Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۲۳ سنت افزایش به ۱۰۰ دلار و ۲۵ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد بازار ممکن است از ماه آوریل روزانه 3 میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی تولید روسیه را از دست بدهد قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد افزایش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 23 سنت افزایش به 100 دلار و 25 سنت رسید. طی 3 جلسه گذشته قیمت نفت همواره کاهشی بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 1 دلار و 83 سنت رشد به 96 دلار و 87 سنت رسید. پس از جهش غیرمنتظره حجم ذخایر نفت آمریکا و نشانه هایی از پیشرفت در مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین قیمت هر دو شاخص نفتی شاهد کاهش بود.

وانگ شیائو تحلیلگر موسسه گوتای جونان در این باره گفت: «نگرانی بازار از تحولات ژئوپلتیک رو به کاهش است و این سبب شده تا بخشی از حباب موجود در بازار نفت تخلیه شود. زمان ارزیابی مجدد فاکتورهای مختلف فرا رسیده است.»

گزارش اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا در مورد افزایش 4.3 میلیون بشکه ای ذخایر نفتی این کشور در هفته منتهی به 11 مارس و رسیدن آن به 415.9 میلیون بشکه موجب شد تا دیروز قیمت ها افت کرد.

همانگونه که انتظار می رفت بازار نفت تاثیر چندانی از تصمیم روز گذشته فدرال رزرو مبنی بر افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره نپذیرفته است.

پس از آنکه چین وعده داد که با اقدامات محرک اقتصادی به تقویت بازارهای مالی و رشد اقتصادی بپردازد، احساس حاکم بر بازار تا حدودی بهبود یافته است. ضمن اینکه کاهش موارد جدید ابتلا به کرونا در شهرهای مختلف چین نیز این امیدواری را ایجاد کرده که مقام های این کشور ممنوعیت های سفر را لغو کنند و به کارخانه ها اجازه دهند در شهرهای قرنطینه شده تولید را از سر بگیرند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، قیمت هر گرم طلا امروز (یکشنبه نهم اردیبهشت ماه) در بازار طلای تهران با ۶۹ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به سه میلیون و ۳۹۱ هزار تومان و سکه طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

 قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (شنبه هشتم اردیبهشت ماه) افت یک میلیون تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

 سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۹۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه با افت ۲۵۰ هزار تومانی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۸ دلار رسید که نسبت به روز گذشته تغییر نداشته است.

دیگر خبرها

  • بازگشت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