Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: چند روزی است که مرغ در بازار شهر ایلام کمیاب شده است، توزیع کم مرغ باعث شده که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شود.

البته در سال جاری برای چندمین بار است که بازار مرغ استان دچار تلاطم می‌شود ولی این بار در آستانه عید باز هم مرغ در شهر ایلام کمیاب شده است.

جالب است که تولید سالانه مرغ در استان ایلام سالانه ۵۰ هزار تن است که این میزان سه برابر میزان مصرف استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توزیع کنندگان می‌گویند سهمیه توزیع مرغ کم شده و همین امر برای مردم مشکل ایجاد کرده است. در حال حاضر توزیع مرغ فقط در ساعات اولیه صبح و به صورت محدود انجام می‌شود.

مرغ در بازار نیست

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چند روزه که پشت سرهم برای خرید مرغ به مراکز فروش مراجعه می‌کنم اما متأسفانه هیچ مرغی موجود نیست.

مهدی قاسمی افزود: فروشندگان می‌گویند مرغ سهمیه‌ای است، اما خود من چند روزه که مراجعه می‌کنم غیر از تابلو فروش مرغ، هیچ مرغی ندیده‌ام.

وی تصریح کرد: متأسفانه مرغداران مرغ‌های درشت را به دیگر استان‌ها می‌فرستد و مرغ‌های ریز را به بازار استان تحویل می‌دهند، نظارت مسئولان در این زمینه ضعیف است.

توزیع و نظارت بر بازار مرغ مربوط به جهاد کشاورزی است

رئیس سازمان صمت استان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در خصوص سهمیه توزیع و نظارت بر بازار مرغ، سازمان صمت تعهد قانونی ندارد و موضوع به جهاد کشاورزی مربوط است.

رضا محمدرحیمی بیان کرد: با توجه به ابلاغ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مبنی بر اینکه متولی اصلی تأمین، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی و اقلام خوراکی و کشاورزی، جهاد کشاورزی است، در این خصوص کارشناسان سازمان صمت استان با جهاد کشاورزی همکاری می‌کنند.

دلایل کمبود مرغ در ایلام

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشکل کمبود مرغ در ایلام ناشی از استنکاف تعدادی از مرغداران از فروش مرغ بوده است.

درخشند رحیمی افزود: این مرغداران از طریق تعزیرات حکومتی جریمه خواهند شد و مشکل کمبود مرغ در استان نیز به زودی حل می‌شود.

وی تصریح کرد: وضعیت جوجه ریزی در مرغداری‌های استان مناسب است و برای روزهای آینده کشتار بیشتری انجام می‌شود.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: در ایام تعطیلات نیز کشتارگاه مرغ موظف شده مرغ بیشتری کشتار کند، مردم در این خصوص نگران نباشند و قطعاً مرغ طی ایام تعطیلات به وفور تأمین شده است.

مشکلی برای ایام عید وجود ندارد

وی عنوان کرد: خوشبختانه با جوجه ریزی های بسیار خوبی که در ماه‌های دی، بهمن و اسفند ماه توسط مرغداران استان به میزان ۷ میلیون قطعه انجام شده، از نظر تولید و تأمین مرغ در استان در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان هیچ گونه مشکلی نداریم.

رحیمی گفت: مرغ مورد نیاز استان به صورت کشتار روز از طریق اتحادیه مرغداران و کشتارگاه‌های سطح استان تأمین می‌شود.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام افزود: ضمن اینکه مرغ منجمد نیز به صورت ذخیره در شرکت پشتیبانی امور دام استان برای ایام بحرانی موجود است.

نظارت دامپزشکی بر فرآورده‌های دامی

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام نیز اظهار کرد: نظارت بر بهداشت مواد پروتئینی مواد غذایی و فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هر روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب صورت می‌گیرد.

رامین پورنجف بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان با ۳۰ اکیپ نظارتی در سطح ۱۲ شهرستان بر واحدهای صنفی از تولید تا فروش محصولات خام پروتئینی فعالیت نظارتی خود را آغاز کرده است.

