Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، به‌عنوان بخشی از قانون جدیدی که در روز پنجشنبه (امروز) به مجلس ارائه می‌شود، مدیران ارشد شرکت‌های فناوری مسئول کیفری برای از بین بردن شواهد، عدم حضور یا ارائه اطلاعات نادرست در مصاحبه با آفکام (سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا) و همچنین برای ایجاد مانع در راه رگولاتورها به هنگام ورود به دفاتر شرکت خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون سخت‌تر که دولت می‌گوید هدف آن کاهش آزار و اذیت آنلاین و سوء استفاده جنسی از کودکان است، همچنین باعث می‌شود که شرکت‌ها در عرض دو ماه پس از تصویب قانون، به جای دو سال که قبلا برنامه‌ریزی شده بود، مسئول پیگرد قانونی باشند.

نادین دوریس، وزیر امور دیجیتال، رسانه، فرهنگ و ورزش بریتانیا گفت: «روی صحبت، شرکت‌های فناوری هستند وقتی که آسیب، سوء استفاده و رفتار مجرمانه در پلتفرم‌هایشان بروز  می‌کند، صفحه مربوطه را نمی‌بنند. در عوض، آن را رها کرده‌اند تا تکالیف خود را انجام دهد.»

دولت همچنین گفت که در مورد ارتباطاتی که از به‌نظر قانونی، اما مضر تلقی می‌شود، مانند برخی از اشکال آزار و اذیت، راهنمایی روشن‌تری ارائه خواهد کرد که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ملزم به محدود کردن آن هستند.

کد خبر 664851 برچسب‌ها انگلیس شبکه‌ اجتماعی اینترنت - فیسبوک بريتانيا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انگلیس شبکه اجتماعی اینترنت فیسبوک بريتانيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد

 به گزارش تابناک، آژانس جاسوسی اوکراین (GUR) روز دوشنبه اعلام کرد که مدیریت پلتفرم پیام‌رسان تلگرام تعدادی از ربات‌های رسمی این آژانس را مسدود کرده است. به گفته این آژانس ربات‌های مذکور مخالف تجاوز نظامی روسیه به اوکراین بوده‌اند.

 آژانس جاسوسی اوکراین در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد، گفت: «امروز، مدیریت پلتفرم تلگرام به طور غیرمنطقی تعدادی از ربات‌های رسمی مخالف تجاوز نظامی روسیه به اوکراین از جمله ربات اصلی اطلاعاتی را مسدود کرد.» همچنین در این بیانیه قید شده که «با توجه به این که تلگرام ربات‌های رسمی ما را مسدود کرده است فکر می‌کنید اطلاعات شخصی شما در امان هستند؟»

 ربات یک برنامه نرم‌افزاری است که می‌تواند به تنهایی دستورالعمل‌هایی را که برای آن تعریف شده‌اند، اجرا کند. ربات‌ها برای انجام وظایف خاصی برنامه‌ریزی شده‌اند. این نرم‌افزارها می‌توانند مکالمه با افراد را تقلید کنند یا حتی محتوا جمع‌آوری کنند.

 اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که در دبی مستقر است و یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌آید، توسط پاول دوروف روسی‌الاصل تأسیس شد. دوروف در سال ۲۰۱۴ پس از رد درخواست‌های دولت روسیه برای بستن جوامع مخالف در یک پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر، این کشور را ترک کرد. پس از اینکه روسیه در سال ۲۰۲۲ به اوکراین را حمله کرد، تلگرام به ابزاری برای دولت‌های مخالف و موافق جنگ و محلی برای ارسال و دسترسی به اطلاعات فیلتر نشده درباره جنگ تبدیل شد. تقریباً تمام رسانه‌های بزرگ، نهادهای دولتی و شخصیت‌های دولتی در روسیه و اوکراین کانال‌های محتوایی را در تلگرام دارند.

 رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، ویدئوهای روزانه خود را در این اپلیکیشن منتشر می‌کند. نیروهای مسلح او در این ویدئوها نسبت به حملات هوایی هشدار می‌دهند و تحولات میدان نبرد را مستند می‌کنند. از طرف دیگر کرملین فعالیت‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را در تلگرام اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد