Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@11:34:56 GMT

کارهایی که در نوروز نباید انجام داد

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۶۱۲۲۵۰

یک روان‌شناس به بیان توضیحاتی در خصوص آثار مخرب نوروز بر تربیت فرزندان پرداخت. فرشته کریمی زاده در گفت‌وگو با میزان در خصوص اثرات منفی رسوم نوروز بر تربیت فرزندان گفت: یا وجود همه آثار مثبتی که رسوم و سنت‌های نوروز بر تربیت و افزایش رشد و آگاهی کودکان و نوجوانان دارد، اما ممکن است مسئله‌ای بسیار مهم برای تربیت فرزندانتان رخ دهد و قضیه را ۱۸۰ درجه تغییر دهد و این رسوم را به مسئله‌ای ترسناک برای کودکان تبدیل کند و برای مثال مادری که همراه با دعوا از دیگران بخواهد به او کمک کنند و یا خودش انقدر خانه را تمیز کند که دچار آسیب جسمانی شود در این شرایط کودکان در عذاب هستند و  اینگونه با خود فکر می‌کند که این چه تمیزی و نو شدنی است که تقریباً یک ماه قبل از عید باید اینقدر عذاب بکشیم و از این رو حتماً پدر و مادر‌ها به این قضیه توجه کنند که نوروز در چنین شرایطی می‌تواند نتیجه برعکس و آثار مخربی به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این روان‌شناس اظهار کرد: اگر در سال نو مادر و پدر از این که آن پول ندارند تا فرش و وسایل خانه را عوض کنند ناراحت باشند و خودشان را با بقیه مقایسه کنند، یک سوء آموزش برای کودکان به وجود می‌آورند که سال نو زمانی برای پز دادن است که این مسئله می‌تواند ضربه سختی به فرزند شما بزند و همان طور که شادی نوروز، مسئولیت پذیری، احترام و ارزش‌های نوروز می‌تواند در کودک درونی شود این سوء آموزش‌ها هم می‌تواند در او درونی شود، کودک با خود فکر کند که عید نوروز برای این است که لباس‌های مارک بپوشیم و به مسافرت‌های عالی برویم و اگر اینگونه نباشد باید دعوا کنیم. بیشتر بخوانید:  نیاز‌های روحی مادران را جدی بگیرید وی توضیح داد: هیچ وقت این امر نمی‌تواند برای فرزندتان شما جالب باشد و شادی و هیجان مثبتی را به او بدهد و این در حالی است که متاسفانه در بعضی از خانواده‌ها شاهد این موضوع هستیم که در هنگام دید و بازدید از افراد دیگر عیب و ایراد می‌گیرند و پشت سرشان حرف می‌زنند، کودکان تمام این موارد را می‌بینند، می‌شنوند و درونی می‌کنند و پس بنابر این اگر می‌خواهید نوروز برای خودتان و فرزندانتان شادی بیاورد و کسب ارزش‌های انسانی را به همراه داشنه باشد باید از انجام این کار‌ها پرهیز کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوروز روانشناسی کودک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نوروز روانشناسی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت کودکان فلسطینی در حمله رژیم اسرائیل + عکس های دردناک

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • معلمان، آموزش مهارت‌های زندگی به نوجوانان را جدی بگیرند
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • سارق طلاجات کودکان اصفهانی دستگیر شد
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • تذکر رهبر انقلاب به اهمیت نگاه ملی در کودکان + فیلم
  • التماس کودکان فلسطینی برای یک کاسه غذای گرم
  • شهادت کودکان فلسطینی در حمله رژیم اسرائیل + عکس های دردناک
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز