Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع نیروهای خط امام با صدور بیانیه‌ای نسبت به تحولات مذاکرات هسته‌ای، مشکلات اقتصادی و جنگ روسیه با اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این بیانیه آمده است: «سال ۱۴۰۰ شمسی با همه فراز و فرودها به روزهای پایانی رسید و مردم ما و کشورهای حوزه تمدنی ایران بزرگ را در آستانه ورود به قرن جدید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنی که بیش از هر زمان متأثر از رشد تکنولوژی‌ و گسترش فضای مجازی و شتاب تحولات اقتصادی و فرهنگی و سیاسی است و هرگونه غفلت از آن، کشورها و ملت‌ها را از قطار توسعه پیاده خواهد نمود.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به  شرایط اقتصادی و تداوم مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، آمده است: «زندگی آحاد مردم خصوصاً اقشار محروم که بیشترین حمایت‌ها و هزینه‌ها را در دفاع از نظام داشته‌اند، دچار سختی طاقت فرسا شده است. بالطبع لازمۀ عبور از این وضعیت، نقد و گفتگو و مشارکت فعال نخبگان سیاسی و فرهنگی در سطوح ملی و بین‌المللی است.»

در این بیانیه تاکید شده است: «به گمان ما وظیفه همه علاقمندان به منافع ملی و تمامیت ارضی و دلبستگان  آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن است که از تمام ظرفیت‌های انسانی و کارشناسی برای گذر از شرایط پیچیده کنونی بهره گرفته و مانع زدایی در این مسیر را وجهه همت خود قرار دهند. بر این اساس اتخاذ تصمیمات هیجانی، غیرکارشناسی و بدون دوراندیشی در حوزه‌های ملی و بین المللی در کوتاه مدت و بلند مدت می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری به بار آورد.»

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سه دهه مناقشه بر سر حق استفاده صلح آمیز هسته‌ای ایران، آمده است: «برجام را می‌توان نتیجه خواست و پشتیبانی عمومی و راهبردی ملی در چهارچوب اصول نظام دانست، خروج رسوای آمریکا و عهد شکنی ایالات متحده نشانۀ آشکاری از قوت و کیفیت برجام در تامین منافع ملی ایران بود. البته تاثیر لابی صهیونیستی و شبکه‌های قدرت و ثروت بین‌المللی برای خروج ایالات متحده از برجام نشان از ناکارآمدی مذاکره در عرصه منازعات بین‌المللی نیست.»

در این بیانیه با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین تاکید شده است: «جان و مال و امنیت و آینده مردم اوکراین در جدیدترین نمونه، قربانی زیاده خواهی بلوک‌های قدرت و شبکه‌های مافیایی ثروت از غرب تا شرق عالم است که در پوشش ساختار ناقص نظام ناکارآمد بین‌الملل و اتحاد شبکه‌های مافیایی نظامی رقم خورده است. جای تعجب و تأسف و محکومیت است که دولت روسیه بی اعتنا به همه هنجارهای بین‌المللی، آتش خشم خود را بر سر مردم اوکراین وارد کرده و بیشترین هزینه را بر آنان تحمیل نموده است.»

مجمع نیروهای خط امام همچنین با محکوم کردن اعدام مخالفان سیاسی در عربستان تاکید کرده است: «در عربستان هم شاهد تداوم فرهنگ جاهلی خشونت از سوی حاکمان آن هستیم که ظاهراً لباس تجدد به تن دارند؛ اما با حمایت قدرت‌های سلطه طلب و چشم پوشی نهادهای حقوق بشری، بی اعتنا به هرگونه قواعد حقوقی، دست به هر جنایتی در حق شهروندان خود اعم از شیعه و سنی می‌زنند. دراین موقعیت و با وجود ساختار متزلزل و ناامنی که در عرصه بین المللی و شبکه‌های فاسد قدرت و ثروت در لوای ائتلاف‌های گوناگون بر قرار است، دستیابی به توافقی بلند مدت که بتواند منافع ملی و امنیت ایران عزیز را تضمین کند، ضروری است. بی تردید آنچه احیای برجام و اثربخشی آن را تضمین خواهد کرد، فراهم کردن زمینه‌های وفاق ملی و رشد سرمایه اجتماعی و مشارکت عمومی آحاد جامعه در نظام تصمیم گیری کشور و تلاش ساختاری و منسجم در مبارزه با فساد مالی و اداری و مقابله با رشد روز افزون اختلاف طبقاتی است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «اگر بپذیریم که رفع تحریم‌ها برای دستیابی به منابع مالی و تبادلات اقتصادی و رشد و توسعه کسب و کار است؛ این مهم تنها در ساختاری ضد فساد و مشارکت‌جو ممکن خواهد بود. در غیر این صورت هرگونه گشایش اقتصادی پس از تسکینی کوتاه مدت، در بلند مدت به گسترش فقر، فساد  و بی عدالتی و در نتیجه تعمیق بحران ناکارآمدی سیاسی و اداری منجر می‌شود.»

در پایان این بیانیه آمده است: «بر همین اساس مجمع نیروهای خط امام ضمن تبریک سال نو و قدردانی از کوشش‌های صورت گرفته در دولت‌های گذشته برای رفع تحریم‌های ظالمانه و اعتراض و انتقاد به همه کارشکنی‌های داخلی و بد عهدی‌های خارجی در روند مذاکرات قبلی، تلاش دستگاه دیپلماسی کشور در مقطع کنونی برای رفع تحریم‌ها و پیگیری جدی مذاکرات را به فال نیک  گرفته و از توافقی بر پایه عزت، حکمت و مصلحت حمایت می‌نماید.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجمع نيروهاي خط امام مجمع نیروهای خط امام بین المللی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • مولد سازی در گناوه باید با در نظر گرفتن مصلحت شهر باشد
  • شهید مطهری در اوج حکمت و استادی، روضه خوانی را ترک نکرد
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد