Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

اگر پرسپولیس و استقلال در جام حذفی به هم نخورند، احتمال قابل توجهی وجود دارد که مسابقه امروز، آخرین داربی عمر جلال حسینی باشد. کاپیتان ۴۱ ساله پرسپولیس در دو، سه فصل اخیر به تناوب نیمکت‌نشین بوده و به همین دلیل هم شایعات زیادی در مورد بازنشستگی‌اش به گوش می‌رسیده است. با این همه اما، این بار موضوع به‌مراتب جدی‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محاسن سفید جلال، به وضوح پرسه زدن او در حوالی سن بازنشستگی را فریاد می‌کند. قرارداد فعلی حسینی با پرسپولیس در انتهای فصل پایان می‌یابد اما برخلاف خیلی از بازیکنان مهم تیم، هنوز کسی به او نگفته برای مذاکره راهی باشگاه شود. حتی جسته و گریخته شایعاتی در مورد ارائه پیشنهاد به حسینی برای افزوده شدن به کادرفنی پرسپولیس به گوش می‌رسد. همه اینها یعنی شاید فقط ۹۰ دقیقه دیگر برای تماشای جلال در بزرگ‌ترین آوردگاه باشگاهی فوتبال ایران فرصت داشته باشیم.

همه رفتند، جز او

نخستین حضور جلال حسینی در داربی تهران به مسابقه رفت لیگ دوازدهم مربوط می‌شود. او نخستین‌بار روز سوم شهریور ۹۱ در تیم پرحاشیه مانوئل ژوزه طعم حضور در این مسابقه را چشید و البته آن بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. مرور ترکیب ابتدایی سرخابی‌ها در آن مسابقه نشان می‌دهد تقریبا همه نفرات ۲ تیم بازنشسته یا محو شده‌اند اما جلال حسینی هنوز تداوم دارد و در داربی بازی می‌کند. آن روز برای پرسپولیس این نفرات به میدان رفتند: نیلسون، جلال حسینی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، مهرداد پولادی، مهدی مهدوی‌کیا، حسین ماهینی، امیرحسین فشنگچی، علی کریمی، غلامرضا رضایی و محمد قاضی. ترکیب استقلال هم از این نفرات تشکیل می‌شد: مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، جواد نکونام، فریدون زندی، جانواریو، آرش برهانی و سیاوش اکبرپور. از جمع استقلالی‌ها فقط پژمان منتظری هنوز در فوتبال قطر توپ می‌زند و بین پرسپولیسی‌ها هم محمد قاضی و حسین ماهینی در هوادار و سایپا توپ می‌زنند. رحمتی و نکونام در لیگ برتر سرمربی هستند و مهدوی‌کیا هم هدایت تیم ملی امید را برعهده دارد. جلال حسینی اما هنوز همین‌جاست و در مهم‌ترین مسابقه فصل، مایه دلگرمی هواداران تیمش به‌شمار می‌رود.

رکورددار کاپیتانی

درصورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد و حسینی در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار بگیرد، این یازدهمین کاپیتانی او در شهرآورد خواهد بود؛ آنچه باعث می‌شود جلال در کنار علی جباری رکورددار کاپیتانی در داربی لقب بگیرد. مسابقه امروز پانزدهمین حضور حسینی در شهرآوردها به‌شمار می‌آید. بعد از جباری، محمود فکری با ۱۰ کاپیتانی از این نظر بین استقلالی‌ها رکورددار است. همچنین جلال حسینی فصل گذشته عنوان مسن‌ترین بازیکن حاضر در تاریخ داربی‌های تهران را به‌خودش اختصاص داد که طبیعتا همچنان برای او محفوظ است.

راز اهمیت

پرواضح است که هر داربی، حتی آنهایی که از نظر جدولی تشریفاتی هستند هم حساسیت خاص خودشان را دارند و نفس هواداران را به شماره می‌اندازند. قصه این داربی اما فرق دارد. جدال پیش روی پرسپولیس و استقلال نقش بسیار زیادی در تعیین سرنوشت قهرمان لیگ خواهد داشت. استقلال با ۶ امتیاز اختلاف پیش است و طبیعتا از نتیجه مساوی هم استقبال می‌کند اما پرسپولیس برای باقی‌ماندن در کورس فقط باید برنده شود. این وسط موضوع برای جلال هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بازیکنی که حتما دوست دارد روی استیج قهرمانی از فوتبال خداحافظی کند. او این همه جام نگرفته که بعد از ناکامی در یک فصل و تماشای قهرمانی تیم رقیب، غریبانه نامه خداحافظی بنویسد. پس روشن است که بازی امروز بیشتر از هر کس دیگری برای جلال حسینی اهمیت دارد. آیا او چهره فاتح و خندان این نبرد خواهد بود؟ فقط چند ساعت دیگر باید منتظر بمانیم.

کد خبر 664860 برچسب‌ها خبر مهم لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس جلال حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین بازیکن و آقای گل آسیا: حس هفتم تیم‌ملی

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم (رأس) باهوش ایران به تمامی جوایز فردی چنگ زد و شد یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتسال ایران که بی‌رحمانه دروازه‌ها را به آتش می‌کشد و بی‌مقدمه دروازه‌بان‌ها را شکار می‌کند. تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا اگر به یک گل نیاز داشت، او دو گل می‌زد و بازی‌هایش را با تکیه به هنرنمایی او در گشودن دروازه‌ها آغاز می‌کرد. با این وصف، نام سعید احمدعباسی در سیاهه برترین‌های رقابت‌ها جای گرفت تا به یکی از آرزوهای دوران جوانی‌اش رنگ و بوی حقیقت ببخشد.

ویدئو: 331305

احمد عباسی در جام ملت‌های آسیا هشت‌ گل به ثمر رساند و بارها مدافعین و سنگربانان حریف را عذاب داد. نمایش خیره کننده این بازیکن در دیدارهایی که حتی موفق به گلزنی هم نمی‌شد، از او بهترین بازیکن زمین می‌ساخت. یک رأس تمام عیار که سرعت، مهارت، چرخش بدن، دریبل‌ها، توازن و تمام کنندگی‌اش تیم‌ها را مبهوت کرد.

باید گفت احمدعباسی برای تیم ملی هم بهترین گلزن بود و هم بهترین بازیکن، برای وحید شمسایی هم بهترین شاگرد بود و هم بهترین دوست. بازیکنی که همیشه به نگرانی‌ها مهر باطل زد.

تفکیک گل‌های سعید احمدعباسی در جام ملت‌های آسیا 2024؛

دو گل به تیم ملی افغانستان
دو گل به تیم ملی بحرین
دو گل به تیم ملی کویت
یک گل به تیم ملی قرقیزستان
یک گل به تیم ملی تایلند

سعید احمدعباسی، سومین دوره جام ملت‌های آسیا را تجربه کرد و در این رقابت‌ها مجموعا ۱۶ بار دروازه‌ها را فتح کرد.

دیگر خبرها

  • دعوت به کتک‌کاری: دعوای دربی میلان ادامه دارد! (عکس)‏
  • بهترین بازیکن و آقای گل آسیا: حس هفتم تیم‌ملی
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • کلوپ: کی گفته ممکن نیست قهرمان شویم!
  • شاهکار حسینی با تعویض‌ها مقابل پرسپولیس
  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • نکونام بازیکن حاشیه‌ساز استقلال را تنبیه نکرد!
  • گل پرسپولیس خطا بود!