Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- خطر عادی انگاری زیر پوست مسافرت‌های نوروزی است و مسئولان باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری را مورد توجه قرار داده تا پایان تعطیلات نوروزی آغاز پیک هفتم کرونا نباشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، درحالی روزهای پایانی سال 1400 را سپری می‌کنیم که سفرهای نوروزی آغاز شده و به گفته مسئولان و کارشناسان انتظار می‌رود امسال بعد از دو سال رکود در سفرهای نوروزی، با توجه به واکسیناسیون گسترده کرونا و کنترل بیماری استقبال خوبی از سفرهای نوروزی داشته باشیم و همه اینها در شرایطی است که همچنان ویروس کرونا در کشور ما قربانی می‌گیرد و آمار مبتلایان نگران‌کننده است و تا رسیدن به شرایط باثبات هنوز فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مسئولان و متولیان امر از نظارت هوشمند می‌گویند و شرط سفرهای نوروزی را تزریق واکسن و بررسی واکسیناسیون از طریق استعلام وضعیت تزریق واکسن کرونا برای صاحبان پلاک خودروها عنوان می‌کنند و البته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری تاکید دارند تا پایان تعطیلات نوروزی آغاز پیک هفتم کرونا نباشد.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه با همکاری مردم و ارکان حاکمیتی نظام توانستیم پیک ششم کرونایی را پشت سر بگذاریم اظهار داشت: مسئله مهم این است که در این شرایط جامعه در ارتباط با ویروس کرونا نباید دچار عادی‌انگاری شود.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ماسک زدن حتماً باید انجام شود گفت: با توجه به واکسیناسیون گسترده روش اعمال محدودیت‌ها نسبت به گذشته متفاوت بوده و محدودیت هوشمند در حال اجرا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه تا کنون 70 درصد اصناف استان کرمان کد بهداشتی واکسیناسیون را از سامانه دریافت کردند افزود: تمام اصناف باید در برابر کرونا واکسینه شوند و در آینده این محدودیت‌ها بیشتر شده و اصنافی که در برابر واکسیناسیون مقاومت کنند به پلمب واحد صنفی آنها می‌انجامد.

وی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد کرونا استان لازم الاجرا است و برابر قانون باید اجرایی شود ادامه داد: از تمام ظرفیت‌های حاکمیتی برای نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک استفاده می‌شود.

جلالی با بیان اینکه جلسه توجیهی با فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار شد و حتماً نظارت بر تجمع‌ها باید مدنظر آنها قرار گیرد گفت: در آستانه سال نو قرار داریم و استان کرمان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران مرقد مطهر حاج قاسم است.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای تسهیل سفر نوروزی در استان برگزار شده و همدلی بسیار خوبی بین مسئولان استان وجود دارد بیان کرد: هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای تردد در جاده‌های استان نیست مگر برای رانندگانی که واکسن نزدند و رانندگان باید کارت واکسن خود را همراه داشته باشند و مبنا تزریق دو دوز واکسن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان نیز در حال انجام است و در این زمینه هیچ کمبود و هیچ محدودیتی نیست افزود: با فراگیری واکسیناسیون به طور قطع جامعه سالم‌تری داریم و انتظار می‌رود مردم همکاری بیشتری داشته و واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 81 درصد کارکنان ادارات استان واکسینه شدند و مسئولیت نظارت بر واکسیناسیون کارکنان ادارات به عهده حراست هر دستگاه است گفت: 89 درصد رانندگان حمل و نقل عمومی استان واکسینه شدند که از طریق سامانه ایران من واکسیناسیون افراد قابل رصد است.

طرح نوروزی خدمات بشردوستانه هلال احمر در استان کرمان آغاز شدکرمان برای میزبانی از زائران داخلی و خارجی مرقد شهید سلیمانی آماده می‌شودفرمانده انتظامی استان کرمان: موکب‌های پلیس در سطح جاده‌های استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

 سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه به استناد آمار و ارقام قله پیک ششم کرونا را در استان کرمان پشت سرگذاشتیم و روند موارد ابتلای به بیماری در استان کرمان سیر نزولی پیدا کرده است اظهار داشت: با این وجود نباید فراموش کرد که شرایط جامعه هنوز به وضعیت عادی برنگشته و در حال حاضر چیزی در حدود 200 بیمار قطعی مبتلای به کرونای سخت در بیمارستان‌های استان بستری است که از این تعداد حدود 70 نفر آنها در آی‌س‌یو و در بخش ویژه بیمارستان بستری هستند.

سعید صحبتی با اشاره به اینکه روزانه چیزی بین 30 تا 50 نفر بیمار قطعی به بیماران بستری ما افزوده می‌شود گفت: به لحاظ رنگ‌بندی نیز هنوز 15 شهرستان ما در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و خطر شیوع بیماری همچنان جدی است.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه هنوز نمی‌توان وضعیت موجود را شرایط عادی دانست ادامه داد: در شرایط موجود هنوز باید به صورت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی گرفته و کسانی که نوبت اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کرده و نوبت سوم را به دلایلی به تعویق انداختند نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند و هم کسانی که فرزند 5 تا 12 سال در خانه دارند واکسیناسیون این گروه سنی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای اروپایی که قله اُمیکرون را پشت سرگذاشته بودند با تصور اینکه شرایط عادی شده، محدودیت‌ها را کم کرده و تجمعات بزرگ را تشکیل دادند افزود: متاسفانه در این کشورها مجدداً بیماری سیر صعودی پیدا کرد و امیدواریم که ما تجربه مشابه آنها را نداشته باشیم.

صحبتی با توصیه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت جدی و توجه ویژه به گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند بیان کرد: در آستانه عید نوروز و سال جدید قرار داریم و یکی از اماکنی که می‌تواند باعث گسترش بیماری شده و به ادامه چرخه ویروس در جامعه دامن بزند، مکان‌های شلوغ است به ویژه اگر این مکان‌ها سرپوشیده بوده و تهویه مناسبی هم نداشته باشند.

وی با بیان اینکه به همشهریان توصیه می‌شود که در این ایام، ساعات خلوت، روزهای خلوت و مکان‌هایی که تجمع کمتری دارند را برای خریدهای نوروزی خود انتخاب کنند افزود: همچنین توصیه می‌شود کسانی که بیماری زمینه‌ای و سن بالایی دارند کمتر در این مکان‌ها حاضر شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم‌‌ پزشکی کرمان با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های ما ایرانیان در ایام نوروز دید و بازدید است گفت: به طور معمول سالمندان محوریت این دید و بازدیدها هستند و باید‌ به این نکته توجه داشته باشیم که این افراد بیش از دیگران در معرض آسیب قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه مردم خوب ما در این ایام توصیه‌های بهداشتی را بیشتر مد نظر قرار دهند افزود: امیدواریم با توجه به این توصیه‌های انجام شده نوروز خوبی را پشت سر گذاشته و در این ایام بیماری را به عزیزان خود هدیه ندهیم.

انتهای پیام/511/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان شیوه نامه های بهداشتی سفرهای نوروزی عادی انگاری استان کرمان مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۲۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است