Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@11:16:45 GMT

پرواز تهران - لندن / راه وین / سونامی سفر و تخریب طبیعت

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۱۷۲۶

پرواز تهران - لندن / راه وین / سونامی سفر و تخریب طبیعت

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

اعتماد/ پایان پرونده جنجالی

«اعتماد» نازنین زاغری را عکس یک کرده و با تیتر «پایان پرونده جنجالی تهران - لندن» نوشته: « همزمان با اعلام خبر آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری، برخی منابع از آزادی مراد طاهباز دیگر زندانی دوتابعیتی که در جریان بازداشت و محکومیت فعالان محیط‌زیستی در حبس به سر می‌برد، در جریان همین تفاهم دوجانبه میان تهران و لندن، آزاد شده، پیگیری‌ها و شنیده‌های «اعتماد» از این حکایت دارد که هنوز حکم آزادی این زندانی دوتابعیتی صادر نشده و او صرفا به ‌منظور گذراندن دوران مرخصی، به‌طور موقت از زندان خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند بنا بر همین شنیده‌ها، ظاهرا همین مرخصی طاهباز هم در قالب تفاهمی محقق شده که به آزادی زاغری و آشوری انجامید. تفاهمی که خروجی‌اش برای طاهباز، دست‌کم تا اینجای کار فراتر از مرخصی نبوده است.» 

جوان/ راه وین

«جوان» در گزارشی با تیتر «راه وین از کی‌یف نمی‌گذرد» نوشته: «احیای توافق هسته‌ای با ایران آخرین گام‌های خود را طی می‌کند و همزمان با اعلام آمادگی طرف‌های حاضر در این توافق از جمله روسیه برای نهایی کردن بازگشت به توافق وین، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم گفته است که ما به توافق با ایران در مذاکرات وین نزدیک هستیم. برخلاف ادعای غربی‌ها که در دو هفته گذشته تلاش داشتند توقف در گفتگو‌های وین را به تحولات اوکراین گره بزنند، اکنون با اعلام آمادگی مسکو مشخص شده که مسیر توافق نهایی وین از کی‌یف اوکراین نمی‌گذرد و این غرب است که باید تصمیم نهایی خود را برای تعامل با ایران هسته‌ای با توافق یا بی‌توافق بگیرد.»

این روزنامه اصولگرا همچنین چهره‌های موثر قرن که به پایان می‌رود را عکس یک کرده و نوشته: «نمی‌توان از پایان قرن چهاردهم سخن گفت و از دو چهره تأثیرگذار این قرن نگفت؛حضرت روح‌الله که علم قیام را برافراشت و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که اینک مظلوم‌‌ترین انقلاب تاریخ را از دالان مصاف با خونخواران جهان به سلامت وارد قرن جدید می‌کند».

شرق/ نفت و سیاست

«شرق» اگرچه یک سبزه و تنگ ماهی کنار لوگو آورده اما کمتر از سایر روزنامه‌ها حال و هوای بهاری دارد. در عوض به مناسبت روز ملی شدن صنعت نفت که در پیش است، گفت‌وگویی دارد با یرواند آبراهامیان. دلیلش کتاب او با عنوان «بحران نفت» است که به تازگی در آمریکا منتشر شده و درحال ترجمه به فارسی است. این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین گزارش‌های دیگری دارد که پرونده «نفت» را تکمیل می‌کند مثلا از «پیوند نفت و سیاست» گفته و دنبال پاسخ به این سوال می‌گردد که «مصدق در تحریم پسا ملی شدن نفت چگونه کشور را اداره کرد؟» یا از «نفت به مثابه ابزار توسعه و تنش» می‌نویسد. 

این روزنامه اصلاح‌طلب موضو داغ دیروز یعنی پرداخت بدهی انگلستان به ایران و آزادی زندانیان دوتابعیتی را در یکی از تیترهای کناری خود دیده است.

کیهان/ دستاوردهای 1400

«کیهان» در آخرین شماره امسال به مرور سالی که گذشت پرداخته و در گزارشی که تیتر یک شده با عنوان « دستاوردهای بزرگ سال1400 چگونه امید به مردم بازگشت» نوشته: « سال 1400 با همه‌ تلخی‌ها و شیرینی‌هایش رو به پایان است. سالی که به‌رغم برخی تلخ‌کامی‌ها در پاندمی کرونا و برخی بلایای طبیعی با سه تحول بزرگ و امید آفرین در راس قوای مجریه، مقننه و قضائیه اتفاقات بسیار خوب و ارزشمندی را رقم زد که آثار آن در ایجاد رضایت‌مندی نسبی و همچنین بازگشت امید و اعتماد به مردم قابل مشاهده است و با استمرار این چرخه تحول در قرن جدید مردم طعم شیرین خدمت صادقانه و مدیریت جهادی و انقلابی را بیش از پیش خواهند چشید.»

این روزنامه اصولگرا در گزارشی که تیتر دو شده نیز به آزادی نازنین زاغری پرداخته و نوشته: « انگلیسی‌ها هم شبکه 50 نفره جاسوسی خود را از دست دادند و هم بعد از نیم قرن، مجبور شدند بدهی 530 میلیون دلاری خود به ایران را پرداخت کنند.»

آفتاب یزد/ وزارتخانه یواشکی

«آفتاب یزد» در تیتر یک امروز خود به قراداد تازه‌ای که گفته می‌شود در وزارت نفت بسته شده و جزئیاتش معلوم نیست، پرداخته و با عنوان «وزارتخانه یواشکی» نوشته: « وزارت نفت روز سه شنبه خبر از امضای قراردادی ۲۰ ساله پارس جنوبی با حضور وزیر نفت، جواد اوجی داد. این قرارداد در سکوت خبری امضا شد و روز گذشته هم وزارت نفت اطلاعاتی از جزئیات این قرارداد ارائه نکرد. طبق پیگیری‌های صورت گرفته هیچ یک از کارشناسان هم اطلاعاتی درباره این قرارداد ندارند. حتی مشخص نیست که طرف قرارداد کدام کشور است و مفاد این قرار داد چیست؟ این درشرایطی است که دولت سیزدهم از اولین روزهای روی کار آمدن مدعی شفافیت بود و حالا می بینیم که قرار دادی به این مهمی کاملا غیر شفاف ارائه شده است!»

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی که عکس یک کرده هم نگاهی انتقاد به تعیین نرخ بلیت در ورزشگاه آزادی دارد و تیتر زده: «ورزشگاه آزادی؛ ورود فقرا ممنوع!»

ایران/ 12 دستاورد در 6 ماه

«ایران» این صفحه یک امروز را کاملا نوروزی بسته و تیتر زده «آمد بهار جان‌ها»، کلی هم یادداشت ادبی و نوروزی دارد. از احمدرضا احمدی تا علی نصیریان و وحید تاج و ... . در صفحه سیاست اما به بررسی و ارزیابی عملکرد دولت رئیسی در 6 ماه گذشته پرداخته و از «12 دستاورد مهم» می‌گوید. این دستاوردها نیز آنطور که روزنامه دولت لیست کرده شامل واکسناسیون عمومی، آزادسازی سواحل، افزایش فروش نفت، سفرهای استانی، تکمیل درگاه ملی صدور مجوزهای کسب‌وکار، مدیریت بحران، اعطای وام بدون ضامن، تعین تکلیف اموال مردم در سازمان اموال تملیکی، اجرای طرح جهش تولید مسکن، استفاده حداکثری از ظرفیت دیپلماسی، حل مشکلات فاضلاب استان خوزستان و احیای شوراهای عالی است.

آرمان ملی / علامت بد

«آرمان ملی» گفت‌وگویی دارد با فریدون مجلسی، دیپلمات پیشین که عکس یک شده. او در این مصاحبه که با تیتر « ایران هنوز بهFATF نپیوسته؛ - این «علامت بدی» است» منتشر شده، می‌گوید: « ممکن است توافقات موقتی صورت بگیرد و یا پولی آزاد شود اما نمی‌توان با این شرایط در بلندمدت در عرصه جهانی تجارت کرد. نکته دیگر اینکه هنوز ایران به اف‌ای تی اف نپیوسته و هنوز در داخل کشور اجازه تجارت خارجی در حد مطلوب داده نشده است. این در حالی است که اگر ایران اف‌ای تی اف را بپذیرد هر زمان که تمایل داشت می‌تواند از آن انصراف بدهد و خارج شود».

این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی که تیتر یک کرده اما سراغ چالش‌های همیشگی نوروز رفته و تیتر زده «سونامی«سفر» و «تخریب طبیعت» در راه است...» 

 


 

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات نازنین زاغری خبر به روایت فردا روزنامه اصلاح طلب یک کرده عکس یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت

روزنامه‌های امروز خراسان جنوبی را با عناوین و تیتر‌های مختلف مشاهده کنید.

هزار میلیارد خسارت در روزنامه آوای خراسان جنوبی و برج ۲۱۹ متری در انتظار تصمیم شورا در روزنامه امروز خراسان جنوبی عناوین تیتر روزنامه‌هایی است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • روزنامه‌های اقتصادی دو‎شنبه ۱۰ اردیبهشت
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌‎شنبه ۹ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های استانی- شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه - شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه استانی - شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی شنبه ۸ اردیبهشت
  • عکس/ تیتر روزنامه های ورزشی شنبه ۸ اردیبهشت