Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به برنامه دشمن در کاهش جمعیت، بیان کرد: ترغیب جامعه برای فرزندآوری و جوانی جمعیت به طور منطقی از رسالت های عالمان دین است.

آیت الله رسول فلاحتی در گردهمایی ائمه جمعه، طلاب و روحانیون استان گیلان، با تبریک و تهنیت ایام فرخنده شعبانیه به محضر علما و تسلیت ارتحال آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: رسالت عالمان دین در میان تمام انسان ها از جایگاه بسیار والا و نورانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به موانع تلاش عالمان دین در راستای حرکت انبیای الهی توسط قدرت های زر و زور اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ عالمان دین مردم را در مسیر نگه داشته اند و شاهد مصائب و سختی ها بوده اند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان دین پناهگاه مردم هستند، تصریح کرد: عالمان دین سپر بلای همه آحاد جامعه اسلامی بوده اند.

آیت الله فلاحتی، تحقق انقلاب اسلامی را در راستای بعثت پیامبر گرامی اسلام در دنیای معاصر دانست و بیان کرد: عالمان دین در مسیر بعثت رسول اکرم(ص) افتخار دارند که در سایه پیامبر اسلام و قرآن و سنت توانسته اند خوش بدرخشند.

وی، عرضه اسلام به دنیا را از حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: عالمان دین امید همراه با معنویت را برای بشریت به ارمغان آوردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مکتب توحیدی و الهی توانست مکتب های ساختگی و جعلی را به هم بریزد، خاطرنشان کرد: امروزه روحانیت و علما در میدان جدیدی قرار دارند که دشمن تمام ابزار خود را به کار گرفته تا روحانیون نزد مردم به گونه ای نشان داده شوند که مانع پیشرفت هستند.

آیت الله فلاحتی، روحانیت را در راس حمله دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) ذکر کرد و یادآور شد: دشمن تمام تلاش خود به کار گرفته تا روحانیت را از عرصه سیاست و جامعه دور نگه دارد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را مطرح فرمودند، اظهار کرد: امروزه سختی کار روحانیت در تبیین و تعریف مبانی دین برای نسل جوان بیشتر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان، انتقال عمیقانه مبانی دین به جامعه را از رسالت های عالمان عنوان کرد و افزود: انبیای الهی رسالت در مسیر نگه داشتن مردم را به عهده داشتند و اکنون این رسالت به عهده عالمان دین است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به برنامه دشمن در کاهش جمعیت، بیان کرد: ترغیب جامعه برای فرزندآوری و جوانی جمعیت به طور منطقی از رسالت های عالمان دین است.

وی روحانیت را خدمتگزار و دلسوز مردم خواند و بیان کرد: روحانیت انقلاب کرد تا مردم را در راستای دین خدا تعلیم دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه رمضان ماه خدا نزدیک است، تصریح کرد: رمضان ماه تربیت و خودسازی است و نباید از آن غافل شویم.

آیت الله فلاحتی، فراهم آوردن مقدمات ظهور امام زمان(عج) را وظیفه روحانیت با همراهی مردم عنوان کرد و گفت: هیچکس مانند روحانیت غمخوار مردم نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی افزایش جمعیت آیت الله فلاحتی عالمان دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۰۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد گفت: تا کنون زمین به بیش از ۲۰۰ خانوار مشمول طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال به شکل سه دانگ به نام مادر و سه دانگ به نام پدر در شهرستان نجف‌آباد اختصاص یافته است.
مرتضی فولادی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نامی‌های بخش مسکن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این حوزه از شهر‌های نجف آباد، جوزدان، دهق، علویجه، کهریز سنگ و گلدشت بوده اند افزود: در شهر‌های دهق و علویجه تأمین زمین شده و در شهر گلدشت، حدود ۲۳ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر الحاق شده و طرح تفکیکی آن در دست تهیه است.
وی گفت: خانوار‌هایی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت ثبت نام کنند.
مرتضی فولادی افزود: براساس ماده ۳ و ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌هایی که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشند همچنین به خانواده‌های دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال، زمین حداکثر ۲۰۰ متر مربعی اختصاص می‌یابد.
وی گفت: اگر قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به طور مشاعی به دو یا چند نفر واگذار کند و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد ادامه داد: بیش از هزار و ۴۰۰ خانواده دارای فرزند سوم و بیشتر مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بیش از ۵۰۰ خانواده دارای چهار فرزند کمتر از ۲۰ سال در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است