وی گفت: این گروه‌ها در ۲ نوبت صبح و عصر به صورت ثابت و سیار کار نظارت بر بهداشت مواد پروتئینی، مواد غذایی و فرآورده‌ها خام دامی را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: قصابی‌ها، مراکز غذاخوری، واحدهای عرضه مرغ، ماهی، شیرخام و تخم مرغ در این طرح توسط اکیپ‌های بازرسی نظارت می‌شوند.

در روزهای پایانی سال هستیم و با توجه به حجم نیازهای مردم باز هم شاهد کاهش عرضه مرغ در بازارهای شهر ایلام هستیم، امیدواریم مسئولان برای حل این مشکل هر چه سریع‌تر چاره اندیشی کنند.

کد خبر 5449175

منبع: مهر

کلیدواژه: مرغ ایلام قیمت مرغ حوادث چهارشنبه سوری بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا نوروز گرگان چهارشنبه آخر سال آمار کرونا آیت الله علوی گرگانی عکس استانها خراسان رضوی مشهد اردوهای راهیان نور سفرهای نوروزی جهاد کشاورزی بازار مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۱۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: عمل به تقوا در بین مسئولان به معنای انجام دادن وظایف قانونیشان است.

وی ادامه داد: روند عفاف و حجاب در طول یک سال و نیم گذشته، سبب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

شعبانی افزود: فارغ از هر نوع دیدگاهی، همه خانواده‌ها بر این باور هستند که رها کردن این فضا به ضرر همه جامعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت اجتماعی نشان می‌دهد استمرار این مسیر باعث آسیب همگانی در جامعه می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در مدت انجام طرح نور، تأثیرات خوبی را در سطح جامعه شاهد هستیم، گفت: باید از کسانی که از پلیس تذکر گرفتند و به آن تمکین کردند و فرهیختگی از خود نشان دادند، تشکر کنم.

شعبانی با اشاره به اینکه در عرصه حجاب و عفاف نیازمند اقناع سازی هستیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۷ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و پلیس آخرین مرحله است

وی اضافه کرد: دولت، قرارگاه عفاف و حجاب و نهادهای فرهنگی گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در عرصه حجاب و عفاف را ارائه دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه نظارت بر بازار پوشاک یکی از ضرورت‌هاست، گفت: در روابط بین الملل شرق و غرب تفاوتی ندارد، مهم حرکت در مسیر منافع اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر این توافق نامه‌ها اجرایی شود، چالش جدی برای تحریم‌ها خواهند بود، افزود: دولت اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها را با تمام توان پیگیری کند.

امام جمعه همدان با اشاره به مردم باید اثرات این سفرها و قراردادها را در زندگی روزمره خود ببینند، گفت: امروز وظیفه مسئولان و متولیان، حمایت از کارگران و جامعه کارگری است.

شعبانی ادامه داد: حمایت از جامعه کارگری تنها افزایش چند درصدی حقوق نیست، چرا که با وجود تورم کارگر از تورم عقب می‌ماند و مهم طراحی ساز و کار اقتصادی مناسب است.

وی با بیان اینکه باید از کارفرما حمایت شود تا او هم بتواند از کارگر حمایت کند، گفت: تجمعات دانشجویان بر علیه نسل کشی کودکان در غزه در کشورهای مدعی حقوق بشر، با هجوم پلیس به آن‌ها همراه شده است.

امام جمعه همدان بیان کرد: زمانی که عده‌ای به صورت مسلح قصد براندازی کشوری را دارند، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما در برابر دانشجویان کشور خودشان چنین رفتارهایی انجام می‌دهند.

شعبانی با اشاره به اینکه مدعیان دروغی حقوق بشر، آبروی شعار آزادی بیان را برده‌اند، گفت: اقدامات یک روحانی در سریال مشاور، می‌تواند به الگویی برای مساجد سراسر کشور و معرفی مسجد به عنوان محور حل مشکلات مردم تبدیل شود.

کد خبر 6089160

دیگر خبرها

  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است
  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم