Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم تولیدات شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو در سال 1400 به بیش از 2400 تن رسید تا ضمن تامین نیاز صنایع داخلی، زمینه ورود به بازارهای بین‌المللی فراهم شود.

کاتالیست‌ها یکی از فرآورده‌های راهبردی و کلیدی در صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و فولاد به شمار می‌رود که با توجه به افزایش حجم تحریم‌ها، هزینه‌های بالای واردات و محدودیت‌ها، صنایع با مشکلات جدی مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو با تولید بیش از 30 گرید مختلف از کاتالیست‌ها، صنعت را از تکیه به واردات بی نیاز کرده و سهم قابل توجهی از تولیدات و حرکت چرخ‌های صنایع را به خود اختصاص داده است.

این شرکت دانش‌بنیان در طول 10 سال فعالیت خود در سال جاری به رشد 30 برابری رسید و حجم تولیدات ایران‌ساخت خود را به بیش از 2400 تن در سال رساند که این میزان برای سال 1401 نیز افزایش خواهد داشت.

محمد دیدری خمسه مطلق رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو در جشن رکورد تولید سال 1400 این شرکت با اشاره به این‌که سهم تولیدات دانش‌بنیان کاتالیستی از صنایع کشور رو به افزایش است، ادامه داد: دستاوردهای امروز کشور شرکت نفت و گاز سرو، ماحصل تلاش‌های یک دهه این شرکت، امروز زمینه‌ای فراهم آورده است تا کشور در تولیدات کاتالیستی توانمند شود.

افزایش حجم تولیدات

در بخش دیگری از این مراسم، امیرهومن کریمی وثیق مدیرعامل شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو با بیان این‌که تلاش‌های فعالان این شرکت  دانش‌بنیان اکنون بخش قابل توجهی از اطمینان صنایع به تولیدات را تضمین کرده است، ادامه داد: به نقطه مطلوبی از موفقیت رسیده‌ایم که ارزشمند است اما کافی نبوده و باید به خوبی از آن مراقبت کنیم.

وی با اشاره به دورنمای شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو در راستای تامین زنجیره ارزش کاتالیست‌ها گفت: سال 1400 در حوزه تولیدات، دستاوردهای خوبی داشتیم و خوشبختانه صادرات محقق شد. این برنامه البته باید با سرعت و شتاب بیش‌تری ادامه پیدا کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به افزایش حجم تولید و توسعه محصولات در سال پیش رو بیان کرد: در سال 1400  توانستیم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم. به طوری که رشد 40درصدی را تجربه کردیم. نباید فراموش کنیم که باید عزم خود را جزم کنیم و بخواهیم به نقطه ایده آل برسیم.

کریمی وثیق از افزایش قابل توجه سفارشات اخذ شده در تولید کاتالیست از سوی صنایع داخلی و خارجی خبر داد و گفت: تحقق این حجم تولید، نیازمند عزم و هم دلی جدی همه فعالان این شرکت دانش‌بنیان است. با توجه به این‌که در 10 سال، 30 برابر رشد داشته ایم، بنابراین، می توانیم به تحولات بزرگ دست بزنیم و این رشد قابل توجه افتخاری برای همه اعضای این مجموعه است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو، با اشاره جهش سال آینده این شرکت عنوان کرد: برنامه داریم در سال پیش رو،60 تا 70 درصد رشد تولید داشته باشیم که کار سختی برای همه مدیران این مجموعه است. بنابراین نیازمند عزمی دوچندان در سال 1401 هستیم و نباید نکنیم این موفقیت را توشه ای برای مسیر حرکت و امید بیش تر و کاتالیزوری برای رشد بیش تر و حرکت جدی‌تر قرار دهیم.

وی افزود امیدواریم سال جدید با رویکرد هم دلی و بهتر دیدن یکدیگر همراه باشد. در سال اخیر با مشکلاتی مواجه بودیم که تلاش ما در هیئت مدیره افزایش رفاه و تامین معیشت پرسنل بوده است تا این چرخ از حرکت بازنأیستد. راهبرد شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو این است که تمامی پرسنل در آن نقش داشته باشند و

وی از سهم نیروی انسانی در توسعه محصولات دانش بنیان گفت و ادامه داد: امیدواریم با این ساختار، ماندگاری، هم دلی، وفاداری و انگیزه همکاران بهتر شود و اگر مساعدت و هم دلی نبود به این نقطه نمی رسیدیم.

کریمی وثیق از رونمایی 3 کاتالیست جدید در سال 1400 به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای تحول آفرین این شرکت دانش‌بنیان یاد کرد و گفت: با تلاش‌های بخش تحقیق و توسعه متانول هیدوژناسیون و کاتالیست های دیگری که به چرخه تولیدات سرو وارد کرد، سال سخت و پر تلاشی را برای همکاران تحقیق وتوسعه رقم زد.

در بخش دیگری از آیین گرامی‌داشت رکورد تولید شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو، مدیران بخش‌های مختلف این مجموعه، به بیان دستاوردهای سال 1400، برنامه‌های پیش رو و افق سال آینده پرداختند.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در این مراسم، با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان سرو، از 24 پرسنل برتر بخش‌های مختلف شرکت در حوزه تولید، مدیریت، کنترل کیفی، نگهداری و تعمیرات، پشتیبانی و سایر بخش‌ها قدردانی شد.

برچسب هاتولید محصولات پتروشیمی شرکت دانش بنیان کاتالیست

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: تولید محصولات پتروشیمی شرکت دانش بنیان کاتالیست آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو شرکت دانش بنیان کاتالیست ها قابل توجه حجم تولید هم دلی سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید

آیت‌الله محمدرضا ناصری  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد،  بر نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید تاکید کرد و گفت‌: استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، راه میان‌بر برای جهش تولید است.

 وی اعلام کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خیلی از مسائل و مشکلات ما را حل کنند و با وجود این شرکت‌ها، هیچ بن‌بستی در بخش تولید و صنعت نباید وجود داشته باشد.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • تولید محصول دانش‌بنیان نیروگاهی باهدف جلوگیری از خروج ارز
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود